regels in het buitenland.
Moderator: Moderators
regels in het buitenland.
even een vraagje,
heb al wat rond gezocht maar kon het niet vinden op het net.
maar heeft iemand enig id hoe het zit met de regelgeving in belgie/frankrijk? kwa optische tuning.
wil nl van de zomer met me mx naar frankrijk, maar heb geen id hoe de politie daar tegen de rotora spoiler aankijkt en eventuele sportuitlaat (denk dat ie er wel tussen uit gaat voor de reis).
weet dat er wel veer politie rond rijd en in frankrijk zijn ze soms ook niet de makkelijkste, niet dat ik elke x van de weg wordt geplukt ivm een preek of een prent
misschien zorgen om niks maar beter verkomen dan genezen zeg ik maar .......
heb al wat rond gezocht maar kon het niet vinden op het net.
maar heeft iemand enig id hoe het zit met de regelgeving in belgie/frankrijk? kwa optische tuning.
wil nl van de zomer met me mx naar frankrijk, maar heb geen id hoe de politie daar tegen de rotora spoiler aankijkt en eventuele sportuitlaat (denk dat ie er wel tussen uit gaat voor de reis).
weet dat er wel veer politie rond rijd en in frankrijk zijn ze soms ook niet de makkelijkste, niet dat ik elke x van de weg wordt geplukt ivm een preek of een prent
misschien zorgen om niks maar beter verkomen dan genezen zeg ik maar .......
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
- BlackSheep
- Super-Pilot
- Berichten: 2109
- Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maastricht
marcel v6 schreef:
Ik denk dat jij geen problemen zal onder vinden Richard.
Dat vind ik nogal een uitspraak, zeker als ie nergens op gebasseerd is
Zover ik weer moeten wagen met een buitenlands kenteken voldoen aan de regelgeving van land van herkomst. Hier is een tijd geleden een discussie over geweest naar aanleiding van het in een aantal landen verplicht bij je hebben van een geel/ oranje vestje.
Je kunt natuurlijk ook met gezond verstand zelf inschatten of je wagen onveilige onderdelen bevat. Zoals te ver uitsteken delen, scherpen randen, te harde uitlaat. Zolang je zorgt dat je spoilers binnen de afmetingen van de carroserie valt, en daar buiten alleen je spiegels verder uitsteken, je je normaal gedraagt op de weg, zullen ze weinig redenen hebben om je aan te houden.
Ga je opvallen, tja dan vraag je om problemen en zullen ze je sneller aan een inspectie onderwerpen.
Wellicht als laatste tip, zoek eens op internet naar getunde wagens uit Frankrijk, niet meteen de extreemse zoeken maar normale wagens die spoilers en degelijk hebt gemonteerd. Geeft je wellicht een indruk wat er redelijkwijs is toegestaan.
ja dat kan ik idd nog wel ff doen.
goed id !!!
ja me uitlaat gaat er zoiezo onder vandaan als ik zo'n stuk moet rijden.
2 redenen:
1 - veeeeeelste veel herrie in de auto om zo'n 8 a 10 uur in te zitten (en je moet nog terug ook)
2 - ik weet wel dat ze in frankrijk niet echt geliefd zijn bij de politie (die knalpijpen ) maar weet niet of ze dus ook streng daar bij zijn tegen auto's uit een ander land.
en wat betreft de spoiler, zal ik nog ff verder proberen uit te zoeken, anders zet ik gewoon weer ff het v6 spoilertje erop, maar hou liever dees erop
goed id !!!
ja me uitlaat gaat er zoiezo onder vandaan als ik zo'n stuk moet rijden.
2 redenen:
1 - veeeeeelste veel herrie in de auto om zo'n 8 a 10 uur in te zitten (en je moet nog terug ook)
2 - ik weet wel dat ze in frankrijk niet echt geliefd zijn bij de politie (die knalpijpen ) maar weet niet of ze dus ook streng daar bij zijn tegen auto's uit een ander land.
en wat betreft de spoiler, zal ik nog ff verder proberen uit te zoeken, anders zet ik gewoon weer ff het v6 spoilertje erop, maar hou liever dees erop
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
- Silver Bullit
- New member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 23 sep 2004, 10:11
- Locatie: Gorinchem, Zuid Holland
- rogertjemx3
- New member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 13 jan 2008, 15:14
- Locatie: lanaken (belgie)
belgische regels
heeyy
ik woon zelf in belgie en de belgische regels zijn behoorlijk streng.
zo mag de lip van je voorbumper niet verder uitsteken dan de kentekenplaat. verlichting moet origineel zijn, uitlaat moet europees goedgekeurd zijn en je moet een attest daarvan bij je hebben.
de velgenmaat mag alleen een maat zijn die de fabrikant goedgekeurd heeft, in het geval van een mx3 is dit maximaal 16''.
en misschien niet onbelangrijk om te vermelden dat de boetes in belgie erg hoog zijn, opletten dus!!
ik weet niet zeker of deze regels ook voor buitenlandse auto's gelden maar lijkt me van wel. ik weet deze regeltjes ook maar toevallig omdat ik er zelf voor aangehouden ben ;-)
veel succes met je trip
ik woon zelf in belgie en de belgische regels zijn behoorlijk streng.
zo mag de lip van je voorbumper niet verder uitsteken dan de kentekenplaat. verlichting moet origineel zijn, uitlaat moet europees goedgekeurd zijn en je moet een attest daarvan bij je hebben.
de velgenmaat mag alleen een maat zijn die de fabrikant goedgekeurd heeft, in het geval van een mx3 is dit maximaal 16''.
en misschien niet onbelangrijk om te vermelden dat de boetes in belgie erg hoog zijn, opletten dus!!
ik weet niet zeker of deze regels ook voor buitenlandse auto's gelden maar lijkt me van wel. ik weet deze regeltjes ook maar toevallig omdat ik er zelf voor aangehouden ben ;-)
veel succes met je trip
in japan is een gezegde... me no drive hyundai, me drive mazda!!!
ja die van belgie zijn me redelijk bekend
al eerder hoop van gehoord dmv nightrider (claes).
maar belgie ben ik met een uurtje doorheen dus die gok durf ik wel te nemen.
maar goed dat je het even vermeld
heb vanmiddag nog ff met het rdw gemaild of hun me misschien duidelijkheid kunnen geven wat dit betreft.
eerlijk gezegt denk ik niet dat het problemen op zal leveren aangezien ik op doorreis ben en geen inwoner ben daar.....
maar je weet maar nooit
al eerder hoop van gehoord dmv nightrider (claes).
maar belgie ben ik met een uurtje doorheen dus die gok durf ik wel te nemen.
maar goed dat je het even vermeld
heb vanmiddag nog ff met het rdw gemaild of hun me misschien duidelijkheid kunnen geven wat dit betreft.
eerlijk gezegt denk ik niet dat het problemen op zal leveren aangezien ik op doorreis ben en geen inwoner ben daar.....
maar je weet maar nooit
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
- Stylo Kicking
- Co-Pilot
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 29 okt 2007, 16:15
-
- Pilot
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
- Locatie: Geleen
Re: belgische regels
rogertjemx3 schreef:heeyy
de velgenmaat mag alleen een maat zijn die de fabrikant goedgekeurd heeft, in het geval van een mx3 is dit maximaal 16''.
Dat zou dan betekenen dat ik nooit in belgie zou mogen komen met de mx3, ik moet minimaal 18" velgen hebben anders passen ze niet over de remmen heen....
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.