MX3 Valt Uit Tijdens Rijden (2.5 KLZE)

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Frost-MX3 schreef:Ok daar ben ik weer met wat meer info en ideeen :)
Volgens mij zit er bij mij toch een K8 ecu in ik zag namelijk achter het middenconsole een kastje zitten en daar stond onder andere op K861 EGI kwam uit japan en stond ook nog denso op .
Verder denk ik zelf dat het probleem mijn lekkende koelvloeistof dop is omdat zoals Turbulence al zei die boven een sensor zit die problemen geeft .
Misschien is het zelf zo dat als me auto warm loopt de vloeistof er bij bepaalde temp naarboven komt en dus bij de lekkende dop eruit gaat die vervolgens dat op die sensor komt em hem dan eruit knalt (auto stopt).
Das in iedergeval wat ik denk dat het is dus ff nieuwe dop halen bij deijne en die stekkertjes enzo schoon maken .
Weet nu ook waar het camco alarm kastje zit ga dat ook nog proberen maar als ik die los haal moet ik dat me alarm weer opnieuw instellen ?

Wou iedereen nog ff alvast bedanken voor de snelle reacties vind ik echt tof :D
En heb de laatste 3 weken echt al veel bij geleerd over mijn KLZE :D

Anywayz ik hoor het wel weer .

Herman


Je kan ook gewoon een nieuwe koelvloeistofdop halen. Kosten iets van 10 of 15 euro, dadelijk haal je een 2dehands en is ie binnen een paar maanden weer lek.
Sensoren inderdaad eens goed schoonmaken, kijken wat eruit komt.

Betreft je camco. Je hoeft niks opnieuw in te stellen als je het alarm loskoppeld. Alleen; waarom wil je dat doen? Als ie functioneert, laat het dan lekker zitten.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Je zou je batterij uit je alarm kunnen halen en dan 10 sec wachten en dan weer plaatsen en dan op B drukken.
Dan stelt je alarm zich opnieuw in ;)
LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

Heb je de oorzaak ondertussen al kunnen vinden?
Gebruikersavatar
Frost-MX3
New member
New member
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 mei 2007, 16:39
Locatie: Wijchen

Bericht door Frost-MX3 »

Heb inmiddels naar wat dingen gekeken maar door kerst enzo kwam ik er verder niet meer achter :(
Hoe dan ook hij staat nu bij de mazda en ze gaan er voor mij naar kijken 2-1 of 3-1 hoor ik wat het is dus zo snel als ik ik weet laat ik het hier zeker horen .

Beste Wensen allemaal !!
Gebruikersavatar
Frost-MX3
New member
New member
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 mei 2007, 16:39
Locatie: Wijchen

Bericht door Frost-MX3 »

Ok dan mensen daar ben ik weer en helaas met slecht nieuws :(
Na van alles te hebben gedaan (bougie kabels doorgemeten stekkers gecontroleerd enz.) had ik hem dus naar de mazda gebracht .
Die zeiden dat de ontsteking gaar was omdat op het moment van afslaan hij niet vonkt .
Nou goed ik heb die dus omgeruild voor een andere ontsteking had namelijk garantie erop . (tis een nieuwe btw) en bij een garage (niet mazda) erop laten zetten.
Vandaag kon ik me auto ophalen en ja hoor ff gereden en bam valt dat F#ck*n ding weer uit .
Nou vraag ik me eigenlijk iets af de ontsteking die ik erop heb zitten is een KL-01 dezelfde die ik geruild heb maar nou komt het de eerste ontsteking die kapot ging was een K834 .
Kan het zijn dat die ontsteking niet met me ECU overweg kan want wat ik begrepen heb is dat de KL-01 voor een 2.0 is .
Aangezien me ECU nog een K8 is dacht ik dat misschien alleen een K834 erop kan .
Ik hoor het wel weer alvast bedankt :)

P.S waar kan ik anders zo'n K834 halen ?
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

KL-01 is ontsteking voor OBD1, KL834 is voor OBD2 en het overgansmodel staat me bij.

voor KLZE moet je een KL-01 hebben in iedergeval.

maar je rijdt nog met de k8 ecu? in principe zou dit moeten werken, echter icm met de KL834 ontsteking zou dit wel weer problemen kunnen opleveren.
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Frost-MX3
New member
New member
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 mei 2007, 16:39
Locatie: Wijchen

Bericht door Frost-MX3 »

Is toch vreemd dat 2 KL-01's niet werken maar die er hiervoor opzat de K8 34 werkte als een tiet :)
Totdat ie kapot ging dan maarja enig idee waar ik een nieuwe K8 34 zou kunnen halen ?
Had namelijk gelezen dat Hyperman ook zo'n type erop had gezet en dat ie het toen wel deed terwijl het met de KL-01 ook geen succes had .
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

hyperman heeft ook een mx3 uit het overgangsjaar
wel oude blok zeg maar even
maar wel nieuwe intrieur enz

net dat model heeft een andere ontsteking , die op de voorganger , en nakomer niet passen zover ik weet
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
Frost-MX3
New member
New member
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 mei 2007, 16:39
Locatie: Wijchen

Bericht door Frost-MX3 »

Ok dan mensen ben ik weer hehe
Na zoeken en doen wou ik em dus wegbrengen naar de mazdadealer maar helaas die wouden er niet mee beginnen om hem te maken :(
Hoe dan ook ik ben dus zelf verder gaan zoeken en toen zag ik op verschillende websites dat een gaar ignition relais wel eens mijn probleem kan zijn .
Iemand enig idee waar dat ding ergens zit dan ga ik die morgen vervangen want dat kost volgens mij niet zoveel en dat zou ik toch zelf ook wel moeten kunnen haha

Ik hoor het wel

Groeten Herman
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Snap niet waarom de dealer er niet meer aan wilt werken.

Je moet gewoon een nieuwe ontsteking hebben, maar wel het model wat er al op zat. Anders doet ie het gewoonweg niet ;)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Plaats reactie