VEEL vermogen uit een 1,6 ohc
Moderator: Moderators
- rogertjemx3
- New member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 13 jan 2008, 15:14
- Locatie: lanaken (belgie)
VEEL vermogen uit een 1,6 ohc
hallo mensen ik wil nu wat motor onderdelen bij elkaar zoeken zoals nokkenas zuigers spaghetti spruitstuk enzo.
nu heb ik bij jeroentje een turbo kit gezien voor erop. maar hoeveel vermogen zou dat opleveren?
ik wil volgende winter mn blok eruithalen en uitboren naar 1,8 (2.0 heb ik niet meer voldoende ruimte tussen de cilinders en is ie zo kapot) en zodanig upgraden dat ik zo rond de 200 pk zit. een v6 is geen optie voor mij omdat ik het geen kunst vind om 200 pk uit een v6 te halen. als je 200+ pk hebt uit een 1,6je heb je iets speciaals.
de bedoeling is dus dat ik met een 1,6 logootje op mn achterklep die patsertje met een golf vr6 kan laten zien wat een mazda kan...
Kan iemand me misschien helpen aan adressen voor andere zuigers en koppakkingen enzo want ik heb al gezien dat voor mazda motoren niet veel te krijgen is.
nu heb ik bij jeroentje een turbo kit gezien voor erop. maar hoeveel vermogen zou dat opleveren?
ik wil volgende winter mn blok eruithalen en uitboren naar 1,8 (2.0 heb ik niet meer voldoende ruimte tussen de cilinders en is ie zo kapot) en zodanig upgraden dat ik zo rond de 200 pk zit. een v6 is geen optie voor mij omdat ik het geen kunst vind om 200 pk uit een v6 te halen. als je 200+ pk hebt uit een 1,6je heb je iets speciaals.
de bedoeling is dus dat ik met een 1,6 logootje op mn achterklep die patsertje met een golf vr6 kan laten zien wat een mazda kan...
Kan iemand me misschien helpen aan adressen voor andere zuigers en koppakkingen enzo want ik heb al gezien dat voor mazda motoren niet veel te krijgen is.
in japan is een gezegde... me no drive hyundai, me drive mazda!!!
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Je zult geen 200 pk uit een 1.6 halen. Ook al pas je van alles aan.
Zo ie zo, bij opboren wordt het een 1.8
Voor onderdleen etc moet je toch echt op mx-3.com gaan zoeken.
oa Wisconson zuigers en allerlei drijfstangen zul je nodig hebben
Zo ie zo, bij opboren wordt het een 1.8
Voor onderdleen etc moet je toch echt op mx-3.com gaan zoeken.
oa Wisconson zuigers en allerlei drijfstangen zul je nodig hebben
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
200 pk uit een BPT is wel mogelijk hoor... zie snipes maar...
en denk als je de internals verbeterd en aanpast je een veel hogere turbodruk kan draaien zonder veel problemen...
kijk eens bij www.corksport.com voor performance onderdelen
en denk als je de internals verbeterd en aanpast je een veel hogere turbodruk kan draaien zonder veel problemen...
kijk eens bij www.corksport.com voor performance onderdelen
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- MarcX3
- Super-Pilot
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
- Locatie: omgeving v Doetinchem
- Contacteer:
WhiteFinish schreef:Je zult geen 200 pk uit een 1.6 halen. Ook al pas je van alles aan.
Zo ie zo, bij opboren wordt het een 1.8
Voor onderdleen etc moet je toch echt op mx-3.com gaan zoeken.
oa Wisconson zuigers en allerlei drijfstangen zul je nodig hebben
Hoezo geen 200 pk rond uit een 1.6?
neem een lachgaskitje van 100 pk en je hebt al 210 pk te pakken
200 pk is zeker mogelijk. zelfs 500 pk is mogelijk alleen is t dan de vraag hoe betrouwbaar je blok is en hoe lang die mee zal gaan.
En met een turbo setup is het ook zeker mogelijk om 200 pk eruit te halen. Zelfs veel meer.
Driven by a sixpack
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
- rogertjemx3
- New member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 13 jan 2008, 15:14
- Locatie: lanaken (belgie)
turbo
zat zelf als eerste te denken aan een turbo en cold air intake.
spaghetti uitlaatspruitstuk en rvs uitlaat.
misschien vliegwiel af laten draaien en dan denk ik wel dat ik ongeveer rond het vermogen zit wat ik wil hebben. ben alleen bang dat ik dan zo door mn toeren heen ben.
met een afgedraaid vliegwiel komt de motor veel sneller op toeren en dat in combinatie met een turbo weet niet if dat zo'n goed idee is.
daarbij nog dat de motot onrustiger gaat lopen met afgedraaid vliegwiel.
dus of ik het vliegwiel af laat draaien weet ik nog niet maar de turbo wil ik wel doen. hebben jullie enig idee wat voor turbo ik erop kan zetten??
van welk type auto dan? want ik wil zowiezo een hele nieuwe bestellen.
en zou een intercooler met radiateur echt veel vermogen opleveren?
spaghetti uitlaatspruitstuk en rvs uitlaat.
misschien vliegwiel af laten draaien en dan denk ik wel dat ik ongeveer rond het vermogen zit wat ik wil hebben. ben alleen bang dat ik dan zo door mn toeren heen ben.
met een afgedraaid vliegwiel komt de motor veel sneller op toeren en dat in combinatie met een turbo weet niet if dat zo'n goed idee is.
daarbij nog dat de motot onrustiger gaat lopen met afgedraaid vliegwiel.
dus of ik het vliegwiel af laat draaien weet ik nog niet maar de turbo wil ik wel doen. hebben jullie enig idee wat voor turbo ik erop kan zetten??
van welk type auto dan? want ik wil zowiezo een hele nieuwe bestellen.
en zou een intercooler met radiateur echt veel vermogen opleveren?
in japan is een gezegde... me no drive hyundai, me drive mazda!!!
Een intercooler scheelt sowieso. Koelere lucht bevat meer zuurstof, waardoor je een betere verbranding krijgt/meer benzine kan verbranden.
Wat betreft de turbo's; wat wil je? Een soepele motor? Neem dan een lagedrukturbo. Wil je echt een vermogenspiek bij hoge toeren? Neem dan een hogedrukturbo.
Hou er wel rekening mee dat je er daarmee nog niet bent. Je moet ook een aangepast MMS hebben (wat met de turbo om kan gaan).
Wat betreft de turbo's; wat wil je? Een soepele motor? Neem dan een lagedrukturbo. Wil je echt een vermogenspiek bij hoge toeren? Neem dan een hogedrukturbo.
Hou er wel rekening mee dat je er daarmee nog niet bent. Je moet ook een aangepast MMS hebben (wat met de turbo om kan gaan).