MX3 Valt Uit Tijdens Rijden (2.5 KLZE)

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Frost-MX3
New member
New member
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 mei 2007, 16:39
Locatie: Wijchen

Bericht door Frost-MX3 »

Zou kunnen maar is het dan niet raar dat hij stopt naar ongeveer 20 km rijden en dat ie 5 mins later weer start ?
Zal het natuurlijk wel nakijken maar hij moet echt snel gefixed worden want hij staat al bijna 3 weken still en mazda is nou ook niet bepaals een optie :P
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

kun je niet nog een andere ontsteking proberen? van een ander forumlid bijvoorbeeld.

neig toch erg naar de ontsteking als verdachte, zeker omdat ie zomaar uitvalt ...

en als ie uitvalt is dat wisselend of altijd bij bepaalde omstandigheden??

* koude/warme motor
* bij optrekken/ gewoon zomaar tijdens constant 80 rijden
* gebeurt het ook als de auto stationair loopt, of alleen als je rijdt?
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Frost-MX3
New member
New member
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 mei 2007, 16:39
Locatie: Wijchen

Bericht door Frost-MX3 »

Het gebeurt eigenlijk meestal na 20 mins rijden ofzo dan is motor toch al beetje warm .
Gebeurt gewoon tijdens het rijden snelheid maakt niet uit kan 120 km/h zijn of 20 km/h .
Uitvallen is dus wisselend maar het enigste waar je beetje vanuit kan gaan is zo'n 20 mins rijden .
Ga ff met me ontsteking terug naar Deijne en vraag of ik een nieuwe kan krijgen :)
Dan wordt het Zaterdag zelf ff klussen want ga daar niet nog meer geld in stoppen haha(ontsteking vervangen)

Herman

Voor ik het vergeet die gast van de mazda zegt dat uitlezen niet gaat omdat ik de ECU van de 1.8 heb is dat waar?
Also volgens hem zitten er dingen op die hij nog nooit gezien heeft .
Zal wel eens foto maken als het licht is :D
LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

Je kan natuurlijk een bougie loshalen nadat je auto is stilgevallen en dan iemand laten starten. Dan zie je snel genoeg of hij vonkt.
Helaas wil dat niet alles zeggen. Van het weekend ben ik bij Multensor geweest om onze ontstekingen uit te wisselen. De zijne vonkte wel, maar de auto wou niet starten. Met mijn ontsteking liep hij direct.

Maar wat ik ook vreemd vind is dat je hetzelfde probleem hebt met twee
ontstekingen. Op zich niet onmogelijk, maar ook met een nieuwe...?
Misschien zou je ook eens naar je ECU kunnen kijken?
Gebruikersavatar
Frost-MX3
New member
New member
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 mei 2007, 16:39
Locatie: Wijchen

Bericht door Frost-MX3 »

Jah idd dat kan ik ook nog eens nakijken maar veel dieper kan ik niet gaan want heb er nog niet bepaald verstand van :P
Laatst gewijzigd door Frost-MX3 op 13 dec 2007, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Speldenknop
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 314
Lid geworden op: 20 sep 2005, 16:00
Locatie: omg. Leiden

Bericht door Speldenknop »

zijn er al vorderingen?

mijn mx loopt ook nog steeds niet lekker dus volg je topic op de voet 8)
Gebruikersavatar
Frost-MX3
New member
New member
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 mei 2007, 16:39
Locatie: Wijchen

Bericht door Frost-MX3 »

Nog niet echt heb zojuist de ECU gereset en ga hem nu proberen :)
Kan eigenlijk ook niet veel zelf doen omdat ik vaak pas laat thuis ben van het werk .
Maar goed heb eventueel nog iets gevonden wat zou kunnen helpen schijnt dat als ie uitvalt en niet wil starten voor ongeveer 5 mins dat de compressie in het blok ofzo te laag is das wat ik van iemand had gehoord maarja zegt mij zo niks :P

Anyway laat wel horen of resetten van ECU iets opgelost heeft.
Gebruikersavatar
Frost-MX3
New member
New member
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 mei 2007, 16:39
Locatie: Wijchen

Bericht door Frost-MX3 »

Helaas heeft ok dat geen effect gehad dus er zit nu niks anders voor mij op dan em naar de garage te brengen /sigh
Had trouwens nog me foutcodes gevonden die er inzitten misschien dat dit nog helpt .
P0325 - Pingelsensor
P0335 - Krukassensor circuit defect
P1402 - EGR (die heb ik toch niet ? :O)
P1602 - Communicatiefout Immobiliser - PCM eenheid

Heb geen flauw idea wat dit allemaal betekend dus als de technische mensen hier iets van weten laat het maar horen !!
Heb niet echt veel zin om klauwen met geld uit te geven voor iets wat waarschijnlijk simpel op te lossen is :)
Ik zeg er nogmaals bij hij start/loopt perfect maar als motor warm is valt ie uit zonder reden en dan na 5 mins start hij weer maar het stoppen komt dan sneller terug (omdat ie warm is denk ik)

Herman
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

Frost-MX3 schreef:Helaas heeft ok dat geen effect gehad dus er zit nu niks anders voor mij op dan em naar de garage te brengen /sigh
Had trouwens nog me foutcodes gevonden die er inzitten misschien dat dit nog helpt .
P0325 - Pingelsensor
P0335 - Krukassensor circuit defect
P1402 - EGR (die heb ik toch niet ? :O)
P1602 - Communicatiefout Immobiliser - PCM eenheid

Heb geen flauw idea wat dit allemaal betekend dus als de technische mensen hier iets van weten laat het maar horen !!
Heb niet echt veel zin om klauwen met geld uit te geven voor iets wat waarschijnlijk simpel op te lossen is :)
Ik zeg er nogmaals bij hij start/loopt perfect maar als motor warm is valt ie uit zonder reden en dan na 5 mins start hij weer maar het stoppen komt dan sneller terug (omdat ie warm is denk ik)

Herman


pingelsensor:

controleer eens of de stekker goed aangesloten is, als deze defect is dan is dat een min klusje om zo even te vervangen. stekker zit naast koelvl
oeistofdop boven de distributie

krukashoeksensor zit bij de distributiekant vlak onder de peilstok in het blok. is een kleine ronde magneetsensor welke makkelijk via de onderkant te vervangen is ( echter kan dit soms ook duiden op kapotte ontsteking, deze foutmelding had ik ook namelijk toen ik de onsteking kapot had)

EGR:

heb je zeker wel, echter bij de ZE gebruik je die niet omdat daarvoor geen aansluiting zit op het motorblok. de stekker is daardoor ook niet in gebruik, misschien dat ie daarom deze melding tevoorschijn tovert.

maar als ik teruglees, gebruik je de k8 ecu nu? of een KL ecu? dit zou evt ook de foutmelding voor de EGR kunnen zijn he...

communicatiefout PCM:

zegt me zo niks, maar goed, net als hierboven, wat voor ECU rijdt je nu mee? mag niet hopen de k8 ecu want dan loopt ie ten eerste erg rijk en ten 2e mis je toch de echte performance die een KLZE met zich meebrengt.

om op je probleem nog terug te komen met het uitvallen, laat hem eens warmlopen en als ie dan uitslaat direct even een 2e persoon een bougiekabel los laten halen, deze tegen kleppendeksel houden en zien of er een vonk ik..

post deze bevindingen eerst even, alsmede de combi ECU waar je mee rijdt
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Plaats reactie