foggy window en slechte kachel

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

martinenijenhuis schreef:
marcel v6 schreef:Is je vloerbedekking ook nat op de grond of vochtig?


Idd dit is een hele goede vraag :bier:

En je schreef zelf al over een muffe geur...
Dus dat klinkt alsof er ergens water staat...

Voel dus eens aan het tapijt onder alle vloermatten, en kijk ook
eens bij het reserve wiel.

Groetjes M&M


muf zou ook kunnen komen van het vocht natuurlijk wat ergens binnen komt en tegen de ramen aanslaat...

onder de mat in de auto zal ik nog eens een x kijken, koffer ben ik 100% zeker van dat die helemaal droog is
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

maar dat is et em juist vocht geeft geen muffe geur af.
en het condens is niet genoeg om muf te gaan ruiken in bekleding ofzo.
denk toch echt dat er ergens een btje water staat ofzo.
goed zoeke in alle hoeken :mrgreen:
maar idd wel een naar probleem jeroen.
een piepklein gaatje kan al een hoop overlast veroorzaken ivm vocht :x
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

RichMX-3 schreef:maar dat is et em juist vocht geeft geen muffe geur af.
en het condens is niet genoeg om muf te gaan ruiken in bekleding ofzo.
denk toch echt dat er ergens een btje water staat ofzo.
goed zoeke in alle hoeken :mrgreen:
maar idd wel een naar probleem jeroen.
een piepklein gaatje kan al een hoop overlast veroorzaken ivm vocht :x


ik zit te denken waar vocht binnen kan komen, en staat me nog 1 ding bij..

de achterbank zit vast met 2 van die kliksluitingen, waar eentje bij mij al tijden los zit ( die vlak bij je benzinepomp/tank zit) dit is wel een opening, dus hier kan vocht door naar binnen komen lijkt mij.

stel de lucht is buiten erg vochtig en dat is open dan kan er makkelijk vocht naar binnen trekken..

zit er daar geen rubber oid in? want volgens mij als ik die sluiting eruit haal dan kijk ik zo naar de bodem.
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

Het rubber bij de spoiler wat je noemde zit bij mij ook niet al te best bevestigd. Daar komt bij mij echter geen vocht doorheen. Kijk eens goed bij je voorruit en het gedeelte eronder. Hier heb ik bij m'n vorige auto lekkage gehad, waardoor er vocht achter de bekleding van het voetcompartiment kwam. Was wel bij een Fordje, maar toch, you never know...
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

LeonPG schreef:Het rubber bij de spoiler wat je noemde zit bij mij ook niet al te best bevestigd. Daar komt bij mij echter geen vocht doorheen. Kijk eens goed bij je voorruit en het gedeelte eronder. Hier heb ik bij m'n vorige auto lekkage gehad, waardoor er vocht achter de bekleding van het voetcompartiment kwam. Was wel bij een Fordje, maar toch, you never know...


thanx voor de input. ;)

toevallig heb ik laatst de wipercowl gedemonteerd om hem even opnieuw zwart te spuiten ( erg verkleurd) en daar was ook geen noemswaardige probleemgebieden te vinden.

rubber zit vastgeschroefd op die plaat zelf, dus die zit er altijd goed onder, indien er daar ook vocht onder doorheen loopt wordt het rechts bij je massapunt onder de kap afgevoerd door een klein gaatje...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

Heb je de oorzaak al gevonden? Ben wel benieuwd eigenlijk... ;-)
Gebruikersavatar
Ricoh
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 298
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:43
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Ricoh »

Ik heb er ook veel last van gehad.
Er lag bij mij vocht onder het reservewiel. Echt een dikke plas water, en dat verdampt natuurlijk. Ik heb de dop eruit getrokken en eruit gelaten. Ik heb er sindsdien nooit meer last van gehad.
Dus check ook even of je daar ook een plas water hebt liggen.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

toevallig vandaag mee bezig geweest, of het probleem opgelost is moeten we nog maar zien..

heb diverse rubbers van oa de deuren vervangen, heb van raymond alle rubbers overgekocht die op de mx zaten ongeveer en welke waar nodig en welke beter waren als die van mijzelf heb ik daarna vervangen...

ook viel mij vandaag op dat er wat vocht bleef staan bij de achterklep. daar zit zo'n rubberen vierkante opvangdop voor de achterklep en daar bleef een beetje vocht staan aangezien er allemaal prut e.d vastzat achter het rubber..

daar alles schoongemaakt, alle rubbers ingesmeerd met vriendenvet en nu maar afwachten..

indien dit niet helpt gaat het dashboard eruit om te zien of de kachelradiateur lek is....

maar er blijft geen vocht staan in het reservewiel, toch nog wel ff gechecked, maar kan me ook niet voorstellen hoe daar vocht in moet komen/blijven staan, dan heb je ergens anders een lek lijkt mij, want vocht kan er normaal niet zomaar bijkomen
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

Ik hoop voor je dat het geholpen heeft, al ben ik sceptisch.
Het klinkt toch meer alsof er ergens een plasje water staat.

Als je kachel ook niet meer echt warm wordt, kan het best zijn dat daar ergens water in staat. Met een warme motor en de kachel aan ben je dan vrolijk water aan het verdampen en de auto in aan het blazen. Zet je de auto vervolgens weg, dan koelt de vochtige lucht af en slaat het vocht neer, voornamelijk op de ramen omdat deze het snelst afkoelen naar buitentemperatuur.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

LeonPG schreef:Ik hoop voor je dat het geholpen heeft, al ben ik sceptisch.
Het klinkt toch meer alsof er ergens een plasje water staat.

Als je kachel ook niet meer echt warm wordt, kan het best zijn dat daar ergens water in staat. Met een warme motor en de kachel aan ben je dan vrolijk water aan het verdampen en de auto in aan het blazen. Zet je de auto vervolgens weg, dan koelt de vochtige lucht af en slaat het vocht neer, voornamelijk op de ramen omdat deze het snelst afkoelen naar buitentemperatuur.


juust...

lekke kachelradiateur is daarom mijn 2e verdachte... er hoeft maar een heel klein gaatje in te zitten en de hete stoom kan al het interieur binnendringen..

maar ergens een plasje weet ik niet hoor, dan moet je dat wel een keer gevonden hebben, is niet zo dat er nog enorm veel plekken overzijn waar ik niet gekeken heb en waar vocht kan blijven staan...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Plaats reactie