Pagina 1 van 3

pakking kleppendeksel

Geplaatst: 24 sep 2009, 09:52
door zilverbird
Hallo Allemaal

de voorste lekt helaas bij mij maar ook achter lekt hij nu

had een vraagje moet je deze pakking ook in smeren met olie zo als je dat doet met de olie filter of niet.

en is het achter zelf te doen of niet

groeten zilverbird

Geplaatst: 24 sep 2009, 10:29
door Hiwo
In de how-to staat verder niks over het insmeren met olie, dus k neem aan het dan niet hoeft.
Het nadeel achter is dat je de intake moet loshalen.
Ik mag dit weekend ook de achterste gaan vervangen.

Geplaatst: 24 sep 2009, 16:48
door WhiteFinish
Nee, je hoeft niks in te smeren.

Beetje vloeibare pakking op de hoekjes kan geen kwaad

Geplaatst: 24 sep 2009, 17:12
door zilverbird
oke thanx

nu eerst nog even een moment sleutel halen en dan gaan vervangen

gr zilverbird

Geplaatst: 24 sep 2009, 19:10
door Hiwo
wat heb je betaald voor de pakkingen ? voor de voorste moest ik 37,- betalen , en voor de achterste maar 16,- :clown:

Geplaatst: 26 sep 2009, 13:25
door zilverbird
hoi

wel de voorste zit er al op nu alleen nog achter maar das voor naar de kermis

wel bijde pakkingen voor 35 € orgineel

Geplaatst: 26 sep 2009, 22:19
door Hiwo
ok :) is het allemaal goed gelukt ? ik ga morgen alles weer inelkaar zetten.. ik heb vandaag meteen de kleppendeksels en de intake in kleur gespoten.
Nu maar hopen dat het ook lukt zonder moment sleutel.
In welke volgorde heb je de deksel aangedraaid ? en heb je nog vloeibare pakking gebruikt ?

Geplaatst: 27 sep 2009, 16:56
door zilverbird
hoi

wel kan je advieseren om toch een momentsleutel te grbruiken hoor

heb ik wel gedaan want 9 nowton is echt niet veel en meer dan dit mag ook niet.en doe dit ook in 3 stadiums of 4 vier ik had er vier nodig
doei je dit niet trek je de kleppen deksel scheef aan

eerst met de hand aangedraait, de momentsleutel op 5nw gezet en aan gedraait in de juiste volgorde effe gewacht 5min zodat de pakking kan zetten
daarna op 6,5nw in gestelt weer effe gewacht 3min toen op 8nw 3min wachten en toen op 9nw

daarna alles weer opgebouwt en hem stationeer laten warm draaien en weer laten afkoelen
daarna ongeveer 50km gereden met het toeren tal niet hoger dan 3000
even rustig aan in het toeren tal

lekt nu niet meer gelukkig
oude pakking was net steen zo hard

maar gokken zou ik het echt niet doen hoor

ik heb gekeken op mx-3.com voor info hoe deze aan te draaien.

ja vloeibare pakking heb ik gebruikt aan de onsteking kant en de andere kant daar staat ook een tekening van bij waar dit moet gedaan worden geld ook voor de achter kant

achter moet ik nog gaan doen tis hier nu kermis en de spullen worden pas donderdag bestelt dus hoop dat ik dit volgende zaterdag kan gaan doen..

groeten zilverbird


p.s moment sleutel zijn niet duur voor 50 € heb je al een goede van o nw tot 25 nw

en ik heb en zet alles er mee vast kun je nooit iets stuk draaien wel zo handig :mrgreen:

Geplaatst: 27 sep 2009, 17:28
door JForce
zilverbird schreef:

p.s moment sleutel zijn niet duur voor 50 € heb je al een goede van o nw tot 25 nw

en ik heb en zet alles er mee vast kun je nooit iets stuk draaien wel zo handig :mrgreen:


waar koop je die? ik heb nu 1 van 5-110 een goedkope. Dus ik twijfel of ik wel een juist moment heb bij de lage Nm. De sleutels die ik kan vinden zijn 100-150 euro, met 0-25nm

Geplaatst: 27 sep 2009, 19:32
door Hiwo
ja normaal zijn die echt duur, heb er nu een van het werk kunnen krijgen maar die kon geen 8/10 nm, wel de 19nm voor het spuitstuk..
Vloeibare pakking heb ik ook gebruikt bij de hoeken op het blok zelf..
Maar goed, alles gemonteerd vandaag, eerst alles met de hand erin gedraaid, daarna alles kruislings aangedraaid, natuurlijk niet te strak en alles even goed aangedraaid. Het natuurlijk is niet de juiste manier, maar het ging niet anders.
Toen een test rit gemaakt, eerst rustig aan gereden en na een tijd alles gecontroleerd, daarna wat hoger in de toeren en weer alles gecontroleerd..
Nu staat ie in de garage en er lekt (nog) niks, dus ik hoop dat het allemaal wel goed zit...