katvervanger hoe en wat?
Moderator: Moderators
katvervanger hoe en wat?
hoe zit het nou met de katvervanger voor de v6?
levert die echt 10 kp meer op?
en wat maakt het uit voor het verbruik?
levert die echt 10 kp meer op?
en wat maakt het uit voor het verbruik?
Re: katvervanger hoe en wat?
sander schreef:hoe zit het nou met de katvervanger voor de v6?
levert die echt 10 kp meer op?
en wat maakt het uit voor het verbruik?
IK heb van Marcel_mx3 gehoord dat die 10 pk.. er echt bij zijn gekomen..
Maar over het verbruik kan ik je niets vertellen...
( dat laat ik over aan de echte kenners, misschien kan marcel_x3 er wel wat meer over vertellen.. )
- Marcel_mx3
- Super-Pilot
- Berichten: 3291
- Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
- Locatie: Purmerend
- Contacteer:
Sander, wat waar is en niet waar durf ik niet te zeggen,
De een zegt dat alles gelul is en de ander van niet,
wat ik wel weet, is dat je het wel degelijk merkt, en dus het vermogen wel degelijk stijgt... mits er nog wel verdere dempers in het uitlaat systeem zitten voor de benodigde tegen druk...
bij turbo motoren hoeft dit niet, want daar komt de turbo alleenmaar sneller op toere waar de uitlaat flow het beste is...
ook heb ik zelf niet echt het idee dat de kick onderin weg is, dus persoonlijk vind ik dat ook gelul, wel merk je inderdaad pas vanaf 4000toeren (net als de normale kick) dat deze sneller is als normaal...
hierboven nog een tekstje wat EPS heeft geschreven, schept opzich ook wel duidelijkheid (al willen hun geld verdienen natuurlijk hihi)
ps, ik heb de katvervanger er tijdelijk tussenuit, vanwege een projectje, dus als je in de buurt van purmerend woont moet je maar even langs komen, hangen we hem er even onder
De een zegt dat alles gelul is en de ander van niet,
wat ik wel weet, is dat je het wel degelijk merkt, en dus het vermogen wel degelijk stijgt... mits er nog wel verdere dempers in het uitlaat systeem zitten voor de benodigde tegen druk...
bij turbo motoren hoeft dit niet, want daar komt de turbo alleenmaar sneller op toere waar de uitlaat flow het beste is...
ook heb ik zelf niet echt het idee dat de kick onderin weg is, dus persoonlijk vind ik dat ook gelul, wel merk je inderdaad pas vanaf 4000toeren (net als de normale kick) dat deze sneller is als normaal...
Katalysator; laat het weghalen er van verschil in vermogen zien?
Hebt u wel eens lekker gepresteerd met een filter voor de neus? Zo lang u normaal moet functioneren maakt het niet zo veel uit, maar als u topprestaties moet leveren gaat dit niet erg lekker. Dit geldt in het algemeen ook voor een auto: bij lagere toerentallen maakt het aanwezig zijn van een kat minder verschil dan bij hogere toerentallen, wanneer hij optimaal moet ademen.
hierboven nog een tekstje wat EPS heeft geschreven, schept opzich ook wel duidelijkheid (al willen hun geld verdienen natuurlijk hihi)
ps, ik heb de katvervanger er tijdelijk tussenuit, vanwege een projectje, dus als je in de buurt van purmerend woont moet je maar even langs komen, hangen we hem er even onder
- Marcel_mx3
- Super-Pilot
- Berichten: 3291
- Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
- Locatie: Purmerend
- Contacteer:
- speedymike
- Co-Pilot
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 20 nov 2003, 00:23
- Locatie: Voorschoten
- Marcel_mx3
- Super-Pilot
- Berichten: 3291
- Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
- Locatie: Purmerend
- Contacteer:
speedymike schreef:he ik kan je wel vertellen dat het verwijderen van je kat met in combinatie eindstuk van raceland de blars VII zeker lekker klinkt en ook bij lage toerentallen maar alleen al het verwijderen van je kat merk je pas bij meer dan 3500 tpm ga je bij van Weijk langs mer dit iets eerder
Ja je merkt het ook zeker wel, ben ik met je eens, alleen het varvangen van de eindemper voel je volgens mij weinig van, maar ach het oog wil ook wat... en het oor niet te vergeten