Pagina 1 van 1

Timing goedzetten

Geplaatst: 03 sep 2009, 15:17
door WhiteFinish
Ik krijg mijn ontsteking niet goed lopende.
De volgende instructies heb ik gevolgd:
http://forums.probetalk.com/showthre...&highlight=tps

Mijn probleem
1) Wanneer ik mijn timing stel blijft deze verspringen tussen 9 en 12 graden met een stationair van 900-1000
2)Wanneer ik mijn stationair verander, veranderd mijn timing
3) Toen ik mijn timing op 10 graden had staan en vervolgens mijn stationair op 700 ging zetten, kreeg ik de auto niet meer gestart in diag mode (moest luchtschroef weer verder open draaien)
4) De TPS staat juist afgesteld.
5) Wanneer ik volgas geef en boven de 4800 rpm kom begint mijn auto te stotteren, bij 80% gas doet die dit niet.

Wat zit er op de auto:
KLZE
KLZE ontsteking
HEI
MSD blaster 2 coil vertikaal gemonteerd
Magnecor 8,5mm bougiekabels

Waarom krijg ik de timing niet afgesteld ??? :x

Geplaatst: 04 sep 2009, 09:16
door PaTjE
mis een kvs temp. sensor voor de ecu ?

Geplaatst: 04 sep 2009, 14:17
door WhiteFinish
Mijn ecu geeft geen foutcodes aan en alle kvs sensoren zijn <2jaar oud.

VRIS heb ik getest ivm stotteren; werkt gewoon goed.


Weet iemand wat officieel de juiste volgorde van afstellen is?
- TPS
- Stationair
- Timing

Geplaatst: 04 sep 2009, 16:03
door PaTjE
WhiteFinish schreef:Mijn ecu geeft geen foutcodes aan en alle kvs sensoren zijn <2jaar oud.

VRIS heb ik getest ivm stotteren; werkt gewoon goed.


Weet iemand wat officieel de juiste volgorde van afstellen is?
- TPS
- Stationair
- Timing


mij lijkt dat de goede handeling wat jezelf aangeeft.....

Geplaatst: 04 sep 2009, 17:55
door WhiteFinish
Het rare is dat mijn stationair veranderd wanneer ik de timing verander (en andersom)

Geplaatst: 05 sep 2009, 12:55
door zilverbird
hoi

wel dat kan kloppen ja doet die van mij ook maar het kan inderdaad zijn dat je de Stationair een keer moet bij stellen en dan wat hoger zetten

ik doe het normaal als volgt
een draai de ontsteking los niet te los tuurlijk
dan auto starten en dan in diagmode zetten je zult dan zien dat hij iets hoger gaat lopen als hij dan afslaat moet je de Stationair hoger draaien

dan op tijd zetten bij mij staat deze op 10 graden en de bougies elecktrode staan op 10 dan loopt hij het mooiste

als ik dit heb gedaan diagnose los maken auto uit onsteking vast maken
en starten kijken wat het Stationair toeren tal doet die van mij zit op 500 600 toeren warm

anders even bij stellen dan moet hij goed zijn
p.s. wel afstellen zonder gebruikers ook de onstekking dus radio en zo alle maal uit zetten

groeten zilverbird