Pagina 1 van 4

Swap met OBD2

Geplaatst: 29 aug 2009, 19:34
door JForce
Kan een KL-ZE in een auto met OBD2 want ik lees vaak dat het pre 94 moet zijn.

En heb je met een KL-DE hetzelfde?

Nog 1 vraagje is een KL-DE swap goedkoper dan KL-ZE?

Geplaatst: 29 aug 2009, 19:59
door WhiteFinish
ODB2 KLDE kan wel.

Ja, klde is goedkoper omdat het blok meer voorkomt.

Geplaatst: 29 aug 2009, 21:09
door Mx3 maniac
KLZE met obd2 kan ook dan moet je gewoon de originele ecu gebruiken en een brandstofdruk regelaar aansluiten

Geplaatst: 30 aug 2009, 13:16
door WhiteFinish
Ja, dat kan ook. Maar ik ben van mening dat een ODB2 klze altijd minder zou lopen dan een odb1.

Geplaatst: 30 aug 2009, 14:02
door JForce
Wat zou een KL-DE swap ongeveer kosten dan?

Ik denk dat goedkoper uit ben met een andere auto xD,
maar goed wou toch nog lang geen swap doen. gewoon ff de mogelijkheid bekijken.

Geplaatst: 01 sep 2009, 16:09
door JForce
nvmd dacht aan turbo voor k8 maar das nog veel duurder :P

Geplaatst: 01 sep 2009, 18:16
door WhiteFinish
Voor andere geinteresseerden:

Een DE swap is het aan te raden dezelfde dingen te vervangen als bij een ZE swap.

Motoren kosten tussen de 300 en 800 afhankelijk van km stand en garantie.

Geplaatst: 01 sep 2009, 19:06
door JForce
hmm dat valt nog wel mee eigenlijk, ik weet dat jeroentje kl-ze verkoopt. Is er ook zoiets voor kl-de.

oftewel hoe kom ik aan een klde

Geplaatst: 02 sep 2009, 17:04
door WhiteFinish
Sloperijen vind je meestal wel een KLDE.

Je kan het ook proberen op het mx6 of ford probe forum.


Let wel even op: Als je een klde koopt moet je ook de ecu en de luchtmassameter erbij kopen.

Geplaatst: 05 sep 2009, 16:07
door paz-3
ik heb persoonlijk de DE swap gedaan voor alles inclusief 400 euro,mijne is obd2,je moet je onsteking over zetten en je oude ecu + luchtmassameter gebruiken,nadeel is wel dat je hem zelf nog een keer moet laten chippen