Duel uitlaat doorlassen

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Benny
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 aug 2008, 21:52

Bericht door Benny »

euhm jongens ik had even een andere gedachte :D

ik heb gelezen dat een middendemper zelf alleen voor het geluid is?
ik dacht i.v.m. milieueisen etc.

maar dan laat ik net zo makkelijk een ander stuk pijp in de plaats lassen voor beide kanten dan moet die nog veel sportiever klinken.
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

ja kat is meer voor uitstoot.

Middendemper kan je weg laten zolang het gasdicht is geeft dit geen apk problemen meestal.

aantal dingen:

sommige auto's kunnen vermogen verlies hierdoor krijgen.(komt zelden voor)
het geluid kan lelijk zijn.
het geluid kan erg hard worden maar dat verschilt per auto, vooral met freeflow kan het wel eens harder worden dan je wilt. Ik ken wel mensen die hun midden demper verwijderden icm een remus, die zijn sowieso minder hard.
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

remus uitlaten en andere goedgekeurde einddempers produceren niet heel veel meer geluid dan een standaard demper met een gaatje erin ;)
bij een doorsnee freeflow demper komt er al een knap hard en zwaar geluid uit als je je orginele uitlaatsysteem behoud en dus alleen de einddemper veranderd.
Alle dempers er tussen uit halen is alleen maar nadelig, je MOET tegendruk hebben.
Wat wel verschil maakt is dus een grotere diameter pijp, maar niet zomaar 9cm opeens ofzo, dit verschilt echt per auto/moter.
Dit is dus waar hun naar kijken en aanpassen, je krijgt dan dus en dik geluid en vermogens/koppel toename.

Patje hier is pas geleden op de dyno geweest en die heb we gedraait met freeflow uitlaatsysteem met en zonder silencer in de einddemper.
Quess what, de auto had een hoger vermogen en koppel MET de silencer erin dan wanneer die eruit was.

Alleen zit er bij zijn uitlaat systeem aan het einde een rare kronkel in de pijp, als die weer recht is weet ik zeker dat ie nog meer vermogen pakt.
Hoe rechter je uitlaat door loopt hoe beter.
Hij heeft trouwens ook grotere diameter pijp (hoeveel ik weet ik niet meer) geloof 7cm ongeveer.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

dat bedoel ik freeflow is al hard van zichzelf, zonder middendemper nog harder.

En hij wou alleen de middendemper er tussen uit halen niet alle dempers. hij heeft dan nog steeds twee einddempers :mrgreen:.
Gebruikersavatar
Benny
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 aug 2008, 21:52

Bericht door Benny »

ik denk dat ik het simpel doe
ik laat de middendemper van de originele demper ertussenuit halen
en aan de uiteinde net voor de demper laat ik een T-stuk plaatsen en deze naar de linkerkant
lopen en met nog een T-stuk naar de 2e demper laat lopen.
Eventueel een extra plaatje erin maken om de rookverdeling goed te verdelen :)
Plaats reactie