Monteren achterbumper

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Benny
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 aug 2008, 21:52

Monteren achterbumper

Bericht door Benny »

heey!

nu ben ik bezig met mijn achterbumper passend maken maar
ik kom er niet uit welke plekken ik moet gebruiken ter bevestiging
hoe hebben jullie dit gedaan? moeten er beugels gemaakt worden oid?
en het piepschuim wat achter de bumper zat moet dat er weer op?

hier ff wat fotos

hij zit nu maar met 4 schroefjes vast onder de lampen


Afbeelding

Afbeelding
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

meestal zit er bij de lampen units aan elke kant 3 lipjes dus totaal 6.
Dan zit ie in de wielkast aan elke kant ook nog met 1 vast in je zijscherm (orginele ophangpunt).
En soms kan je ook nog bij de onderkant van je bumper (bij je wiel) een boutje/schroef door de bumper in het kunststof draaien in het gedeelte wat het water tegen houd, als je begrijpt wat ik bedoel.
Dan zou die in principe vast genoeg moeten zitten.
Mocht er nog te veel beweging onderin de bumper zitten dan kan je altijd nog 1 of 2 rvs strips in de bumper polyesteren en die naar het chassis van de auto laten lopen en daar ook in vast zetten met een schroef/bout.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

hier nog even afbeelding ter verduidelijking ;)

Afbeelding

Afbeelding
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
Benny
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 aug 2008, 21:52

Bericht door Benny »

ahhh das heel duidelijk :D das een beetje wat ik aan de voorbumper
ook heb gedaan met die strips dat moet niet zo moeilijk zijn!
ik denk dat ik het piepschuim half afsnijdt anders steekt die uit en dat
aan de binnekant van de bumper kit weer dan heb ik daar geen speling meer.

bedankt voor de plaatjes :D moet goedkomen zo was het ff kwijt allemaal haha
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

maar die strips van bumper naar chassis zou niet nodig hoeven zijn in principe.
Ik heb precies dezelfde voor en achterbumper gehad, bij mij zat achter alleen vast met de 3 schroeven bij de lichtunits aan elke kant en de schroef in je zijnscherm van je wielkast(orgineel punt).

wat voor piepschuim bedoel jij trouwens ?
grtz rich
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
Benny
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 aug 2008, 21:52

Bericht door Benny »

nu we toch aan het knippen en plakken zijn :D
heb ff een foto van het piepschuim gemaakt weet niet of het std op de mx3 zit maar ik ga ervanuit van wel
omdat de gaten enz precies overeenkomen

Afbeelding
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

als dat op je mx zat zal het er wel bij horen.
Zover mijn ervaring gaat met bodykits hou ik zelf altijd aan, als de bumper past met de orginele binnenbumper moet je dat gewoon houden zo.
Het zorgt alleen maar voor extra stijfheid en stevigheid bij de bumpers.
Ik had bij mijn mx achter geen binnenbumper erop zitten.
aan de voorkant wel (kunststof balk) en toen ik als 1e de radical voorbumper had kon ik de binnenbumper laten zitten met monteren.
Toen had ik later de pakfeifer en toen moest mijn binnenbumper eraf omdat deze anders in de weg zat.
Dus baat het niet dan schaad het niet ;)
Maar aangezien deze aan je orginele bumper vast zaten vraag ik me af of ze in je nieuwe bumper wel passen.
De reden waarom ook dat materiaal erin zit is dat de orginele bumpers van een ander soort kunststof (flexibel) dan de meeste aftermarket kits (hard polyester) en het voordeel van hard polyester is dat het niet vervormd, nadeel is als er wat tegen aan komt scheurt het gelijk en zal het niet deuken of een deel van de klap absorberen.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Precies zoals Rich zegt.

Ophangpunten onder de lampen en in de wielkasten moet genoeg zijn.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Plaats reactie