Mijn 1e mazda

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Inderdaad, gebruik van de sproeier is gewoon mogelijk.

Er zit een klein draaiknopje op je hendel, deze moet je helemaal doordraaien.

En je velgen, kijk maar eens op de band. Er zal iets staan van 195/50-15 15=15 inch
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Volgens mij heb jij de bandenmaat 215/40R17 ;) :mrgreen:

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
lenny-v
Moderator
Moderator
Berichten: 838
Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Dordrecht

Bericht door lenny-v »

Dat windmolen geluid kan ook de ankerplaat zijn die tegen je remschijf aan loopt, ankerplaat is een beschermplaatje achter je remschijf zodat er van binnenuit niks tegenaan ketst e.d. of anders inderdaad je remblokken die versleten zijn. Wat ook nog kan is dat de pennetjes van je remklauw vastgerot/geroest zitten waardoor de blokken niet helemaal vrij komen van de remschijf.
GoAndre
New member
New member
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jul 2009, 22:07

Bericht door GoAndre »

Ik heb samen met een vriend mijn auto elektronisch nagekeken. alle draadjes gemeten en aangesloten. En yes ik heb muziek in mijn auto en de lampjes werken weer.

Volgende week of de week daarop wordt hij vervangen. Maar voor dat geld heb je niets wat hier maar in de buurt komt qua model. v6 hoeft voor mij niet perse, het model sprak me juist aan. Er vielen maar een paar op het oog (honda civic, opel tigra en een leuke seat ibiza). Dus ik denk dat ik hem hou en die paar 100 euro maar betaal en hopen dat er niet meer dure geintjes zijn. Wat denken jullie?

Het windmolen geluid was iets wat je alleen hoorde als ik reed. Als mijn vrienden rijden hoor je het niet. Bleek dat ik (bijv bij een rontonde) uitrol en dan de koppeling helemaal in trap en dan zachtjes door rem (slechte gewoonte) terwijl mijn vrienden rijden tot de streep en gelijk de rem plat drukken en daarna bij een aantal toeren de koppeling in trappen + schakelen.

Ik denk dus dat er een onevenheid in 1 van die schijven zit. En doordat ik zachtjes rem, schamt hij tegen die onevenheid (ipv gelijk platdrukt). Het valt me daarnaast op dat na een regenbui of autowassen, mij het geluid niet meer opvalt en dat hij juist soepeler loopt. Hoeveel kost een nieuw remblok/schijf? mocht het nodig zijn.

Daarnaast doet me achterlicht (links) het niet (remlicht wel), en de zekering knalt er steeds uit. Dus ik wou het lampje vervangen, maar ik zie niet hoe dat moet. De lamp zelf zit met een strip vast met 2 schroeven, haal je die strip los, zit hij ergens onzichtbaar vast. Dus ik dacht dan moet ik het paneel erachter in de kofferbak losmaken, maar dat bestaat uit zulke grote lompe stukken, dat ik zoiets had, dit moet makkelijker kunnen. Dus waar moet ik zitten? Het lijkt me niet logisch dat mijn hele kofferbak eruit moet :P

Toen ik het forum een beetje verkende kwam ik op een leuke set achterlampen. http://www.skg-carstyling.nl/skg2006/pr ... 14311.html

Kom je met deze door de APK? Ik las iets over x aantal cm afstand tussen lampen.

Ow en de achteruitsproeier werkt nog niet (hij is vol, zekering is heel, en de wisser gaat wel op en neer, maar geen vloeistof).

Edit:Dashboard en linksachter deed het niet omdat de zekering eruit klapt. Beetje op forum gespeurd en het minnetje aan de chasis vast gemaakt. Nu doet alles het weer.
Laatst gewijzigd door GoAndre op 24 sep 2009, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

nieuwe schijven/remblokken ongeveer 120 euro per set van 2 in nederland, ik heb net 2 voor achter bestelt uit UK (fordprobestore) dat koste me 55 euro ongeveer (schijven + blokken), maar best dure verzend kosten (valt weer mee als je meerdere dingen bestelt natuurlijk).

Misschien is je sproeier verstopt, bij mij is die van linksvoor ook verstopt (moet ik ook nog es wat aan doen) daar komt ook niks uit.

En die met de achterlichten kom je door de apk, als je ze standaard houd. Ik wil ze ook nog gaan kopen :bier:

Hier staat een FAQ op het forum om ze op een corvette achterlicht te laten lijken, dan is het aantal cm tussen de remlichten teveel dacht ik.

Die velgen zijn trouwens best leuk als je ze een beetje opknapt, doet me denken aan ferrari Lol
GoAndre
New member
New member
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jul 2009, 22:07

Bericht door GoAndre »

Zo, ik heb nu de velgen weer wat strakker gemaakt. Ik heb het plaatje los gemonteerd, gescheurd, beplakt, en weer vast gezet met metaallijm aan het andere plaatje. Ziet er stuk beter uit.
*plaatjes verwijderd*
Laatst gewijzigd door GoAndre op 23 aug 2009, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Bericht door MX3V6_DH »

Velgen + auto zijn flink opgeknapt, goed bezig!
Afbeelding
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

bling bling !! 8) 8) 8)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

hehe lache die dromedaris sticker op je achterklep :mrgreen:

Ziet er mooi uit nu. :bier: wat heb je op die velgen geplakt carbon folie?
GoAndre
New member
New member
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jul 2009, 22:07

Bericht door GoAndre »

JForce schreef:hehe lache die dromedaris sticker op je achterklep :mrgreen:

Ziet er mooi uit nu. :bier: wat heb je op die velgen geplakt carbon folie?


haha ja die camel zat eral op, ben bang dat als ik hem weghaal een kleurverschil achter laat.

Voor die velgen heb ik gewoon plakplastic gebruikt (5 euro de rol) bij de praxis. Was samen met metaallijm voor nog geen tientje klaar. Heb nog genoeg over mocht het weer gaan bladeren. Had het 1st met verf geprobeerd, maar dan moet je hem wel zo strak schuren en alle restjes eraf halen. ben je erg lang mee bezig :s
Plaats reactie