Stoom Spuiten!

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Benny
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 aug 2008, 21:52

Stoom Spuiten!

Bericht door Benny »

hey jongens ik had een leuk idee voor mijn auto maar het realiseren wordt behoorlijk lastig heb k zo vernomen.

ik zou graag zon set willen als uit The Fast & The Furious waarbij je stoom of rook van 2 kanten uit je auto omhoog spuit.
nu heb ik dit opgezocht op internet en blijkt dat ze dit doen met een Dual Purge Set die je nos leidingen leeg spuit.

Nu wil ik zelf geen nos in mijn auto maar zonder gaat dat denk ik niet lukken. moet dit nog even nagaan misschien is deze set
te installeren zonder de nos met andere leidingen o.i.d. dus puur alleen voor de show. Waterdamp zou ideaal zijn als dat zou kunnen!

Verder dacht ik nog aan een rookmachine of iets dergelijks die op de auto accu kan worden aangesloten waarbij ik zelf 2 dunne
pijpen maak en deze customised naar de zijkanten alleen moet er wel een aardige druk opgebouwd worden denk ik.
en of dat er uitziet geen idee haha.

iemand hier ervaring mee? of leuke ideen :P wil best wat knutselen!
gr. Ben
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

dit systeem met waternevel bestaat en kan je gewoon bestellen.
De purge die jij bedoeld met nos is idd voor het doorspuiten van nos leidingen.
Echter het systeem wat met waternevel werkt zit minder druk achter en geeft niet het echte purge effect zoals nos maar goed dat ter zijde ;)
ik weet dat iemand hier ooit een x zo'n setje heeft besteld (waternevel) maar die was er dacht ik niet super over te spreken.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

ah topic gevonden :P

http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic ... e&start=10

echter kan ik niet meer vinden dat conrad het verkoopt.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
Benny
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 aug 2008, 21:52

Bericht door Benny »

Juist das een mooie set op water!
nou als de prijs een beetje te doen is wil ik dit best eens proberen :D
ik ken nog wel een aantal handige luitjes die zouden kunnen helpen.
weet je toevallig of die set specifiek is voor een auto?
of is dat een of andere kale set die je ook voor een auto zou kunnen gebruiken?

ik kon hem trouwens niet meer vinden op die site van conrad en verder
kan ik niet echt winkels vinden die ze op water verkopen.

iemand een idee waar deze te bestellen zijn? of wat de preciese naam is van zon systeem?
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

setje was 40 euro ofzo, aardig goedkoop dus.
Ik zal is ff kijken voor je als ik tijd heb, er is nl een bedrijfje die dat spul verkoopt voor alleen nevel spuiten.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

gevonden :P
foliatec.com kan je het setje bestellen.

Filmpje van de werking :
http://www.youtube.com/watch?v=v8rw22bwl9g

Setje :
http://www.foliatec.com/foliatec/ATOMIZ ... /AUTOZUBEHÖR/PROSTYLE%20universelles%20Zubehör.foliatec?channel=1&page=article.jsp&groupId=29&productId=33245&p1=3&p2=5&p3=29&event=TrackSearchProduct#
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Wil je ook nog een fluitje in je uitlaat? Dan lijkt het net of je een turbo hebt mét NOS! :mrgreen: :clown:
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

Mja het schijnt dat die stoom er absoluut niet uit ziet als nos in het echt.. Het wordt een soort rookpluimpje in plaats van een nos PURGE..
Afbeelding
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

hahaha :mrgreen: ach ja als hij het graag wilt ;) tis idd puur voor de show, als je dan je kap open doet en er zit uberhaubt nergens nos systeem is toch een beetje jammer.

En idd wat stenniz ook al zegt het stelt niet zoveel voor met stoom/nevel.

Maar benny zei dat ie daar wat op wist, kijk als je genoeg druk kan opbouwen met een goed tuitje dan kan je natuurlijk wel de juiste nevel creeren.
Maar ik zou persoonlijk gewoon voor complete nos set gaan heb je nog wat extra boost onder een knopje ook :P
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

RichMX-3 schreef:hahaha :mrgreen: ach ja als hij het graag wilt ;) tis idd puur voor de show, als je dan je kap open doet en er zit uberhaubt nergens nos systeem is toch een beetje jammer.

En idd wat stenniz ook al zegt het stelt niet zoveel voor met stoom/nevel.

Maar benny zei dat ie daar wat op wist, kijk als je genoeg druk kan opbouwen met een goed tuitje dan kan je natuurlijk wel de juiste nevel creeren.
Maar ik zou persoonlijk gewoon voor complete nos set gaan heb je nog wat extra boost onder een knopje ook :P


Ja of anders het CryO² ofzo.. http://www.designengineering.com/produc ... m=sc&cid=1
Afbeelding
Plaats reactie