Hulp nodig voor ontsteking

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
D-PAC
Pilot
Pilot
Berichten: 738
Lid geworden op: 24 jun 2004, 22:40
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Schiedam

Hulp nodig voor ontsteking

Bericht door D-PAC »

Hallo,

Mijn auto staat sinds november stil... (dat is heeeel lang op
de fiets)

Ik ben nog steeds opzoek naar de oorzaak. Er zit inmiddels
een gloednieuwe (niet gereviseerd of 2e hands) ontsteking in.

Wie kan mij een keer komen helpen om de oorzaak te zoeken? Ik
woon in Rotterdam. Mijn nummer: 0626865530.

Alvast bedankt!

GreetZ,

D-PAC
Afbeelding
私は私の"遠隔開始" ボタンを愛する
Gebruikersavatar
zilverbird
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
Locatie: limburg

Bericht door zilverbird »

hallo

vraagje heb je al eens fout code uit gelezen

wil hij wel starten of helemaal niet aanslaan als je wat meer info geeft kan handig zijn..
is niet dat ik niet wil komen naar rotterdam is mij net effe iets te ver van weert uit

zilverbird
Gebruikersavatar
D-PAC
Pilot
Pilot
Berichten: 738
Lid geworden op: 24 jun 2004, 22:40
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Schiedam

Bericht door D-PAC »

motor draait wel rond maar geeft geen vonk. In het begin reed ie nog normaal. Daarna begon die op de snelweg te stotteren en viel die soms uit.
Op een gegevens moment kon ik maar een kilometer van mn huis rijden anders viel ie weer uit en starte die niet meer.

Het leek erop als de motor naar bedrijfstemp ging de motor begon te stotteren. Nu doe ie helemaal niets meer.
Afbeelding
私は私の"遠隔開始" ボタンを愛する
Gebruikersavatar
The-Xtreme_Mazda
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 apr 2009, 14:30
Locatie: Delft

Bericht door The-Xtreme_Mazda »

ik heb dat ook met me mazda 323 gehad volgens mijn is het je verdeelkap puls rotor of de kabbels die van mij stotterden ook op de groteweg en daarna dee hij ook niet meer (kwam door korozie of zo) kijk daar ff naar

groetjes mick
Het leven is kort maar mazda mx-3 is krachtiger
Gebruikersavatar
D-PAC
Pilot
Pilot
Berichten: 738
Lid geworden op: 24 jun 2004, 22:40
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Schiedam

Bericht door D-PAC »

verdeelkap en rotor zijn ook nieuw... Hij heeft toen even gestart en daarna ermee uitgescheden...
Afbeelding
私は私の"遠隔開始" ボタンを愛する
Gebruikersavatar
The-Xtreme_Mazda
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 apr 2009, 14:30
Locatie: Delft

Bericht door The-Xtreme_Mazda »

D-PAC schreef:verdeelkap en rotor zijn ook nieuw... Hij heeft toen even gestart en daarna ermee uitgescheden...


En je hoofd kabel die naar je verdeelkap toe loopt kan ook niet goed zitten dat probleem heb ik ook gehad dan maakt hij net geen contact en gaat hij ook slecht aan.

ik hoop dat dat het is andrs hoor ik het

groetjes mick
Het leven is kort maar mazda mx-3 is krachtiger
Gebruikersavatar
D-PAC
Pilot
Pilot
Berichten: 738
Lid geworden op: 24 jun 2004, 22:40
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Schiedam

Bericht door D-PAC »

Weet iemand een alternatief om je OBD II uit te lezen? Volgens
de FAQ zou ik een OBD II hebben omdat mn mx uit 98 is...

Ik heb geen mogelijkheid om te slepen...
Afbeelding
私は私の"遠隔開始" ボタンを愛する
Gebruikersavatar
zilverbird
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
Locatie: limburg

Bericht door zilverbird »

hoi wel die van mij is ook uit 98 maar ik heb gewoon nog OBD 1 er in zitten
die stekker zit in de motor ruimte daar staat diagnose op OBD II zit meeststal in de auto


kijk dit eens na op de onsteking zit een drie polige stekker
als je tegen de stekker aan kijkt van voren gezien en met het pinnentje waar je de stekker mee los maakt deze moet naar boven zitten als je er van voor tegen aan kijkt waar je de stekker mee vast klikt.

meet dan de linkse kabel na hier moet B+ volt op staan als het contact op on staat dit is 12volt zo niet zit hier je probleem.


zo niet zekeringen na kijken
of je start onderbreker die stuk is ik weet niet waar die standaard zit bij een mx-3 die werkt op de sleutel met een chipje
misschien weet iemand dat hier waar dat beestje zit



ik zou het anders ook even niet weten
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Naar de dealer om uit te laten lezen of met een universele reader uitlezen. Voor die laatste mogelijkheid moet er wel de juiste software bij zitten.

@zilverbird:
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat jij een ODB1 hebt als je werkelijk een 98'er hebt. Wat voor ecu heb je dan?
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Gebruikersavatar
zilverbird
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
Locatie: limburg

Bericht door zilverbird »

@ fullsize

yep dit is zeker odb 1 en yep ik heb er een van 98
ik kan hem uitlezen met een led
en de stekker van de odb 2 heb ik niet ik heb alleen dat diagnose stekker in de motorruimte en das odb 1 je mag komen kijken hoor
maar waar kan ik zien wat voor een ecu ik heb dan?

zilverbird


Fullsize schreef:Naar de dealer om uit te laten lezen of met een universele reader uitlezen. Voor die laatste mogelijkheid moet er wel de juiste software bij zitten.

@zilverbird:
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat jij een ODB1 hebt als je werkelijk een 98'er hebt. Wat voor ecu heb je dan?
Plaats reactie