Stuur loshalen

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Benny
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 aug 2008, 21:52

Stuur loshalen

Bericht door Benny »

heey, nou heb ik de howto natuurlijk uitvoerig gelezen en bestudeerd maar ik kom er even niet uit.

ik heb mijn kap van de toeter losgedraaid en gedemonteerd
ook het stuur is losgedraaid met de moer daar binnen en die 3 losse schroeven. alleen nu zou ik het stuur volgens mij los moeten trekken maar er zit geen beweging in.

zou ik iets vergeten kunnen zijn? het lijkt zo simpel op de howto en ik heb alles gedaan wat er staat maar ik krijg het stuur er niet af met een paar harde rukken. voordat ik iets forceer graag wat advies :P

gr. ben
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

Je moet de moer er een paar slagen op laten zitten en dan gecontroleerd het stuur wiegend naar je toe trekken. Die moer is belangrijk! Kan je anders je neus of je tanden kosten! Ja het stuur zit goed vast op de naaf, maar áls hij los schiet......
Afbeelding
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

hahaha :mrgreen:
als een bezetene op je stuur beuken en dan weer trekken :bier:
klinkt stom maar zo werkt het.

Nee echt waar, als je de middelste bout hebt los gedraait dan is het stuur vrij.
Maar dit stuur zit er al zoooooooooo lang op als het goed is dat dit behoorlijk vast zit.
Maar zoals je geleerd hebt bij lessen, handjes 10 voor 2.
Wat je nu doet is dus je geeft een goede klap of meerdere op 10 uur een paar op 2 uur en dan een beetje trekken en wrikken.
Wil die dan nog niet doe je dit nog een x en eventueel ook op half 6.
Herhaal dit en wees niet bang om kracht te zetten met wrikken en opeens schiet ie dan los.

* op dit advies kan niemand worden aangesproken of verantwoordelijk worden gesteld * dat je het ff weet ;)

en idd wat stennizz zegt, als je niet helemaal op je eigen krachten vertrouwd, laat de moer een slag erop zitten anders lig als je pech hebt op de achterbank of je hebt een stuur tussen je gebit :P
Ik deed altijd trekken en wrikken met gestrekte armen, op die manier zet je je ellenboog een beetje op slot en verkom je dus dat je je stuur opeens in je gezicht hebt.
Laatst gewijzigd door RichMX-3 op 29 jun 2009, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
Benny
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 aug 2008, 21:52

Bericht door Benny »

oke dus moer er weer op en dan keihard eraan gaan lopen rukken en wiggen totdat die losschiet? heb al wd40 tussen gespoten enzo maar schiet niet echt op probeer het dalijk nog wel even dan.

maar dan weet ik iig dat ik niks vergeten ben ofzo thx!
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

En anders ff naar zoetermeer crossen. Ruk ik hem er wel af voor je.. ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Benny
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 aug 2008, 21:52

Bericht door Benny »

hahahaha ik zal je niet verantwoordelijk stellen :P zoetermeer is trouwens helemaal niet ver maar ik ga zelf ff mijn best doen :P ill let you know! thx alvast gr. Ben
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

Benny schreef:hahahaha ik zal je niet verantwoordelijk stellen :P zoetermeer is trouwens helemaal niet ver maar ik ga zelf ff mijn best doen :P ill let you know! thx alvast gr. Ben


Je stelt maar een eind weg.. ;) Ik sloop hem heus niet hoor.. Succes!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Benny
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 aug 2008, 21:52

Bericht door Benny »

nou stuurtje is los :D en sportstuur is gemonteerd,
goeie tip over dat rammen :D(A) alleen ik heb hem een heel klein beetje scheef gemonteerd
denk ik dus zal hem morgen weer ff los moeten halen en moeten stellen o.O maar het gaat goedkomen ^^
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

haha mooi dat het gelukt is :mrgreen:
ja genadeloos beuken kan soms toch wel werken :bier:
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

SstennizZ schreef:Je moet de moer er een paar slagen op laten zitten en dan gecontroleerd het stuur wiegend naar je toe trekken. Die moer is belangrijk! Kan je anders je neus of je tanden kosten! Ja het stuur zit goed vast op de naaf, maar áls hij los schiet......


Hele goede tip!! :bier:

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Plaats reactie