nokkenas klde en k8

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

Jorn schreef:nu we het hier toch over nokkenassen en grotere injectoren hebben, weet iemand misschien wat hiervoor de mogelijkheden zijn bij een 1.6?


bel van kronenburg tuning eens.
die zitten in geldrop ( geen wereld reis voor jou )
die kunnen zowat alles met een blok ;)

maatje van me heeft inmiddels over de 190 wiel pkaas op zijn a-corsa
is een gewone 2.0 16v .
maar daar is een kms systeem op gezet ( trottle bodies met standalone fuel sys.
en kms ontsteking.

ze doen voornamelijk de VAG groep tunen.
maar ze kunnen van je 1600 ook een beest maken ...
tis maar net hoeveel geld je daar achter laat ;)
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Jorn schreef:nu we het hier toch over nokkenassen en grotere injectoren hebben, weet iemand misschien wat hiervoor de mogelijkheden zijn bij een 1.6?


Een hoop spul van de mx5 past ook op het blok. Ik zie voornamelijk bij americanen wel vaker voorbij komen dat zij nokkenassen, injectorerails etc etc van een mx5 nemen.
Hoe en wat moet je even uitzoeken ;)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Dikkekobus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
Locatie: Sappemeer

Bericht door Dikkekobus »

scherpere nokkenassen leveren maar een beetje meer pk en grotere injectoren heeft eigenlijk weinig zin als je niet begint aan portmapping turbo etc etc
robin-mx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 262
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:21
Locatie: Utrecht.

Bericht door robin-mx3 »

Dikkekobus schreef:scherpere nokkenassen leveren maar een beetje meer pk en grotere injectoren heeft eigenlijk weinig zin als je niet begint aan portmapping turbo etc etc


Ik zat dan te denken aan:

-Andere nokkenassen.
-Cold air intake.
-spaghetti spruitstuk en rvs uitlaat naar achter.
-chippen.

Dagt zelf dat die combinatie best wel zin kan hebben?
(injectoren heb ik me niet echt in verdiept)
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

injectoren alleen heeft geen zin.
Das pas nodig als je dus zodanig de benzine druk gaat verhogen dat je stock injectoren op hun max komen.
Gevolg daarvan is dus dat je fuelcut krijgt.
Wordt dus geen benzine meer ingespoten dus de motor slaat min of meer uit, met alles gevolgen van dien.

Maar als je gaat chippen moet duidelijk vermeld staan door de fabrikant daarvan wat de benodigheden/aanpassingen zijn voor de benodigde chip.

Echter bij niet geblazen motoren hoeft je geen gigantische verwachtingen te hebben van alleen chippen met wat aanpassingen.

Tuurlijk pak je vermogens/koppel winst, maar of het op weegt tegen de kosten die je maakt ?

Ik vind het persoonlijk echt zonde geld.
Je pakt misschien max. 40 pk (heel ruim genomen).

Dit is een voorbeeldje van wat een fabrikant voorschrijft als je gaat aanpassen :

http://www.h-dev.co.uk/product_info.php ... 1c11908c11

dat is een volgende stap voor mijn auto bijv.
Maar kijk is naar dat lijstje wat je allemaal nodig dient te hebben voordat je die vermogens bereikt.
En reken is uit wat dat al kost.

Patje hier heeft (correct me if i'm wrong) ongeveer dezelfde aanpassingen gedaan als die jij net opgenoemd hebt (op het chippen na)
Hij pakte wel wat winst maar niet gigantisch veel, hij had zelf meer verwacht.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

Je zou m ook nog kunnen laten rangen, is niet duur en trekt net iets lekkerder door de toeren heen
Afbeelding
robin-mx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 262
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:21
Locatie: Utrecht.

Bericht door robin-mx3 »

Oke bedankt voor de uitleg in iedergeval.

Was er ook niet geheel zeker van, en wil ook eerste de buiten en binnenkant aan pakken.

En als ik wat motorisch ga doen ben ik nu van mening dat ik beter een Kl-de of Kl-ze kan kopen.

Bedankt in iedergeval, ben weer wat wijzer.
Gebruikersavatar
Dikkekobus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
Locatie: Sappemeer

Bericht door Dikkekobus »

robin-mx3 schreef:Oke bedankt voor de uitleg in iedergeval.

Was er ook niet geheel zeker van, en wil ook eerste de buiten en binnenkant aan pakken.

En als ik wat motorisch ga doen ben ik nu van mening dat ik beter een Kl-de of Kl-ze kan kopen.

Bedankt in iedergeval, ben weer wat wijzer.


Het is niet aan te raden om een klze/de in een 1600mx3 te hangen.
hierbij heb je veels te veel aanpassingen nodig. je kan beter een v6 mx-3 kopen en daar een ze in hangen. dat is zoon beetje plug en play.
robin-mx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 262
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:21
Locatie: Utrecht.

Bericht door robin-mx3 »

ik zelf heb een 1.8v6 dus dat komt goed.

thanks
Plaats reactie