kieren bij de montage van aftermarket bumper
Moderator: Moderators
- Mx3 maniac
- Co-Pilot
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 23 apr 2008, 22:01
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1995
- Locatie: spaubeek
- Contacteer:
kieren bij de montage van aftermarket bumper
ik heb ff een klein vraagjuh , is het altijd zo tot de aftermarket voorbumper niet precies gestroomlijnd loopt met de zijpanelen ?
tot nu toe .. moet de bijrijderszijde nog vast maken
...........................................................................................
tot nu toe .. moet de bijrijderszijde nog vast maken
...........................................................................................
Mazda Mx3 klZE 2.5 V6 24V 95 white/black kameleon flaked
- mx3freak
- Super-Pilot
- Berichten: 2095
- Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
- Locatie: almere
- Contacteer:
Re: kieren bij de montage van aftermarket bumper
Mx3 maniac schreef:ik heb ff een klein vraagjuh , is het altijd zo tot de aftermarket voorbumper niet precies gestroomlijnd loopt met de zijpanelen ?
....
tot??
even a broken clock gets to be right twice a day.
- Mx3 maniac
- Co-Pilot
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 23 apr 2008, 22:01
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1995
- Locatie: spaubeek
- Contacteer:
haha als ik goed zie wat jij bedoelt (de ruimte tussen scherm en bumper, het kiertje dus) heb je altijd, klote is dat he.
Als je kijkt bij je orginele bumper hoe het daar zit en dan vergelijkt met de aftermarket bumper zie je gelijkt waarom (orgineel zit ophangpunt verdiept en heb je nog een opstaand randje over).
Het is wel op te lossen maar vergt aardig wat werk.
Wat ik altijd deed is het ophangpunt van je aftermarket niet gebruiken maar zelf onder de rand van de bumper een nieuw punt polyesteren.
Wat je dus krijg is dat dan je ophangpunt een halve cm onder de bovenkant van je bumper zit en als je em dan aandraait komt de bumper wel strak tegen het zijscherm.
hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd
Als je kijkt bij je orginele bumper hoe het daar zit en dan vergelijkt met de aftermarket bumper zie je gelijkt waarom (orgineel zit ophangpunt verdiept en heb je nog een opstaand randje over).
Het is wel op te lossen maar vergt aardig wat werk.
Wat ik altijd deed is het ophangpunt van je aftermarket niet gebruiken maar zelf onder de rand van de bumper een nieuw punt polyesteren.
Wat je dus krijg is dat dan je ophangpunt een halve cm onder de bovenkant van je bumper zit en als je em dan aandraait komt de bumper wel strak tegen het zijscherm.
hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Er zit verschil tussen de makers van voorbumpers. De ene past keurig, de andere heb je veel werk aan.
Nog een tip: Je wilt absoluut het polyester niet tegen het plaatwerk aanhebben. Door de beweging tussen spatbord en poly slijt de poly op den duur door je laklaag heen met mooie bruine plekken als gevolg.
Nog een tip: Je wilt absoluut het polyester niet tegen het plaatwerk aanhebben. Door de beweging tussen spatbord en poly slijt de poly op den duur door je laklaag heen met mooie bruine plekken als gevolg.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
-
- Test-Pilot
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:09
- Locatie: N/A