kieren bij de montage van aftermarket bumper

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mx3 maniac
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 23 apr 2008, 22:01
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1995
Locatie: spaubeek
Contacteer:

kieren bij de montage van aftermarket bumper

Bericht door Mx3 maniac »

ik heb ff een klein vraagjuh , is het altijd zo tot de aftermarket voorbumper niet precies gestroomlijnd loopt met de zijpanelen ?

Afbeelding

Afbeelding

tot nu toe .. moet de bijrijderszijde nog vast maken

Afbeelding

...........................................................................................
Mazda Mx3 klZE 2.5 V6 24V 95 white/black kameleon flaked
Afbeelding
Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Re: kieren bij de montage van aftermarket bumper

Bericht door mx3freak »

Mx3 maniac schreef:ik heb ff een klein vraagjuh , is het altijd zo tot de aftermarket voorbumper niet precies gestroomlijnd loopt met de zijpanelen ?

....

tot??
even a broken clock gets to be right twice a day.
Gebruikersavatar
Mx3 maniac
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 23 apr 2008, 22:01
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1995
Locatie: spaubeek
Contacteer:

Bericht door Mx3 maniac »

omdat ik een halve cm spelling heb tussen zijpaneel en voorbumper zoals op de foto te zien is of is dat normaal ?
Mazda Mx3 klZE 2.5 V6 24V 95 white/black kameleon flaked
Afbeelding
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

haha als ik goed zie wat jij bedoelt (de ruimte tussen scherm en bumper, het kiertje dus) heb je altijd, klote is dat he.
Als je kijkt bij je orginele bumper hoe het daar zit en dan vergelijkt met de aftermarket bumper zie je gelijkt waarom (orgineel zit ophangpunt verdiept en heb je nog een opstaand randje over).
Het is wel op te lossen maar vergt aardig wat werk.
Wat ik altijd deed is het ophangpunt van je aftermarket niet gebruiken maar zelf onder de rand van de bumper een nieuw punt polyesteren.
Wat je dus krijg is dat dan je ophangpunt een halve cm onder de bovenkant van je bumper zit en als je em dan aandraait komt de bumper wel strak tegen het zijscherm.
hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd ;)
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Je kan alles maken zoals jij wilt ;)

Als jij hem mooier aangesloten wilt hebben op de zijschermen, geen probleem kost alleen wat werk.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Er zit verschil tussen de makers van voorbumpers. De ene past keurig, de andere heb je veel werk aan.

Nog een tip: Je wilt absoluut het polyester niet tegen het plaatwerk aanhebben. Door de beweging tussen spatbord en poly slijt de poly op den duur door je laklaag heen met mooie bruine plekken als gevolg.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

idd vergeten te vermelden, goed punt sebas !
overigens zit er op je orginele montagepunt in je zijschermen wel een soort uistekend dopje die zorgt dat de bumper zo'n 2 mm vrij zit van het plaatwerk
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
MX3Pioneer
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:09
Locatie: N/A

Bericht door MX3Pioneer »

en ja wat noem je gestroomdlijnd.. je kan ze aanpassen zodat je altijd de kiertjes houd (wat ook bij oembumpers het geval is) of je kan ze naadloos maken.. wat in mijn ogen meer gestroomdlijnd is..
Plaats reactie