Pagina 1 van 2

MX-3 1.6 > 323GT Turbo swap?

Geplaatst: 24 mei 2009, 22:27
door MX3Pioneer
Weet niet of hier al ee ntopic van is, anders graag een verwijzing.. heb wel gezocht..

Hrode van DB dat je de 1.6 kan swappen met een 323 GT Turbo blok. Hier ben ik erg geinteresseerd aangezien ik eerst voor KLZE wou gaan.. Echter weet i kwel dat jeroentje KLZE blokken hebben, maar waar kan ik met de tijd kijken voor een goede staat 323GTT blok?

Geplaatst: 24 mei 2009, 23:37
door Remco-
Je kan hem inderdaad swappen met een 323 Turbo blok. Er zijn er alleen een aantal verschillende en ik weet niet of deze allemaal passen.

323 Turbo blokken:
B6T (323 1.6 (BF) GT-X Amerikaanse versie) '88-'89
B6 EGi (323 1.6 (BF) Turbo) '86-'89
BP (323 GT-X) '89-'94
BPD/BPB (323 1.8 (BG) GT-A / GT-R) '92-'94

Van de B6T weet ik dat hij past, er komt alleen een hoop bij kijken. BlackSheep is ook al een tijdje bezig met een Turboswap, volgens mij ook B6T. Misschien dat hij nog een locatie weet voor een blok en anders zou je eens kunnen informeren op het Mazda 323 forum of deze nog te krijgen zijn.

Geplaatst: 25 mei 2009, 08:54
door MX3Pioneer
hmm oke, erg bedankt voor het lijstje :) wist eerlijk gezegd niet dat er zoveel mogelijk was haha

zal eens rondneuzen bij de 323 buren :) Heb nog wel ff te gaan met wachten maar tis altijd handig om vooraf geinformeerd te zijn natuurlijk ;) nogmaals bedankt!

Geplaatst: 27 mei 2009, 17:47
door lucifer
aan klze blokken komen is geen probleem ik kan er nog aan ong 10 longnecks komen 200 pk
voor een leuke prijs

gr kevin

Geplaatst: 27 mei 2009, 20:47
door bramx3
200 pk is wel de hoge compressie variant

Geplaatst: 01 jun 2009, 20:19
door MX3Pioneer
hoe zit dat met laagcompressie..? :oops:

Geplaatst: 02 jun 2009, 17:42
door WhiteFinish
Laagcompressie is 190pk (japanse specificatie)

Maar heb je zelf een 1.6 of een v6. Je praat namelijk over zowel een 323 swap als een KL swap.
1.6 zou ik voor een 323 swap gaan
v6 voor een KL swap

Geplaatst: 03 jun 2009, 13:00
door MX3Pioneer
heb nog helemala niks haha, zit nog even goed informatie op te sporen :D

ik zit op dit moment een ebetje de verschillen te zoeken over wat beter is, aangezien ik vooral voor performance ga ben ik altijd voorstanderd van klze hoogcompressie geweest maar om het safe te spelen kan ik die 10 pk wel missen. Tis beiden geen klein getal als je nagaat dat stock k8 137 pk is. en die 10 pk win je altijd wel bpu.. het hoeft ook geen 300pk project te worden, maar 200 vind ik voor een eerste waggel wel zat. gaat ook niet in 1 keer gebeuren, eerst stock en met de tijd upgraden uiteraard :)

Geplaatst: 29 jun 2009, 20:23
door MX3Pioneer
even weer het newbje zijn

een laagcompressie klze kan wel een turbo opbouwen toch? kan iemand eventueel vertellen wat ik zelf nodig zou hebben om dit met de tijd dan op te bouwen? ik zag naemlijk en stage 1 kit voor bijna 4000 euro, terwijl een stage 3 (omgerekend) vanuit amerika ook 4000 was...

Geplaatst: 29 jun 2009, 22:50
door bramx3
op een laag compressie kl-ze kun je "makkelijker" een turbo op zetten dan een hoog compressie.
deze kan dan iets meer druk hebben.
maar het is toch allemaal niet zo gemakkelijk als het lijkt.
anders zouden er nu wel meerdere turbotjes rond rijden ( like me ;) )
ook kan je standaard blok en bak maximaal 350 pk aan
kom er ook niet bij in de buurt want gaat je tandjes kosten :mrgreen:

mijn tip , zet er eerst een kl-ze in , en rij daar eens een tijdje mee rond