MX-3 1.6 > 323GT Turbo swap?

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

MX3Pioneer
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:09
Locatie: N/A

MX-3 1.6 > 323GT Turbo swap?

Bericht door MX3Pioneer »

Weet niet of hier al ee ntopic van is, anders graag een verwijzing.. heb wel gezocht..

Hrode van DB dat je de 1.6 kan swappen met een 323 GT Turbo blok. Hier ben ik erg geinteresseerd aangezien ik eerst voor KLZE wou gaan.. Echter weet i kwel dat jeroentje KLZE blokken hebben, maar waar kan ik met de tijd kijken voor een goede staat 323GTT blok?
Gebruikersavatar
Remco-
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 228
Lid geworden op: 24 aug 2008, 19:37

Bericht door Remco- »

Je kan hem inderdaad swappen met een 323 Turbo blok. Er zijn er alleen een aantal verschillende en ik weet niet of deze allemaal passen.

323 Turbo blokken:
B6T (323 1.6 (BF) GT-X Amerikaanse versie) '88-'89
B6 EGi (323 1.6 (BF) Turbo) '86-'89
BP (323 GT-X) '89-'94
BPD/BPB (323 1.8 (BG) GT-A / GT-R) '92-'94

Van de B6T weet ik dat hij past, er komt alleen een hoop bij kijken. BlackSheep is ook al een tijdje bezig met een Turboswap, volgens mij ook B6T. Misschien dat hij nog een locatie weet voor een blok en anders zou je eens kunnen informeren op het Mazda 323 forum of deze nog te krijgen zijn.
MX3Pioneer
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:09
Locatie: N/A

Bericht door MX3Pioneer »

hmm oke, erg bedankt voor het lijstje :) wist eerlijk gezegd niet dat er zoveel mogelijk was haha

zal eens rondneuzen bij de 323 buren :) Heb nog wel ff te gaan met wachten maar tis altijd handig om vooraf geinformeerd te zijn natuurlijk ;) nogmaals bedankt!
Gebruikersavatar
lucifer
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 apr 2008, 17:44
Locatie: geldrop

Bericht door lucifer »

aan klze blokken komen is geen probleem ik kan er nog aan ong 10 longnecks komen 200 pk
voor een leuke prijs

gr kevin
i dont drive fast i fly low
wil je iets gestoffeerd hebbe pm me
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

200 pk is wel de hoge compressie variant
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
MX3Pioneer
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:09
Locatie: N/A

Bericht door MX3Pioneer »

hoe zit dat met laagcompressie..? :oops:
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Laagcompressie is 190pk (japanse specificatie)

Maar heb je zelf een 1.6 of een v6. Je praat namelijk over zowel een 323 swap als een KL swap.
1.6 zou ik voor een 323 swap gaan
v6 voor een KL swap
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
MX3Pioneer
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:09
Locatie: N/A

Bericht door MX3Pioneer »

heb nog helemala niks haha, zit nog even goed informatie op te sporen :D

ik zit op dit moment een ebetje de verschillen te zoeken over wat beter is, aangezien ik vooral voor performance ga ben ik altijd voorstanderd van klze hoogcompressie geweest maar om het safe te spelen kan ik die 10 pk wel missen. Tis beiden geen klein getal als je nagaat dat stock k8 137 pk is. en die 10 pk win je altijd wel bpu.. het hoeft ook geen 300pk project te worden, maar 200 vind ik voor een eerste waggel wel zat. gaat ook niet in 1 keer gebeuren, eerst stock en met de tijd upgraden uiteraard :)
MX3Pioneer
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:09
Locatie: N/A

Bericht door MX3Pioneer »

even weer het newbje zijn

een laagcompressie klze kan wel een turbo opbouwen toch? kan iemand eventueel vertellen wat ik zelf nodig zou hebben om dit met de tijd dan op te bouwen? ik zag naemlijk en stage 1 kit voor bijna 4000 euro, terwijl een stage 3 (omgerekend) vanuit amerika ook 4000 was...
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

op een laag compressie kl-ze kun je "makkelijker" een turbo op zetten dan een hoog compressie.
deze kan dan iets meer druk hebben.
maar het is toch allemaal niet zo gemakkelijk als het lijkt.
anders zouden er nu wel meerdere turbotjes rond rijden ( like me ;) )
ook kan je standaard blok en bak maximaal 350 pk aan
kom er ook niet bij in de buurt want gaat je tandjes kosten :mrgreen:

mijn tip , zet er eerst een kl-ze in , en rij daar eens een tijdje mee rond
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Plaats reactie