Airco plotseling defect
Moderator: Moderators
Airco plotseling defect
Vandaag kwam ik er achter dat mijn airco niet meer aanslaat.
Het rare is dat hij het plm. een maand geleden nog gewoon deed.
Bij het inschakelen van de airco gaat het lampje branden, maar de pomp slaat niet aan.
Nu las ik dat het kan betekenen dat hij bijgevuld moet worden, maar hij deed het dus nog niet zo lang geleden nog en neem aan dat je een lek wel zou zien onder de auto..
Weet iemand waar ik de zekeringen van de airco kan vinden?
Het rare is dat hij het plm. een maand geleden nog gewoon deed.
Bij het inschakelen van de airco gaat het lampje branden, maar de pomp slaat niet aan.
Nu las ik dat het kan betekenen dat hij bijgevuld moet worden, maar hij deed het dus nog niet zo lang geleden nog en neem aan dat je een lek wel zou zien onder de auto..
Weet iemand waar ik de zekeringen van de airco kan vinden?

- xedos
- Super-Pilot
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 2014
- Locatie: Heemskerk.
Een airco lekkage is niet te zien onder een auto. Als er lekkage is, dan is er spraken van koudemiddel lekkage en dat is in gasvorm. Dus geen druppels op de grond o.i.d. Dat hij het een maand gelede nog wel ded, kan doordat er toen nog voldoende inhoud was om de airco in werking te laten treden. Als het systeem merkt dat er te weinig in zit, schakeld het systeem zichzelf om de compressor te beschermen tegen droogloop. Ik zou hem naar een airco vulstation brengen en te kijken hoeveel ze eruit halen. En eventueel lekkage op te sporen.
*Technical service Mazda mx-3.*
-
- Co-Pilot
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 01 jan 2009, 17:24
- Locatie: Horn(Limburg)
Xedos zegt een paar posts eerder dat het niet nodig is een ander koudemiddel er in te stoppen. Dat klopt ook dus laat je niet anders wijs maken.
Waarschijnlijk zit je nu op het punt dat je net wel/ net niet genoeg druk hebt om de airco in de beveiliging te laten schieten. Op een warme dag doet 'ie het nog even en een frisse ochtend niet meer.
Waarschijnlijk zit je nu op het punt dat je net wel/ net niet genoeg druk hebt om de airco in de beveiliging te laten schieten. Op een warme dag doet 'ie het nog even en een frisse ochtend niet meer.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering