Genakte KLZE en UItlees methode werkt niet met kl36

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Dikkekobus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
Locatie: Sappemeer

Genakte KLZE en UItlees methode werkt niet met kl36

Bericht door Dikkekobus »

ik heb sinds kort de mx van gido (pontini) overgekocht, en deze liep niet met de net verse KLZE (190pk), die er door bastioan was ingelepelt.
Het verhaal was dat de mx na 3 km uitviel nadat ie bij bastian weg kwam, en heeft sindsdien niet weer gelopen.
Heb hem inmidels al wel aan de praat gehad en ook een stukje gereden, alleen bleken 5 cilinders te weinig compressie te hebben (8,8.5,9-4,6,12 bar). Oorzaak was dat de klepstoters vast zaten en alle kleppen lek.
Dit fix ik nu weer door de kleppen opnieuw in te schuren en de stoters schoon te maken. Hier ben ik nu bijna mee klaar. dus dit was ff de geschiedenis van de afgelopen 5 dagen. Het volgende probleem waar ik dus niet uit kan komen is dat de uitlees methode niet werkt als ik hem op contact zet gaat het cel lampje aan en dat blijft zo. Heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak is?? Het CEL lampje brande ook al toen ik aant rijden was.
Gebruikersavatar
mazdamaster
Pilot
Pilot
Berichten: 503
Lid geworden op: 27 jul 2004, 17:09
Locatie: prof groningen

Bericht door mazdamaster »

goed bezig.. maar het is toch raar dat de mx na 3 km niet meer wilde rijden na een swap. geeft bastiaan geen garantie daarop of had hij het blok zelf niet verkocht ?
Gebruikersavatar
Dikkekobus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
Locatie: Sappemeer

Bericht door Dikkekobus »

mazdamaster schreef:goed bezig.. maar het is toch raar dat de mx na 3 km niet meer wilde rijden na een swap. geeft bastiaan geen garantie daarop of had hij het blok zelf niet verkocht ?

Klopt, zat garantie op, hoorde van bastian dat het blok langer dan een jaar geleden was aangeschaft en zit dus geen garantie op.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Nou, als hij er een blok inlegt zonder dat die in een auto heeft gezeten moet hij er gewoon garantie op geven.

Hopelijk is het verholpen met het vervangen van je kleppen (zou ook de zuigerringen kunnen zijn)


Wat betreft je cel: Waar brand jou cel dan onder het rijden? Alleen als je een amerikaanse uitvoering hebt kan je een cel lampje op je dash hebben, anders is het een ander lampje wat brand.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Dikkekobus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
Locatie: Sappemeer

Bericht door Dikkekobus »

Het onderblok was versleten dus daar komt nu een ander voor. en het CEL lampje brand links onder op me dash, kleur is oranje
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

WhiteFinish schreef:
Wat betreft je cel: Waar brand jou cel dan onder het rijden? Alleen als je een amerikaanse uitvoering hebt kan je een cel lampje op je dash hebben, anders is het een ander lampje wat brand.


Maak eens een foto van het brandende lampje
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Dikkekobus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
Locatie: Sappemeer

Bericht door Dikkekobus »

WhiteFinish schreef:
WhiteFinish schreef:
Wat betreft je cel: Waar brand jou cel dan onder het rijden? Alleen als je een amerikaanse uitvoering hebt kan je een cel lampje op je dash hebben, anders is het een ander lampje wat brand.


Maak eens een foto van het brandende lampje


Afbeelding
Gebruikersavatar
DJ_MIKE
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1852
Lid geworden op: 19 okt 2005, 16:05
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: amersfoort

Bericht door DJ_MIKE »

is dit niet het allen abs?
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

Das idd je abs lampje..
Afbeelding
Gebruikersavatar
lucifer
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 apr 2008, 17:44
Locatie: geldrop

Bericht door lucifer »

dat is inderdaat het abs lampje ik heb hetzelfde probleem dan is de abs sensor beschadigt met het montage van het blok
ik heb 2 x een klze in een mx3 gelegd en 1 x ervan had ik hetzelfde probleem


gr kevin
i dont drive fast i fly low
wil je iets gestoffeerd hebbe pm me
Plaats reactie