KL-ZE Hoog Compressie Turbo

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

op 0.3 bar gebeurd er bar weinig ;) evenals 0.4 dat is echt basis druk uit de fabriek, er gebeurd wel wat maar verwacht geen dikke boost hetgeen wat de meeste juist wel willen/verwachten met een turbo.
Als je dan een zodanig projekt hebt ga je niet met zo'n lage boost draaien.
Dan moet je gewoon een kleinere turbo erop zetten, met een veel snellere spool up tijd en die bij lage toeren inkomt.
Of zorg ervoor dat je in je blok alles gereed hebt voor hogere druk, maar wat tot erg veel problemen kan leiden bij een niet orgineel turbo blok.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
Frost-MX3
New member
New member
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 mei 2007, 16:39
Locatie: Wijchen

Bericht door Frost-MX3 »

Als ik het zo hoor kan het dus idd erg duur worden .
Had zelf op zo'n 5500 Euries gerekend voor inbouw afstellen enzo met natuurlijk goede spullen en niet die imitatie prut .

Maar ja als me blok 2 x per jaar kapot kan gaan dan houd het denk ik inderdaad op voor mij , heb gewoon te weinig verstand van motoren :(

Zijn er nog andere mogelijk heden om toch een Turbo in me MX te krijgen (ander motorblok ofzo dat past wat wel voor turbo gemaakt is) of zou dat ook al niks worden ?

Mocht er geen andere mogelijkheid zijn dan moet ik toch maar eens gaan sparen voor en Supra denk ik :P
Gebruikersavatar
Remco-
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 228
Lid geworden op: 24 aug 2008, 19:37

Bericht door Remco- »

Frost-MX3 schreef:Zijn er nog andere mogelijk heden om toch een Turbo in me MX te krijgen (ander motorblok ofzo dat past wat wel voor turbo gemaakt is) of zou dat ook al niks worden ?

Tsja, bij mij zit er een 1.6 Turbo in uit een 323 GTX, maar daar zal je niet op voorruit gaan, want volgens mij is jouw KL-ZE sneller. Of het moet je om de ptsssssshhhhhh gaan?:P Dan ga je er zeker op voorruit haha.
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

voor 5500 euro ga je het helaas echt niet redden, anders waren er al velen met jou geweest ;)
beetje turbo kost al rond de 1000 euro en dan is ie nog niet gemonteerd, intercooler setje ong 450 euro, injectoren ong. 400 euro en zo kan je nog wel ff doorgaan want je gaat echt een hele lijst krijgen met artikelen en deze prijzen ;)

En supra, ja zou ik ook wel willen........... maarrrrrr kijk is wat dat beestje drinkt met de huidige prijzen, wat ie in verzekering doet en nog maar ff zwijgen over je wegenbelasting hahaha en aanschaf, de non turbo's zijn goed te doen vanaf 8500 a 9000 euro, maar met tubbies ga je toch beginnen op zo'n 12.000
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

RichMX-3 schreef:voor 5500 euro ga je het helaas echt niet redden, anders waren er al velen met jou geweest ;)
beetje turbo kost al rond de 1000 euro en dan is ie nog niet gemonteerd, intercooler setje ong 450 euro, injectoren ong. 400 euro en zo kan je nog wel ff doorgaan want je gaat echt een hele lijst krijgen met artikelen en deze prijzen ;)


FPR 250 euro
Motormanagement 500 euro
Zuigers
Drijfstangen
Kleppen
Aangepaste oliepomp
event andere nokkenassen
Drijfstang lagers
brandstofpomp

+ afstellen

Je kan ook voor lachgas gaan ;)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

hahaha zo'n lijstje ja en dan nog meer zoals weer bijv een boostcontroller a 400 euri, turbotimer a 200 euro, benodigde metertjes enz enz. tis ook bijna een verhaal zonder einde ;)

Nee echt, dan kan je beter een turboblok swappen of een andere geblazen bak kopen.

Maar wat is er mis met de klze, je hebt uber geil v6 geluid en tis een lekkere toerenjanker en super pittig, continue hoog vermogen/koppel.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
Frost-MX3
New member
New member
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 mei 2007, 16:39
Locatie: Wijchen

Bericht door Frost-MX3 »

Ik vind me KL-ZE (naar 2 jaar erin rijden) toch niet snel genoeg , daarom wou ik graag een turbo op me ZE .

Maar eh heeft iemand enig idee wat voor een turboblok er dan in me MX zou passen ?

Wil graag zoveel mogelijk opties weten voordat ik iets permanents besluit .

Herman
Laatst gewijzigd door Frost-MX3 op 27 apr 2009, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

volgens mij, zover mij bekend is kan je dus een 1.6 gtx blok van een 323 erin hangen.
Maar daar zal je dus niet op vooruit gaan, ik durf echt niet te zeggen wat voor andere blokken er nog meer over zijn te zetten in een mx-3 zonder bizarre aanpassingen.

Las ook ergens dat je em dan opnieuw door het rdw wilde laten keuren, houd er dan wel rekening mee dat je vrij strenge eisen gaat krijgen ivm remmerij, asbelasting etc. etc.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Je kan lachgas nemen :)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

keuren hoef niet, dat is pas bij een vemogen toename (op papier) van meer dan 40%. Daaronder alleen een geluidstest, welke ong 350-400 euro kost.

je ontvangt dan een nieuw kenteken. Wel moet je alle papieren van de maker van je onderdelen hebben. Leg je alleen een nieuw blok erin zul je van de leverancier (mazda of een ander merk) de specificatie moeten opvragen. Hiermee wordt jouw vermogen winst berekent.


(info komt van de RDW, ben er zelf ook mee bezig om me turbo blok op kenteken te krijgen.)
Plaats reactie