achterlichten gespoten

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
DB89
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 okt 2006, 16:33
Locatie: rotterdam

achterlichten gespoten

Bericht door DB89 »

Nu, als gevolg van het pikeren van een politie agent die ik op zn punten wees.
Volgt de politie regio rijnmond me overal lijkt het wel, of het moet normaal zijn dat je sinds zo'n voorvalletje ongeveer 2 a 3x per maand ineens gecontroleerd wordt :?

maargoed, mn probleem afgelopen maandagavond was dat ik werd aangehouden en de agent in kwestie vroeg of ik mn knipperlichten had gespoten.

Dat kloptte ook, want ik heb ze ook gespoten, maar ehb ze rood gespoten enkel de knipperlichtsectie.
Nu moet dit eigenlijk nog een aantal lagen.

hij vertelde mij dat ik dat eraf moest halen omdat het niet toegestaan is.

op het apk regelement staat wel :
2.De richtingaanwijzers en waarschuwingsknipperlichten mogen naar voren niet anders dan ambergeel of wit en naar achteren niet anders dan ambergeel of rood stralen.
-Leden 2, 3, 4, 5, 6, 7 en 8.
Visuele controle, waarbij de desbetreffende verlichting wordt ingeschakeld.

(c) RDW (opgemaakt door RDW)

nu zei ik als argument dat amerikaanse ook rode knipperlichten hebben.

die hadden daar een speciale vrijstelling voor ... :roll: volgens hem

ik kreeg iig een waarschuwing en vraag me nu dus eigenlijk af of het mag of niet, de knipperlicht freq, en zichtbaarheid is allebei nog prima te zien

Optie 1 : Rode knipperlichten weer oranje laten (vind ik er niet uitzien)
Optie 2 : De knipperlichten overspuiten met meerdere lagen rood, en rode lampen.
opties 3 : de knipperlicht sectie spuiten en het hele achterlicht behalve achteruitrijlicht meesuiten voor een egale 'Look'


alvast bedankt voor de antwoorden meningen en tips

GR Daniel
Afbeelding
Manuel
New member
New member
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 mar 2009, 16:16
Locatie: Vlaardingen (Zuid-Holland)

Bericht door Manuel »

Nou dat gaat hem dan nog zwaar tegenvallen want alle nieuwe auto's hebben rode of witte knipperlichten.

Je mag het reflectiegedeelte wat in een achterlicht zit niet overspuiten maar een knipperlicht heeft daar niets mee te maken zolang hij nog maar iets aan oranje/rood licht uitstraalt bij het knipperen.
Fear is temporary. Regret is Forever...
Gebruikersavatar
DB89
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 okt 2006, 16:33
Locatie: rotterdam

Bericht door DB89 »

jah tis nu ook half half , geen puur rood en net geen oranje.

gr Daniel
Afbeelding
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

nouja, hij heeft wel gelijk.. Je knipperlichten achter moeten rood of amber uitstralen, maarrrr, je mag er zelf geen wijzigingen aan maken.. In dit geval dus het spuiten...
Afbeelding
Gebruikersavatar
DB89
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 okt 2006, 16:33
Locatie: rotterdam

Bericht door DB89 »

dat wilde ik dus veranderen, als ik het uitnevel over de achterlichten dat het de hele unit behalve achteruitrijlampje spuit, dan de achterlichten poetsen.

zodat het 1 geheel lijkt,zichtbaarheid is gwoon goed.


Gr daniel
Afbeelding
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

Oom agent heeft gewoon gelijk.
Knipper lichten mogen geen andere kleur branden behalve wat hij heeft genoemd.
Lees maar eens de rdw regels na.
Amerikaanse import autos hebben idd een uitzondering en dat staat ook bekend net zoals het voeren van een kleine kenteken plaat.
Als jij je knipperlichten rood spuit maakt dat niets uit zolang de licht uitstraling maar oranje blijft, dan is er geen enkel probleem.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

RichMX-3 schreef:Oom agent heeft gewoon gelijk.
Knipper lichten mogen geen andere kleur branden behalve wat hij heeft genoemd.
Lees maar eens de rdw regels na.
Amerikaanse import autos hebben idd een uitzondering en dat staat ook bekend net zoals het voeren van een kleine kenteken plaat.
Als jij je knipperlichten rood spuit maakt dat niets uit zolang de licht uitstraling maar oranje blijft, dan is er geen enkel probleem.


Das niet helemaal waar.. in het voeruigenreglement staat dat de verlichting moet voldoen aan twee EEG normen. Kort samengevat zeggen deze dat de units EEG goedgekeurd moeten zijn en dat je er eigenlijk verder met je tengels vanaf moet blijven.

Ook staat er in het voertuigenreglement:
Artikel 5.2.53

1. De grote lichten, dimlichten, stadslichten en achteruitrijlichten mogen niet anders dan wit of geel stralen.
2. De richtingaanwijzers en waarschuwingsknipperlichten mogen naar voren niet anders dan ambergeel of wit en naar achteren niet anders dan ambergeel of rood stralen.
3. De zijrichtingaanwijzers, bedoeld in artikel 5.2.51, onderdeel f , mogen niet anders dan ambergeel stralen.
4. De achterlichten en mistlichten aan de achterzijde mogen niet anders dan rood stralen.
5. De remlichten mogen niet anders dan rood of ambergeel stralen.
6. De kentekenplaatverlichting mag niet anders dan wit stralen en mag niet naar achteren stralen.
7. De markeringslichten mogen naar voren niet anders dan wit, en naar achteren niet anders dan rood stralen.
8. De zijmarkeringslichten mogen niet anders dan ambergeel stralen. Indien het achterste zijmarkeringslicht onderdeel uitmaakt van een rood stralend licht dan wel van een rode retroreflector, mag dit licht rood stralen.

Er wordt niets gezegd over de lampjes zelf. Oftewel heldere units mogen zowel rood als oranje knipperen achter en wit of oranje voor. Heb je oranje glas en maak je dit rood, waardoor hij rood gaat uitstralen, dan mag het dus níet.
Afbeelding
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

RichMX-3 schreef:Als jij je knipperlichten rood spuit maakt dat niets uit zolang de licht uitstraling maar oranje blijft, dan is er geen enkel probleem.


wat ik zei dus :roll:
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

Dat het niet uit maakt als je de achterlichten spuit.. Dat klopt dus niet.. ;) Mag niet van de EEG.. :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
mazdamaster
Pilot
Pilot
Berichten: 503
Lid geworden op: 27 jul 2004, 17:09
Locatie: prof groningen

Bericht door mazdamaster »

je kunt natuurlijk gewoon de gespoten kap er afhalen en er iets anders van gaan maken , hier een voorbeeldje


Afbeelding

Of heb je de orginele achterlampen gebruikt.. anders kun je die beter gewoon vervangen . velen hebben ze nog wel te koop . ik ook nog wel voor 2 tientjes.
Plaats reactie