klde/ze

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Plaats reactie
[tha]_Boxie v6
New member
New member
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 okt 2008, 20:30

klde/ze

Bericht door [tha]_Boxie v6 »

Hey, ik heb een vraagje ik heb de auto van v6 peter tijdje geleden gekocht, nou heb ik het gevoel dat ie in het begin sneller was dan nu. In deze mx-3 ligt een 2.5 klde met KL-ZE koppen en nokkenassen + een KL-ze chip nou is mij verteld dat dit blok een volwaardig klze is en dus zo beetje +200 pk zou hebben! Nou reed ik afgelopen weekend met me maat over de snelweg ik in me mx en hij in zijn bmw e36 320 met 150pk (dacht ik), en gingen we alle 2 volluit en ik bleef hem net voor was echt minimaal, reden allebei 120 in zn 5 en toen het gas erop, volgens mij was ook mijn vorige mx-3 1.8 V6 op dat moment sneller weg dan nu met me klde/ze
ik 200 pk tegen 150 pk zou je toch zeggen dat ik hem ruim er uit rij? Als me mx-3 warm is en ik wil hem ff stukkie doortrekken ploft het iets(door uitlaat) en je voelt hem dan iets inhouden en dan gaat ie weer :? iemand enig ervaring met dit of zal me blok gewoon 167 pk hebben :?
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

Als eerste zal je blok niet gewoon 167 pk hebben, want waar baseer je de 167 op??

De enige betrouwbare manier om te zien hoeveel pk je blok leverd is om een dyno run te doen. Naast elkaar rijden met een andere wagen waarvan je het vermogen niet zeker weet is natuurlijk totaal onbetrouwbaar.


Het ploffen en inhouden op hogere toeren kan meerdere oorzaken hebben. Ik zou gewoon het standaard lijstje (is al vaker hier op het forum voorbij gekomen, even zoeken) van bougies, timing, scheurtjes in de rubberslang inlaat, etc checken. Wellicht dat het uitlezen van foutcodes je al een richting op kunt sturen.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

De 167 pk is standaard KLDE. Vooral door je nokkenassen zou je meer vermogen moeten hebben.

Maar zoals Dennis ook al aangeeft. Dyno meeting is de enige manier om het te weten.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

je hebt een laagcompressie hybrid DE/ZE nu...

door de andere zuigers van de DE heb je een lagere compressie als bij een ECHTE hoogcompressie ZE ( die 200pk moeten leveren) maar de nokkenas configuratie is weer stukje agressiever en dit moet het verschil in vermogen weer goed maken.

dynorun en bijvoorbeeld eens de timing nakijken en evt kijken naar foutcodes in de ECU ( weet niet of er een KLDE of KL31/36 ecu gebruikt is)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
[tha]_Boxie v6
New member
New member
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 okt 2008, 20:30

Bericht door [tha]_Boxie v6 »

Ik heb ff gezocht met de search en vond een topic van v6 peter( tunerstyle democar)
In de mx-3 ligt een complete setup van een klde uit een mx-6 ook de ecu en die is gechipt! later bleek er de koppen en nokkenassen van een klze in te zitten
Nou zag ik dat fullsize hem geholpen heeft met het project wellicht dat hij me wat antwoorden kan geven! Ik heb zelf geen verstand van auto's maar heb ff onder de motorkap gekeken en zag dat me bougiedop van kabel nr 3 op en neer beweegt als me mx-3 stationair draait :? lijkt me niet goed toe.
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Heb je al ge-PM'd. Wees voorzichtig met die bewegende bougie. Waarschijnlijk zit deze los in het schroefdraad en kan je nog erger voorkomen.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
JustrXk
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 dec 2007, 17:00

Bericht door JustrXk »

uit ervaring heb ik eerder tegen een bmw 320 gesprint en ik moet zeggen dat ik hem behoorlijk achter liet dus kan wel kloppen dat er een probleem zit in je motor (als ie echt 200 pkl zou moeten leveren )
[tha]_Boxie v6
New member
New member
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 okt 2008, 20:30

Bericht door [tha]_Boxie v6 »

Ik wou ff laten weten dat ik bij fullsize ben geweest van het weekend en dat me mx-3 weer loopt als een zonnetje ;)
Het bleek dat me bougies niet al te vast zaten + de ijzer stukjes waar je je bougiedop op drukt ook ervan af waren of ook totaal los! Ik had geen foutcodes, verder kleine afstelling en hij liep weer als een trein.
Ik wou sebas ook via deze nog even bedanken echt een aan rader om hem er na te laten kijken hij weet waar ie over praat!!
Plaats reactie