vragen luchtfilter

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pitbullfm
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 204
Lid geworden op: 31 okt 2007, 21:05
Locatie: Rijssen
Contacteer:

vragen luchtfilter

Bericht door pitbullfm »

Ik heb zelf een mx3 v6 en wil al een poos een open luchtfilter, liefst ook kleur rood omdat dat bij de auto past.. nu heb je bij ons in de buurt ook een auto zaak die dat verkoop en die zeiden dat een openluchtfilter niet bij mijn auto kon omdat ik met de luchtmassa meter ofzo zat.

nu hoor ik hier dat veel dat wel hebben , waar kun je het kopen en is het makkelijk aan te sluiten, want onder de motorkap heb ik weinig verstand van.


----------------------
klein vraagje meer,

zoek de temp sensor in het blok, voor een losse temperatuurmeter er op aan te sluiten, waar kan ik die vinden in het blok moet alleen een luidspreker draadje erbij op aan sluiten dan werkt de meter maar zie meerdere bouten in het blok.
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

K&N heeft denk ik wel een filter voor de V6, deze zijn rood.
Natuurlijk kan dat gewoon op de V6, heeft niets met de luchtmassameter te maken. Ik denk dat bijna iedereen hier wel een openluchtfilter heeft.

Om wat voor temp. meter gaat 't?

(btw, dit had je beter in 'motorisch' kunnen posten)
BruteFrits
Pilot
Pilot
Berichten: 764
Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
Locatie: Geleen

Bericht door BruteFrits »

Je water temp meter zit naast het bijvul punt, links op het blok.
Als je een aparte water temp wil aansluiten kun je het beste een sensor nemen die je tussen de waterslang aansluit.
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Laatst was er ook iemand die zijn nieuwe metertje op de originele temp meter aan wilde sluiten.
Tot dusver kwamen alle meters die ik gezien heb met een temperatuur sensor die bij het metertje hoort.
Niet alle auto's hebben dezelfde manier van meten en daarmee weet je ook niet zeker of het je motor zal storen en of je metertje wel zal werken.

Als er wel een metertje bij zit dan kan je er een adapter voor kopen die je in een koelvloeistof slang op kan nemen. Kost niet veel.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
mazda4life
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jan 2009, 17:24
Locatie: Horn(Limburg)

Bericht door mazda4life »

Jeroentje heeft toch ook een openluchtfilter set op zijn site staan voor een v6 of niet?kost iets van 145.- werkt ook net zo goed of niet?wilde deze namelijk zelf ook gaan halen..is toch een goed set of niet?
Mazda MX3 1.8 V6
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Iedereen staat natuurlijk vrij in zijn keuze van luchtfilters, maar persoonlijk koop ik gewoon een filtertje van 20-25 euro en die vervang ik zo'n 3x per jaar voor een verse :)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Plaats reactie