oil catch tank kiezen/aansluiten

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

kunnen wel lang en breed gaan zeuren of jij weet waarvoor het dient, maar daar is niemand bij gebaat toch ;)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
sander
Pilot
Pilot
Berichten: 553
Lid geworden op: 02 jan 2004, 04:16
Locatie: voorschoten
Contacteer:

Bericht door sander »

ik had ooit een redbull blikje bovenkant slang erin en aan de onderkant een filtertje.

is wel weer erg lang geleden!!!

maar werkte ook prima :)


nog een fotootje ervan gevonden :lol:
Afbeelding
PaTjE
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 434
Lid geworden op: 07 feb 2008, 18:48
Locatie: L-City

Bericht door PaTjE »

turbulence schreef:kunnen wel lang en breed gaan zeuren of jij weet waarvoor het dient, maar daar is niemand bij gebaat toch ;)



dat scheelt idd een hoop heen en weer geblaat hehe :mrgreen:
Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

hahaha vet met dat redbull blikje :P
Afbeelding
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

De PCV klep opent elke keer wanneer je van het gas af gaat.
Dat is de positieve carterventilatie.
Dus bij vol gas gaan de carterdampen door de dikke slangen terug naar de inlaat voor de gasklep.
Bij gasklep gesloten gaan de carterdampen via de pcv naar de inlaat NA de gasklep.
Dus, als de gasklep dicht is stroomt er lucht van uit de inlaat (gefilterd en na de VAF) terug de motor in, door het carter en via de PCV weer naar de inlaat (NA de gasklep) terug om verbrand te worden.

Nu is de vraag waar je de oil catch tank het beste kan plaatsen.
Eigenlijk is dat in beide stromen, dus in het PCV slangetje en in de dikke slangen tussen inlaat en kleppendeksels.

Dat redbull blikje lijkt zeker leuk :mrgreen: maar zo op het eerste gezicht zit er geen opening waar gas door naar binnen of naar buiten kan, behalve de aangesloten slang dan. Dat betekent dat er geen enkele ventilatie meer is.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Gebruikersavatar
mazdamaster
Pilot
Pilot
Berichten: 503
Lid geworden op: 27 jul 2004, 17:09
Locatie: prof groningen

Bericht door mazdamaster »

Zo als hier op de foto is het bij mij aangesloten

1 is 3 sprong aan gekomen en die lopen dan naar 2 & 3

Afbeelding
sander
Pilot
Pilot
Berichten: 553
Lid geworden op: 02 jan 2004, 04:16
Locatie: voorschoten
Contacteer:

Bericht door sander »

Fullsize schreef:De PCV klep opent elke keer wanneer je van het gas af gaat.
Dat is de positieve carterventilatie.
Dus bij vol gas gaan de carterdampen door de dikke slangen terug naar de inlaat voor de gasklep.
Bij gasklep gesloten gaan de carterdampen via de pcv naar de inlaat NA de gasklep.
Dus, als de gasklep dicht is stroomt er lucht van uit de inlaat (gefilterd en na de VAF) terug de motor in, door het carter en via de PCV weer naar de inlaat (NA de gasklep) terug om verbrand te worden.

Nu is de vraag waar je de oil catch tank het beste kan plaatsen.
Eigenlijk is dat in beide stromen, dus in het PCV slangetje en in de dikke slangen tussen inlaat en kleppendeksels.

Dat redbull blikje lijkt zeker leuk :mrgreen: maar zo op het eerste gezicht zit er geen opening waar gas door naar binnen of naar buiten kan, behalve de aangesloten slang dan. Dat betekent dat er geen enkele ventilatie meer is.


de onderkant is open geslepen
en daar zit een filtertje met weer een buisje
dus, hij kan zelfs half vol lopen met olie, en dan toch nog ontluchting hebben via de onderkant.

het zou idd niet werken als het een gesloten systeem zou zijn.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Fullsize schreef:De PCV klep opent elke keer wanneer je van het gas af gaat.
Dat is de positieve carterventilatie.
Dus bij vol gas gaan de carterdampen door de dikke slangen terug naar de inlaat voor de gasklep.
Bij gasklep gesloten gaan de carterdampen via de pcv naar de inlaat NA de gasklep.
Dus, als de gasklep dicht is stroomt er lucht van uit de inlaat (gefilterd en na de VAF) terug de motor in, door het carter en via de PCV weer naar de inlaat (NA de gasklep) terug om verbrand te worden.

Nu is de vraag waar je de oil catch tank het beste kan plaatsen.
Eigenlijk is dat in beide stromen, dus in het PCV slangetje en in de dikke slangen tussen inlaat en kleppendeksels.



Helemaal mee eens.
Dus je moet de keuze maken tussen 1 of 2 .
Ik heb persoonlijk nogal last van oliedampen van mijn kleppendeksels dus daar zit mijn catchtank op aangesloten.

In de lijn van mijn PVC & Inlaatspruitstuk heb ik een kleine oliefilter (meen dat het oliefilter is) geschroeft. Dus zo vang ik nog beide op :bier:
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Plaats reactie