Interesante mx3 gevonden, maar wat vraagjes.

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Xonide
New member
New member
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 mar 2009, 19:19

Interesante mx3 gevonden, maar wat vraagjes.

Bericht door Xonide »

Ten eerste: Hi!

Na een poosje rondgekeken te hebben naar informatie over de mx3, hier terecht gekomen en al veel dingen gelezen, geleerd, en opgezocht!
Topwerk wat hier aan informatie is verzameld in de loop der tijd!

Momenteel ben ik nog in bezit van een 323Bg, Maar helaas ben ik een beetje uitgekeken op het saaie, standaard uiterlijk.

Ik ben dus helemaal gevallen voor het "tijdloze?" uiterlijk van de mx zullen we maar zeggen, en druk aan het zoek naar een betaalbare vervanger van mijn huidige mazda.

Op marktplaats ben ik een paar keer een link tegen gekomen van een donkergroene/zwarte mx uit 98 in utrecht.

Op zich vind ik de advertentie er top uitzien, en de moeite waard om er eens heen te gaan om hem te bekijken, maar er staat bij dat de airco defect is. Nu heb ik nu ook geen airco, dus missen zal ik hem niet. maar kan iemand mij vertellen of het zo is in de mx3 dat de airco automatisch aangaat op het moment dat ik de motor aanzet? ik heb dit bij verschillende auto's gezien en dit lijkt me niet echt handig zeg maar in dit geval.

Verder wat informatie? Hij staat sinds 14-10 op de huidige eigenaar, en ik krijg er een nieuwe apk bij zo te zien.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

geen linkje naar de advertentie?

in iedergeval welcome bij de mx3 club, succes met het vinden van een mooie opvolger van je BG ( wat de mx3 zeker is!!)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Xonide
New member
New member
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 mar 2009, 19:19

Bericht door Xonide »

Dank je, ik hoop ook zeker dat hij me goed gaat bevallen als ik er eenmaal een in het bezit heb.

Dit is de link van de advertentie : http://link.marktplaats.nl/226963463
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

geen v6je liever?

gaat je veel meer plezier geven en is een mooiere basis om bijv later eens motorisch verder te bouwen ( KLZE/KLDE erin)

1.6je heeft ook wel potentieel, maar dan moet je al een bpt blokje erin doen..

alleen waarom branden zn achteruitrij lichten terwijl er niemand inzit? en een trekhaak is ook niet zo sportcoupe achtig ;) ( maar die kan er natuurlijk ook zo af!)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Xonide
New member
New member
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 mar 2009, 19:19

Bericht door Xonide »

Nou je het zegt. apart ja. Misschien is het de reflectie van de flitser?

De voornamelijk reden dat ik op zoek ben naar een 1.6, is het verbruik en het kostenplaatje.

Ik kan me goed voorstellen dat de v6 meer verbruikt als de 1.6, en duurder in wegenbelasting & verzekering is.

Ook zie ik op de vijfde afbeelding linksonder in het dashboard een rood lampje aanstaan.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

verbruik gaat je nog meevallen tussen die 2.

helaas is dat een veel verkeerd gebruikt vooroordeel, zoek maar eens wat rond op ''verbruik'' op het forum en dan zul je wel zien dat veel 1.6 rijders met een beetje sportief rijden net zoveel of soms nog meer verbruiken.

de 1.6 moet veel meer werk doen om hetzelfde in beweging te krijgen. qua betrouwbaarheid zal het mekaar niet veel ontlopen, maar je krijgt zowieso meer vermogen ervoor terug, een veel mooier v6 geluidje en een miz rustig lopendere motor

bedenk me net dat hij hem waarschijnlijk achteruit heeft gereden en toen uitgezet zonder de pook in de vrij te zetten, dan zal ie altijd het lampje laten branden, dus die opmerking daarover kun je vergeten ;)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Marcjah
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 122
Lid geworden op: 16 nov 2007, 20:52
Locatie: Veenendaal

Bericht door Marcjah »

alle lampen branden? :s

En qua kosten schelen de 1.6 en de v6 niet veel hoor. Qua belasting scheelt het niks en qua verbruik valt het ook reuze mee
Xonide
New member
New member
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 mar 2009, 19:19

Bericht door Xonide »

Dat is dan wel weer interessant inderdaad.
Ik ga eens opzoeken wat het verschil ongeveer is, Als het inderdaad niet echt veel verschilt dan is dat natuurlijk veel interessanter!
sander
Pilot
Pilot
Berichten: 553
Lid geworden op: 02 jan 2004, 04:16
Locatie: voorschoten
Contacteer:

Bericht door sander »

maar, een goeie v6 uit 1998 zal je niet snel vinden voor die prijs!

tis, altijd wel zo.
achteraf: had ik nou toch maar de v6 genomen.


ik zit alleen te kijken wat, het zwarte ding op het linker achterscherm is.
is dat een antenne of iets dergelijks, en je wil hem eraf hebben.
komen er aardig centjes bij, voor het lassen spuiten!
Gebruikersavatar
kevinvandorst
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 152
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:05
Locatie: Roosendaal

Bericht door kevinvandorst »

ik begon ook met een 1.6 98er, superauto hoor, echt waar, maar ben toch echt heeel erg blij dat ik nu een V6 van hetzelfde jaar ( in dezelfde kleur :mrgreen: ) heb, want mijn god wat rijdt dit fijn!
Plaats reactie