probleem

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

zeeland_ownz
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 nov 2006, 20:50
Locatie: zeeland (driewegen)

probleem

Bericht door zeeland_ownz »

ik heb een probleem met mijn benzine tank ik heb er een andere onder gelegd omdat mijn oude tank lek was..

sinds dat ik die nieuwe tank heb heb ik het volgende probleem..

als ik naar rechts stuur dan valt mn gas weg en soms valt hij zelfs uit,

ik heb geprobeerd om de brandstofpomp te vervangen met mijn oude maar dat werkt niet het probleem blijft.

ik heb hem naar de garage gebracht maar die kunnen het na een week zoeken nog niet vinden WIE O WIE kan mij helpen

bij voorbaad dank
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

op je benzinetank zit ook een filter misschien die eens nakijken. Normaal hoeft die niet vervangen te worden maar aangezien jij je tank vervangen hebt kan daar wel een probleem zitten

Wanneer is je normale benzine filter vervangen, die onder je motorkap dus?
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
zeeland_ownz
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 nov 2006, 20:50
Locatie: zeeland (driewegen)

Bericht door zeeland_ownz »

dat weet ik niet precies.. moet dat met een x aantal kilometers gebeuren of?

dat zou ik wel kunnen proberen inderdaad..

maar dan zou die toch bij allebei de bochten last hebben van dat probleem en niet alleen bij rechts of zie ik dat verkeerd?
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

De spanning meten op je pomp tijdens het rijden geeft een idee of het een stroomvoorzienings probleem is.
Je hebt geen brandstofdruk indicatie zeker? Daar kan je aan zien of de druk werkelijk weg valt.
Het kan door toeval iets anders zijn, bijvoorbeeld je brandstofpomprelais of stekker aansluitingen die af en toe geen contact maken.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Als je een odb1 auto hebt kan je ook eens proberen om je brandstofsysteem op druk te zetten zonder de auto te laten lopen. Zo kan je zien of die wellicht onregelmatig is
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

aangezien hij het probleem alleen bij het om de bocht gaan heeft zal dit geen enkel gegeven geven waar je wat mee kunt aangezien rechtuit hij geen probleem heeft ( en de benzinedruk zal vast niet veel verschillen als je rechtuit rijdt of de bocht omgaat) ;)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
zeeland_ownz
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 nov 2006, 20:50
Locatie: zeeland (driewegen)

Bericht door zeeland_ownz »

ik wou dat ik wist wat het was de garage heeft al van alles ge probeert en ze kunnen het neit vinden :(
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Heb je al wel een van de tips geprobeerd of laten proberen? Met op je gat zitten en triest zijn kom je der niet...
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
zeeland_ownz
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 nov 2006, 20:50
Locatie: zeeland (driewegen)

Bericht door zeeland_ownz »

Fullsize schreef:Heb je al wel een van de tips geprobeerd of laten proberen? Met op je gat zitten en triest zijn kom je der niet...


en bedankt... waar slaat dat op... hij staat bij de garage ik heb gebeld of ze dat wouden proberen weet nog niet hoe ver ze zijn moet zo weer even bellen maar als je nix nuttigs te vertellen heb hou dan gewoon je mond en reageer niet AUB
Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

Zijn de schotten in de tank nog goed ?
die zorgen o.a in de bocht dat de benzine stabiel blijft.
Afbeelding
Plaats reactie