even voorstellen... Ik ben Paul, 27 jaar en sinds een paar maanden de trotse bezitter van een '91 MX-3 v6 met ruim 60000km op de teller.
heerlijke toerauto maar ik mis een klein beetje "schop in m'n kont" af en toe, had hiervoor een Volvo 480 turbo en Audi S4 en die waren een stuk(je) giftiger.
Mijn vraag, is er een relatief simpele manier (lees : foolproof) waarmee ik meer vermogen/koppel kan krijgen? bij voorkeur op zo'n manier dat het brandstof verbruik niet te erg beinvloedt wordt....
Chiptuning, uitlaten, luchtfilter.. wat zijn de mogelijkheden, prijzen, resultaten en moeilijkheidsgraden?
motorswap heeft het meeste effect en is relatief goedkoop. met chippen krijg je net 10pk's erbij terwijl bij de overstap naar een kl-ze dit op ruim 60 ligt en geloof me je krijgt die schop in de kont dan zeker
hyperman schreef:motorswap heeft het meeste effect en is relatief goedkoop. met chippen krijg je net 10pk's erbij terwijl bij de overstap naar een kl-ze dit op ruim 60 ligt en geloof me je krijgt die schop in de kont dan zeker
een swap kost 2000,- dan heb je 60 pk's erbij. Reken dan eens uit wat in verhouding een goede uitlaat, chip, raceheaders en dergelijke kosten en wat je dan aan vermogenswinst behaalt. Ik weet dan wel waar ik voor zou kiezen
hyperman schreef:een swap kost 2000,- dan heb je 60 pk's erbij. Reken dan eens uit wat in verhouding een goede uitlaat, chip, raceheaders en dergelijke kosten en wat je dan aan vermogenswinst behaalt. Ik weet dan wel waar ik voor zou kiezen
je bent toch veel meer kwijt dan 2000?
ik hoorde bedragen voorbij komen van in totaal 2700/2800...
das dan wel incl distr, koppeling etc etc, maar toch...
klopt , als ik me niet vergis kost t circa 3000
maar dan heb je alles er op aangepast zoals remmen enzo
ook als ik me niet vergis koppeling en dat soort dingen
tupke schreef:klopt , als ik me niet vergis kost t circa 3000 maar dan heb je alles er op aangepast zoals remmen enzo ook als ik me niet vergis koppeling en dat soort dingen