Pagina 1 van 2

Discussie topic Heatwraps (nav GB)

Geplaatst: 12 feb 2009, 16:06
door BlackSheep
Hier kunnen jullie discusieren over de heatwraps waarvoor Brutefrits een interesse peiling voor een GB heeft opgezet.

Aanmelden kun je hier : http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=9049

Geplaatst: 13 feb 2009, 18:53
door Hiwo
Zijn er wat fotos van die Heatwraps ? ik kan me er ff niks bij voorstellen :oops:

Geplaatst: 13 feb 2009, 18:58
door PaTjE
Hiwo schreef:Zijn er wat fotos van die Heatwraps ? ik kan me er ff niks bij voorstellen :oops:


hoe het eruitziet als het gemonteerd is, of de gene die brutefrits aanbiedt?

Geplaatst: 13 feb 2009, 21:43
door Hiwo
als het kan allebei haha :p

Geplaatst: 14 feb 2009, 08:41
door RichMX-3
dit is heatwrappen :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Of het echt merkbaar verschil heeft................ nope, je reduceert enkelt de warmte naar je motorruimte toe.
Maar niet in die mate dat het echt merkbaar tot verbetering zal zorgen.
Als je het doet met allemaal andere hittemodificaties erbij dan zal het wel wat kunnen schelen.
maar nog niet merkbaar veel denk.

Geplaatst: 14 feb 2009, 10:03
door mazdamaster
Wat zou dan toch een reden zijn om het toch te doen? , niet om de looks het ziet er niet uit. lijken net jutezaken om je spruitstsuk

En volgens jouw heeft het dus geen vermogen winst..

Geplaatst: 14 feb 2009, 11:55
door Hiwo
hmm dan heeft het alleen maar nut als je uitlaat spruitstuk zo loopt als op de foto , want dan is het goed als de warmte word tegengehouden, bij de mx3 maakt het dan volgens mij niet zo veel uit , het blok straalt ook al veel warmte af.
Dan heb je denk k meer aan de thermal intake spacers

Geplaatst: 14 feb 2009, 12:17
door RichMX-3
Je uitlaat inpakken met dat spul zorgt ervoor dat de uitlaat extra warm wordt (logisch). Hoe heter het daarbinnen wordt des te makkelijker de uitlaatgassen door je systreem zullen 'stromen'. Het zal minder moeite kosten de uitlaatgassen naar buiten te 'duwen' en dit resulteert dus uiteindelijk in vermogenswinst. Plus het houdt je engine-bay koeler wat ook weer gunstiger is voor je inlaat...


Het word vaak gedaan bij turbo motoren om de uitlaatgas stroming te verbeteren waardoor de turbo beter zal opspoelen.

Maar of dit ook resulteert in vermogenswinst bij een NA motor , het zal me benieuwen maar het zal zeker zijn dat de warmte niet alleen onder de kap blijft.


En het is nogeens een berg pokkewerk om te doen ook :P

Maar ieder moet het voor zich weten natuurlijk.
Ken der een aantal die er wel mee rijden en ken er ook zat die er niet mee rijden (overigens wel allemaal turbo auto's)

Geplaatst: 14 feb 2009, 12:45
door BruteFrits
Diegene die ik neergezet heb ziet er qua wrap hetzelfde uit, maar dan zwart. Ik heb inderdaad meerder warmte reducerende maatregelen genomen: Thermal Spacers, Cold air intake, luchthapper in motorkap, Oliekoeler, Spal fans. En als laatste wil ik de heatwrap toepassen voor optimaal resultaat.

Het heeft bij een k8 weinig zin, KLZE rijders hebben redelijk wat last van warmte in het motorruim.

Geplaatst: 14 feb 2009, 13:58
door WhiteFinish
Ik rij er ook mee rond en je uitlaat straalt toch minder warmte af.

Al denk ik dat Ivo een redelijk duur merk te pakken heeft. Je kan al voor de helft klaar zijn (pure aankoopkosten)