Discussie topic Heatwraps (nav GB)

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Discussie topic Heatwraps (nav GB)

Bericht door BlackSheep »

Hier kunnen jullie discusieren over de heatwraps waarvoor Brutefrits een interesse peiling voor een GB heeft opgezet.

Aanmelden kun je hier : http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=9049
Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

Zijn er wat fotos van die Heatwraps ? ik kan me er ff niks bij voorstellen :oops:
Afbeelding
PaTjE
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 434
Lid geworden op: 07 feb 2008, 18:48
Locatie: L-City

Bericht door PaTjE »

Hiwo schreef:Zijn er wat fotos van die Heatwraps ? ik kan me er ff niks bij voorstellen :oops:


hoe het eruitziet als het gemonteerd is, of de gene die brutefrits aanbiedt?
Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

als het kan allebei haha :p
Afbeelding
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

dit is heatwrappen :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Of het echt merkbaar verschil heeft................ nope, je reduceert enkelt de warmte naar je motorruimte toe.
Maar niet in die mate dat het echt merkbaar tot verbetering zal zorgen.
Als je het doet met allemaal andere hittemodificaties erbij dan zal het wel wat kunnen schelen.
maar nog niet merkbaar veel denk.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
mazdamaster
Pilot
Pilot
Berichten: 503
Lid geworden op: 27 jul 2004, 17:09
Locatie: prof groningen

Bericht door mazdamaster »

Wat zou dan toch een reden zijn om het toch te doen? , niet om de looks het ziet er niet uit. lijken net jutezaken om je spruitstsuk

En volgens jouw heeft het dus geen vermogen winst..
Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

hmm dan heeft het alleen maar nut als je uitlaat spruitstuk zo loopt als op de foto , want dan is het goed als de warmte word tegengehouden, bij de mx3 maakt het dan volgens mij niet zo veel uit , het blok straalt ook al veel warmte af.
Dan heb je denk k meer aan de thermal intake spacers
Afbeelding
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

Je uitlaat inpakken met dat spul zorgt ervoor dat de uitlaat extra warm wordt (logisch). Hoe heter het daarbinnen wordt des te makkelijker de uitlaatgassen door je systreem zullen 'stromen'. Het zal minder moeite kosten de uitlaatgassen naar buiten te 'duwen' en dit resulteert dus uiteindelijk in vermogenswinst. Plus het houdt je engine-bay koeler wat ook weer gunstiger is voor je inlaat...


Het word vaak gedaan bij turbo motoren om de uitlaatgas stroming te verbeteren waardoor de turbo beter zal opspoelen.

Maar of dit ook resulteert in vermogenswinst bij een NA motor , het zal me benieuwen maar het zal zeker zijn dat de warmte niet alleen onder de kap blijft.


En het is nogeens een berg pokkewerk om te doen ook :P

Maar ieder moet het voor zich weten natuurlijk.
Ken der een aantal die er wel mee rijden en ken er ook zat die er niet mee rijden (overigens wel allemaal turbo auto's)
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
BruteFrits
Pilot
Pilot
Berichten: 764
Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
Locatie: Geleen

Bericht door BruteFrits »

Diegene die ik neergezet heb ziet er qua wrap hetzelfde uit, maar dan zwart. Ik heb inderdaad meerder warmte reducerende maatregelen genomen: Thermal Spacers, Cold air intake, luchthapper in motorkap, Oliekoeler, Spal fans. En als laatste wil ik de heatwrap toepassen voor optimaal resultaat.

Het heeft bij een k8 weinig zin, KLZE rijders hebben redelijk wat last van warmte in het motorruim.
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ik rij er ook mee rond en je uitlaat straalt toch minder warmte af.

Al denk ik dat Ivo een redelijk duur merk te pakken heeft. Je kan al voor de helft klaar zijn (pure aankoopkosten)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Plaats reactie