Discussie topic Heatwraps (nav GB)
Moderator: Moderators
- BlackSheep
- Super-Pilot
- Berichten: 2109
- Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maastricht
Discussie topic Heatwraps (nav GB)
Hier kunnen jullie discusieren over de heatwraps waarvoor Brutefrits een interesse peiling voor een GB heeft opgezet.
Aanmelden kun je hier : http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=9049
Aanmelden kun je hier : http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=9049
dit is heatwrappen :
Of het echt merkbaar verschil heeft................ nope, je reduceert enkelt de warmte naar je motorruimte toe.
Maar niet in die mate dat het echt merkbaar tot verbetering zal zorgen.
Als je het doet met allemaal andere hittemodificaties erbij dan zal het wel wat kunnen schelen.
maar nog niet merkbaar veel denk.
-August-08/_thumbs/700x525-080821-1832-manifold.jpg)
-August-08/_thumbs/700x525-080822-1914-manifold.jpg)
-September-08/_thumbs/700x525-080917-1720-manifold.jpg)
Of het echt merkbaar verschil heeft................ nope, je reduceert enkelt de warmte naar je motorruimte toe.
Maar niet in die mate dat het echt merkbaar tot verbetering zal zorgen.
Als je het doet met allemaal andere hittemodificaties erbij dan zal het wel wat kunnen schelen.
maar nog niet merkbaar veel denk.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
- mazdamaster
- Pilot
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 27 jul 2004, 17:09
- Locatie: prof groningen
Je uitlaat inpakken met dat spul zorgt ervoor dat de uitlaat extra warm wordt (logisch). Hoe heter het daarbinnen wordt des te makkelijker de uitlaatgassen door je systreem zullen 'stromen'. Het zal minder moeite kosten de uitlaatgassen naar buiten te 'duwen' en dit resulteert dus uiteindelijk in vermogenswinst. Plus het houdt je engine-bay koeler wat ook weer gunstiger is voor je inlaat...
Het word vaak gedaan bij turbo motoren om de uitlaatgas stroming te verbeteren waardoor de turbo beter zal opspoelen.
Maar of dit ook resulteert in vermogenswinst bij een NA motor , het zal me benieuwen maar het zal zeker zijn dat de warmte niet alleen onder de kap blijft.
En het is nogeens een berg pokkewerk om te doen ook :P
Maar ieder moet het voor zich weten natuurlijk.
Ken der een aantal die er wel mee rijden en ken er ook zat die er niet mee rijden (overigens wel allemaal turbo auto's)
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
-
- Pilot
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
- Locatie: Geleen
Diegene die ik neergezet heb ziet er qua wrap hetzelfde uit, maar dan zwart. Ik heb inderdaad meerder warmte reducerende maatregelen genomen: Thermal Spacers, Cold air intake, luchthapper in motorkap, Oliekoeler, Spal fans. En als laatste wil ik de heatwrap toepassen voor optimaal resultaat.
Het heeft bij een k8 weinig zin, KLZE rijders hebben redelijk wat last van warmte in het motorruim.
Het heeft bij een k8 weinig zin, KLZE rijders hebben redelijk wat last van warmte in het motorruim.
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer: