pasvorm bumper

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

hij lijkt me zeker wel lager als de OEM bumper...

maar doordat ie in het midden oploopt lijkt hij optisch daar wat hoger..

maargoed, misschien kun je mike ff pb sturen of hij hem wil opmeten voor je..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

de bumper is aan de voorkant hoger dan dan aan de kant bij de wielen.
Maar geloof het scheelt echt niet veel met de oem bumper.
Omdat ie voorin wat hoger is is dees wel makkelijker met heuveltjes maar ik stoorde me persoonlijk gewoon aan de hoogte omdat ik ook laag wilde met me neus,maar op de foto's valt dit gewoon niet op.
Maar vind de vorm van de bumper wel weer echt super vet !
Als je vragen hebt ofzo dan moet je ze gewoon stellen he ;)
hier wat foto's :

hier kan je goed zien hoe hoog die ligt,
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dit is met de pakfeifer waar je het in 1 van je laatste berichten over had denk ik :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
mazda4life
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jan 2009, 17:24
Locatie: Horn(Limburg)

Bericht door mazda4life »

Die pakfeifer is ook bruut maar die steekt meer uit als die radical of niet?voor aan de neus bedoel ik of is dat schijn bedriegd?
Hoeveel inch zijn je velgen eigenlijk en was je auto verlaagd?dan kan ik kijken hoe ver ik omlaag moet ongeveer haha maar de pas vorm bij jou was wel redelijk?
Mazda MX3 1.8 V6
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

ja de pasvorm van de radical was redelijk goed, je ziet ook dat ie netjes bij de kap aansluit.
Alleen moet je zelf nog wel ophangpunten maken voor in de wielkasten, ophangpunten voor je knipper/stadlichts unit in de voorkant maar ook zo dat ie demontabel blijft als je een lampje moet wisselen en achter die unit zit ook de binnenbumper waar je de voorbumper aan moet bevestigen en daar moet je ook nog punten voor polyesteren.
Oja en in het grilletje waar je moterkap op rust moet je ook nog ophangpunten maken voor aan je binnenbumper.
Al met al heb je er echt behoorlijk werk aan voordat ie klaar is.

Ook de pakfeifer was aardig goed van pasvorm.
Enige wat je dan hoeft te doen is de standaar binnenbumper te demonteren en je kan de pakfeifer monteren.
Dees wordt geleverd met alle ophangpunten/beugels al in de bumper.
Scheelt je echt een hoop werk.

Heb gewoon geluk gehad want vaak is het gewoon ruk.
Heb ook de radical achterbumper gehad en daar waar ik het niet eens over hebben, zo slecht was die van vorm.

Mijn velgen waren 17 inch (Lenso) kwamen bij de pitbox vandaan in den haag.

En nee de schijn bedriegt niet, de pakfeifer komt idd een stuk verder naar voren, maar dat vind ik persoonlijk wel erg vet staan.

En ja op de foto's die je hier ziet heb ik de mx 4cm laten zakken, vrijwel direct na aanschaf heb ik em verlaagd.

Afbeelding
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
mazda4life
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jan 2009, 17:24
Locatie: Horn(Limburg)

Bericht door mazda4life »

Dus in principe moet je dus met de radical ongeveer 6 cm omlaag of meer om deze lekker laag te krijgen.dat er veel werk in zit,tja jammer maar vind persoonlijk de pakfeifer bruut maar niet voor op mijn eigen auto..heb dj mike pm gestuurd maar geen reactie,wil weten hoeveel grondspeling er is als auto verlaagd is 4cm dus..
Mazda MX3 1.8 V6
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

oke ja smaken zijn persoonlijk he ;)
Hier een foto (onverlaagd) zit ie halverwege de scheen bij me maatje, dus denk zo'n 20 a 25 cm.
Dus reken maar uit hoeveel het is als ie verlaagd is ;)
Lager dan 15 a 17 cm zal je niet redden zonder schroefset.
Believe me de bumper is echt klein.

Afbeelding
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
mazda4life
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jan 2009, 17:24
Locatie: Horn(Limburg)

Bericht door mazda4life »

Tja nu twijfel ik,hoe meer ik die pakfeifer bekijk hoe mooier ik hem vind.deze is wel een stuk lager of niet?je hangt erg laag icm de verlaging..zal er eens over nadenken..tips zijn nog altijd welkom
Mazda MX3 1.8 V6
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

pakfeifer komt zeker mooi laag te hangen met 4 cm verlaging.
Nog lager is bijna niet meer te doen met heuvels e.d. weet niet of je in een drempel rijke omgeving woont ?
Ik namelijk wel en het ging allemaal maar net aan met die bumper.
Tsjaa het blijft natuurlijk lastig, als ik persoonlijk nu zelf 1 zou moeten kiezen zou ik 100% voor dees gaan
http://www.jeroentje.nl/index.php?page= ... d=10150201

of de driftstyle :
http://www.jeroentje.nl/index.php?page= ... d=10150203

Hahah maak het wel makkelijker zo voor je ;)
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
DJ_MIKE
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1852
Lid geworden op: 19 okt 2005, 16:05
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: amersfoort

Bericht door DJ_MIKE »

sorie dat ik niks heb laten weeten van de hoogte van de bumper

maar ben op het moment niet i staat om dat op te meeten.
dit omdat de bumper kapot is op dit moment
mazda4life
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jan 2009, 17:24
Locatie: Horn(Limburg)

Bericht door mazda4life »

Die blitz is ook mooi,iemand deze al op zijn auto?en hoe is de pasvorm?
Twijfel enorm nu tussen de pakfeifer,de radical(ja weet het eigenwijs vind het toch echt mooi) en de blitz van jeroentje
Mazda MX3 1.8 V6
Plaats reactie