Pagina 2 van 3

Geplaatst: 06 jan 2009, 19:35
door SstennizZ
woytek schreef:Sorry maar vind dit eigenlijk niet kunnen, optisch tunen is leuk maar veiligheid gaat voor :roll:


Ach.. Ik heb er ruim 2 jaar mee gereden en ben er nooit voor aan de kant gezet. Iedereen zag pas dat het géén normaal knipperlicht was als ik ze er op wees.. Was duidelijk zat.. Sterker nog, nieuwe eigenaar rijd er nog steeds mee..

Geplaatst: 06 jan 2009, 20:12
door Fullsize
Ik dacht een keer op een avond dat de auto die er aan kwam af ging slaan, maar het was zo'n pokke volvo met brandende oranje markeringslampen die ergens voor langs reed waardoor ze leken te knipperen.
Soms heb je niet zoveel tijd om goed te beoordelen of het een knipperlicht is of een volvo.
Nu komt er ook nog een MX3 bij...... :mrgreen:

Geplaatst: 06 jan 2009, 21:22
door RichMX-3
eindelijk iemand die mijn intenties begrijpt ;)
dat was dus het hele punt wat ik bedoelde sebas :lol:

Geplaatst: 06 jan 2009, 21:28
door BlackSheep
Ahja ieder ze mening over wat mooi of niet is. Gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak (anders reed iedereen met een witte striping over zijn auto ;) )


Tja en qua veiligheid, daar zijn ook de meningen over verdeeld. Feit is wel dat er niet veel auto's in nederland rondrijden met continue brandende knipperlichten, dus dat veroorzaakt zeker verwarring bij de overige weggebruikers. Maar aangezien de TS wil weten of het aansluiten van de lampen op die manier mogelijk is, houden we het bij deze discussie en gaan we proberen de TS te helpen.

Geplaatst: 06 jan 2009, 21:46
door D-PAC
Ik d8 dat je een relais op je knipperlicht fitting moest aansluiten en dan je
stadsverlichting op dezelfde relais. Zo brandt de knipperlicht continu en als je
je knipperlicht aanzet zal deze gaan knipperen.
(Je hoort dan wel relais.)

Je kan ook proberen om de draadjes van je knipperlichtrelais van je auto om te draaien. Ze werken dan continu: met of zonder contact. (je kan je gevarenlichten aanzetten als je contact uit staat)(denk ik)

Geplaatst: 06 jan 2009, 21:57
door SstennizZ
Zoals ik het had brandde hij 5W wit licht continu en 21W wit knipper.. dat verschil zie je zelfs overdag duidelijk. je kan mij niet wijsmaken dat je je dan kan vergissen. tis jammer dat ik er geen filmpje meer van heb..

Geplaatst: 06 jan 2009, 22:45
door D-PAC
ik kan het dus wel begrijpen. Je denkt dat je een knipperlicht ziet maar
het kan ook een markeringslicht zijn van een auto/vrachtwagen.

Ik heb t al een paar keer meegemaakt op de weg. maar das Off-Topic

Geplaatst: 07 jan 2009, 13:40
door mazda4life
Denk dat stenizz bedoelt dat de lampen van de knipperlichten en stadslichten beide wit zijn en zodra het knipperlicht aan gaat knipperd deze ook wit,dus niemand heeft er last van!en is niet iligaal en mag met apk!maar nu weer on topic

Geplaatst: 07 jan 2009, 17:09
door RichMX-3
mazda4life schreef:Denk dat stenizz bedoelt dat de lampen van de knipperlichten en stadslichten beide wit zijn en zodra het knipperlicht aan gaat knipperd deze ook wit,dus niemand heeft er last van!en is niet iligaal en mag met apk!maar nu weer on topic

sorry voor weer offtopic maar zet geen verkeerde info neer.
Lees maar even de regelgeving na, er mogen geen aanpassingen gemaakt worden aan bestaande verlichting en er mag ook geen verlichting toegevoegd worden aan de auto die er van de fabriek uit niet op hoort :blink:

Ontopic :

Wat d-pac zegt is volgens mij de juiste manier om het zo aan te sluiten.

Geplaatst: 07 jan 2009, 19:21
door turbulence
ik krijg direct zo'n idee van een amerikaanse auto..

als je achter een ECHTE amerikaanse auto rijdt die heeft dus de knipperlichten in de achterlichten, en dan moet je ECHT GOED kijken wil het je opvallen..

dan heb je dus een rood achterlicht wat dan begint te knipperen maar omdat het rood in rood is ( voor je gevoel) zie je het soms wat te laat..

zo reed ik daardoor dus bijna zo'n a-team busje achterop ( gelukkig reed BA niet :mrgreen: )