Knipperlichten constant branden

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Condance
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 180
Lid geworden op: 03 mar 2008, 09:44
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Knipperlichten constant branden

Bericht door Condance »

Ik zie de laatste tijd steeds vaker Honda Civic's rijden waarbij aan de voorkant de knipperlichten branden wanneer de dimlichten aanstaan. Deze gaan dan wel knipperen wanneer de richtingaanwijzer bediend wordt.
Zou dit ook leuk staan om toe te passen bij een mx-3?
Kent iemand een aansluitschema om dit zo te doen?
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

dan zou je er een lamp in moeten zetten die een dubbele gloeispiraal heeft ( net als je achterlicht/remlicht)

stadlicht doorlussen naar de knipperlamp unit en dan zou die in principe continu moeten branden en harder gaan branden als je knippert..

of het mooi staat? en of het goed werkt.. weet niet of je een lamp in die fitting maat kan vinden die 2 draden heeft
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Zo,n fitting heb ik hier wel liggen (bmw) ;)
Maar of dat past in je knipperlicht unit :euh:

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

Dat had ik op mijn 323F. Daar was het binnenwerk van de voorfitting practisch hetzelfde als de rem/achterlichtfitting.
Heb er toen een how-to van gemaakt:
http://www.323fclub.nl/forum/viewtopic.php?t=12283

(Weet niet of je ingelogd moet zijn om hem te bekijken, anders post ik hem hier ook wel ff..)

Was eigenlijk van plan om het bij de mx ook te doen..
Afbeelding
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

lekker duidelijk ook bij een rotonde ofzo voor aankomende fietsers of weggebruikers, kan aardige verwarring scheppen en jij bent in dat geval nog aansprakelijk ook .............. ;)

Vind het in mijn ogen maar onzin, waarom dat vieze lelijke oranje lichtje continue laten branden ? (american style)
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

RichMX-3 schreef:lekker duidelijk ook bij een rotonde ofzo voor aankomende fietsers of weggebruikers, kan aardige verwarring scheppen en jij bent in dat geval nog aansprakelijk ook .............. ;)

Vind het in mijn ogen maar onzin, waarom dat vieze lelijke oranje lichtje continue laten branden ? (american style)


Das niet waar want er zit wel degelijk verschil tussen de het constant branden en het knipperen. Knipperen is een heel stuk feller. Heb er iig nooit problemen mee gehad en had een schakelaartje bij het dash zitten om ze weer normaal te maken.
Afbeelding
Condance
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 180
Lid geworden op: 03 mar 2008, 09:44
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Condance »

Zo bedoel ik het ook, de knipperlichten voor branden bij dimlicht gewoon fel, en wanneer de richtingaanwijzer gebruikt wordt werkt hij eigenlijk andersom dus gaat hij gewoon knipperen terwijl de andere kant blijft branden.
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

en dat is dan duidelijk ?
sorry ieder zijn eigen smaak, maar ik zie dit puur als verwarring........
En ik vind het ook gewoon lelijk :oops: als het nou dezelfde kleur van de auto is ofzo, maar oranje..............
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

RichMX-3 schreef:en dat is dan duidelijk ?
sorry ieder zijn eigen smaak, maar ik zie dit puur als verwarring........
En ik vind het ook gewoon lelijk :oops: als het nou dezelfde kleur van de auto is ofzo, maar oranje..............


Je denkt toch niet dat mensen met runninglights het oranje plaatje er in laten zitten he? Bij mijn 323f waren ze ook gewoon geel. Het mooie is dat dan de hele unit oplicht en VEEL feller knippert.. dus JA dat is duidelijk...
Afbeelding
Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

Sorry maar vind dit eigenlijk niet kunnen, optisch tunen is leuk maar veiligheid gaat voor :roll:
Afbeelding
Plaats reactie