C02 uitstoot
Moderator: Moderators
C02 uitstoot
Weet iemand, in de omgeving Zwolle een bedrijf die de Co2 uitstoot kan maken of na kan kijken?
Gegroet Alex
Gegroet Alex
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
je uitstoot is te hoog met de APK oid dan???
wat is het bouwjaar van je mx dan?
CO waarde valt soms te verdoezelen door de stationairschroef naar beneden te draaien.. auto loopt dan beroerd stationair, maar heeft wel een lagere uitstoot
vervangen van je lambdasonde kan ook zorgen voor een verbeterde uitstoot, als deze kapot is kun je ook verhoogde waardes krijgen met de APK
je hebt geen katvervanger geplaatst neem ik aan?
wat is het bouwjaar van je mx dan?
CO waarde valt soms te verdoezelen door de stationairschroef naar beneden te draaien.. auto loopt dan beroerd stationair, maar heeft wel een lagere uitstoot
vervangen van je lambdasonde kan ook zorgen voor een verbeterde uitstoot, als deze kapot is kun je ook verhoogde waardes krijgen met de APK
je hebt geen katvervanger geplaatst neem ik aan?
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Ik vind het persoonlijk maar niks dat je de stationair schroef naar beneden stelt. Je CO is blijkbaar te hoog doordat er wat mis is.
Kijk eerst of niet een van je sensoren kapot is
-temp sensor
- lambda sensor
Kijk eerst of niet een van je sensoren kapot is
-temp sensor
- lambda sensor
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
WhiteFinish schreef:Ik vind het persoonlijk maar niks dat je de stationair schroef naar beneden stelt.
Idd helemaal mee eens!
Wat ook helpt, is met WARME motor even flink trappen

zodat de motor goed los komt, wanneer je hem gelijk daarna zal co meten, zal het co zeker een stuk lager zijn

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie


- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
martinenijenhuis schreef:WhiteFinish schreef:Ik vind het persoonlijk maar niks dat je de stationair schroef naar beneden stelt.
Idd helemaal mee eens!
Wat ook helpt, is met WARME motor even flink trappen![]()
zodat de motor goed los komt, wanneer je hem gelijk daarna zal co meten, zal het co zeker een stuk lager zijn![]()
Groetjes M&M
tegenstrijdig antwoord niet

je bent het met robert eens dat het geen goeie oplossing is, maar draagt zelf ook een oplossing aan die niet bijdraagt aan een oplossing voor het probleem

CO waarde problemen heb ik vaak genoeg hier op het forum zien langskomen als een APK probleem. nu is de vraag, is dat inherent aan de mx3 zelf, of is elke mx die niet door de APK heen komt kapot omdat de uitstoot te hoog is??
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Nou, het is een halve tegenspraak
Het kan namelijk dat door flink gas geven je katalysator goed opwarmt waardoor ie meer filtert.
Maar, ook zoals Turbulence zegt. Het is al erg vaak voorbij gekomen (heb ook zelf het probleem gehad).
Zoek eens op "uitstoot" of "apk" met behulp van onze zoekfunctie. Hier hebben we door de jaren heen hele handige tips verzameld

Het kan namelijk dat door flink gas geven je katalysator goed opwarmt waardoor ie meer filtert.
Maar, ook zoals Turbulence zegt. Het is al erg vaak voorbij gekomen (heb ook zelf het probleem gehad).
Zoek eens op "uitstoot" of "apk" met behulp van onze zoekfunctie. Hier hebben we door de jaren heen hele handige tips verzameld
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Het komt bij alle merken voor. Niet alleen mx3.
Het is van vele factoren afhankelijk. Die kan je allemaal op gaan zoeken en er veel uren aan gaan besteden maar dan kies ik liever voor wat handigheden om de waarde voldoende naar beneden te krijgen.
Als de waarde echt heel ver weg zit bij wat hij hoort te zijn zou ik pas gaan zoeken naar waar het probleem ligt. Dan is er ook iets te verhelpen.
Redenen: afnemende benzinedruk, vervuilde injector(en), lekke uitlaat kortom de dingen waardoor je een rijkere verhouding hebt bij stationair (ouder dan '93) of 3000tpm (jonger dan '92).
Verhogen van het stationair toeren tal werkt, meestal werkt verlagen niet.
Een slangetje van het vacuumsysteem los trekken (tijdelijk) werkt ook want de motor krijgt meer zuurstof binnen wat weer bij draagt aan een armere verbranding. Armer is beter in het geval van een te hoog CO-getal.
Er zullen natuurlijk wel mensen zijn die andere dingen hebben gezien. Die zijn er altijd
Bovenstaande geld dus ook niet voor alle gevallen.
Het is van vele factoren afhankelijk. Die kan je allemaal op gaan zoeken en er veel uren aan gaan besteden maar dan kies ik liever voor wat handigheden om de waarde voldoende naar beneden te krijgen.
Als de waarde echt heel ver weg zit bij wat hij hoort te zijn zou ik pas gaan zoeken naar waar het probleem ligt. Dan is er ook iets te verhelpen.
Redenen: afnemende benzinedruk, vervuilde injector(en), lekke uitlaat kortom de dingen waardoor je een rijkere verhouding hebt bij stationair (ouder dan '93) of 3000tpm (jonger dan '92).
Verhogen van het stationair toeren tal werkt, meestal werkt verlagen niet.
Een slangetje van het vacuumsysteem los trekken (tijdelijk) werkt ook want de motor krijgt meer zuurstof binnen wat weer bij draagt aan een armere verbranding. Armer is beter in het geval van een te hoog CO-getal.
Er zullen natuurlijk wel mensen zijn die andere dingen hebben gezien. Die zijn er altijd

Bovenstaande geld dus ook niet voor alle gevallen.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
martinenijenhuis schreef:@ Turbulence
Ik schreef idd dat ik het met Robert eens ben, en als je mijn
verhaaltje nog eens goed leest, zie je dat ik daarna een mogelijke oplossing gafEn geen tweestrijd...
Groejes M&M
begrijpend lezen kan ik zeer goed

mijn ''oplossing'' is een noodoplossing om in iedergeval de APK uitstoot te omzeilen.. het heetstoken van de motor om zo de CO waarde omlaag te krijgen is miz ook een noodoplossing, daarom zie ik niet in waarom je het niet ziet zitten om wat te fiedelen met de stationairschroef omdat dit een tijdelijke oplossing is, maar het heetstoken wel ziet zitten

naja bakkeleien schieten we ook niks mee op

@ riskion:
http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic ... t=uitstoot
dat is een topic van een jaar terug, toen had je ook al hetzelfde probleem.. wat heb je toen gedaan om de APK te halen?
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten