Hoe groot is ideale uitlaatsysteem?

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

tsja, en de ervaring van een ander valt ook ter discussie te stellen want zie liever adhv een dyno uitdraai wat goed is en wat niet....

ik neem aan dat ze bij mazda er wel bij nagedacht hebben wat een ideale diameter is, dus denk dat je wel rond de stock diameter kunt blijven hangen..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

turbulence schreef:tsja, en de ervaring van een ander valt ook ter discussie te stellen want zie liever adhv een dyno uitdraai wat goed is en wat niet....

ik neem aan dat ze bij mazda er wel bij nagedacht hebben wat een ideale diameter is, dus denk dat je wel rond de stock diameter kunt blijven hangen..


Ik ben het helemaal eens met je dyno uitdraai om hard bewijs te hebben. Helaas heeft niet iemand een 2,5" een 2,25" en een 2" uitlaat liggen om dat even te testen

Maar stock size voor een ze?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

stock size voor een ZE denk ik dat je wel kunt kijken naar een KLDE gebaseerde auto. dus mx6 of probe, ZE en DE schelen niet enorm veel van elkaar dus denk dat het uitlaatsysteem ook niet veel zal afwijken.

weet niet hoeveel inch diameter daar onder zit? hoeveel inch zit er dan onder de mx3?
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Dikkekobus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
Locatie: Sappemeer

Bericht door Dikkekobus »

Fullsize schreef:Ideale uitlaatdruk bestaat wél. Jammergenoeg maar voor een smal toerengebied bij de mx3.


ja klopt als je bv constant je motor 4000 rpm laat draaien kan je daar vast wel een ideale uitlaat voor maken. maar aangezien wij een gas pedaal hebben en het toerental variabel is zal dus ook de uitlaat niet perfect zijn voor elk toerental (correct me if i am wrong)
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Klopt, daarom zeg ik jammergenoeg :mrgreen:
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Plaats reactie