97-er blok

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
cristof19
Pilot
Pilot
Berichten: 616
Lid geworden op: 26 jul 2004, 12:04
Locatie: Belgie

97-er blok

Bericht door cristof19 »

ik heb nu een 97-er blok in mijn mx van 93 gestoken maar ik krijg em niet aan de praat.
nu heb ik al zitten denken want ik heb een tijd terug van v6 peter een gechipte ecu gekocht.
zou het kunnen dat ik em daarom niet aan de praat krijg omdat die instellingen anders zijn dan tegenover een gewone ecu
i live my life for a mx-3
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Heb je hem al proberen uit te lezen? Misschien sommige sensoren niet helemaal goed aangesloten.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Draaide je vorige motor wel op die ecu? Of heb je die nu pas gemonteerd?
Eerst maar je oude terugzetten, dan weet je zeker dat het daar niet aan ligt.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Gebruikersavatar
cristof19
Pilot
Pilot
Berichten: 616
Lid geworden op: 26 jul 2004, 12:04
Locatie: Belgie

Bericht door cristof19 »

ja
ik heb die oude ecu terug gestoken

kan het zijn dat die niet start omda de onsteking stuk is gegaan tijdens ofzo.

heeft iemand een schema hoe ik die kan doormeten?
i live my life for a mx-3
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Heb je wel een vonk? Heb je benzinedruk? Worden de bougies nat van de benzine? Wat heb je allemaal al gecontroleerd, want zonder dat zijn er te veel antwoorden mogelijk waarom je motor niet aanslaat.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Gebruikersavatar
cristof19
Pilot
Pilot
Berichten: 616
Lid geworden op: 26 jul 2004, 12:04
Locatie: Belgie

Bericht door cristof19 »

ik heb benzinedruk, althans op men fpr dus dat moet goed zijn
geeft 3 bar aan
een vonk heb ik wel maar ik denk geen goede dus daarom.

heb er al nieuwe bougies opzitten

en voordat ik em wou starten zaten de bougies onder de olie
want heb blok komt uit een wagen die over de kop is gegaan
en wrs wat land onderste boven gelegen
heb nu alles zo een beetje gereinigd met benzine en rondgedraait zonder bougies erin zodat alle smurrie zon beetje eruit is.

maar omdat ik vond da die vonk eem beetje klein is denk ik da er iets is met de onsteking
i live my life for a mx-3
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Deze leen ik even van de 'buren': http://www.mx6.nl/phpbb2/viewtopic.php?t=1766
Het is een beperkte meting maar het kan een indicatie geven. Er zijn veel verschillende ontstekingen die elk hun eigen waarden geven die niet bekend zijn.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Fullsize schreef:Deze leen ik even van de 'buren': http://www.mx6.nl/phpbb2/viewtopic.php?t=1766
Het is een beperkte meting maar het kan een indicatie geven. Er zijn veel verschillende ontstekingen die elk hun eigen waarden geven die niet bekend zijn.


Niet iedereen heeft de toegang om dit te lezen. Misschien een quote?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Ow ja natuurlijk, niet bij stil gestaan. Hier komt ie:

Ik dacht maak er maar een beschrijving van aangezien er met regelmaat onze ontstekingen niet lekker meewerken.
Het betreft dus het doormeten van de primaire en de secundaire zijde van de bobine.
De bobine 'maakt' van 12V ongeveer 18.000V door middel van spoelen welke vlak tegen elkaar liggen. De primaire heeft weinig wikkelingen en de secundaire heeft er veel.De weerstanden uitgedrukt in Ohm zijn dan ook verschillend.

De volgende plaatjes laten zien welke aansluitingen je hebben moet om de meting te kunnen verrichten.

Tussen punt 'C' en 'A' meet je de weerstand van de primaire spoel.
Deze waarde moet tussen de 0,58 en 0,86 Ohm liggen.
Afbeelding

Tussen punt 'C' en de aansluiting waar de stift van de verdelerkap in komt meet je de weerstand van de secundaire spoel.
Deze waarde moet tussen de 11,5 en 18,5 Ohm liggen.
Afbeelding
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Gebruikersavatar
cristof19
Pilot
Pilot
Berichten: 616
Lid geworden op: 26 jul 2004, 12:04
Locatie: Belgie

Bericht door cristof19 »

dus als dat niet het geval is heb je dus een slechte onsteking en wrs ook geen goede vonk
i live my life for a mx-3
Plaats reactie