97-er blok
Moderator: Moderators
97-er blok
ik heb nu een 97-er blok in mijn mx van 93 gestoken maar ik krijg em niet aan de praat.
nu heb ik al zitten denken want ik heb een tijd terug van v6 peter een gechipte ecu gekocht.
zou het kunnen dat ik em daarom niet aan de praat krijg omdat die instellingen anders zijn dan tegenover een gewone ecu
nu heb ik al zitten denken want ik heb een tijd terug van v6 peter een gechipte ecu gekocht.
zou het kunnen dat ik em daarom niet aan de praat krijg omdat die instellingen anders zijn dan tegenover een gewone ecu
i live my life for a mx-3
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Heb je wel een vonk? Heb je benzinedruk? Worden de bougies nat van de benzine? Wat heb je allemaal al gecontroleerd, want zonder dat zijn er te veel antwoorden mogelijk waarom je motor niet aanslaat.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
ik heb benzinedruk, althans op men fpr dus dat moet goed zijn
geeft 3 bar aan
een vonk heb ik wel maar ik denk geen goede dus daarom.
heb er al nieuwe bougies opzitten
en voordat ik em wou starten zaten de bougies onder de olie
want heb blok komt uit een wagen die over de kop is gegaan
en wrs wat land onderste boven gelegen
heb nu alles zo een beetje gereinigd met benzine en rondgedraait zonder bougies erin zodat alle smurrie zon beetje eruit is.
maar omdat ik vond da die vonk eem beetje klein is denk ik da er iets is met de onsteking
geeft 3 bar aan
een vonk heb ik wel maar ik denk geen goede dus daarom.
heb er al nieuwe bougies opzitten
en voordat ik em wou starten zaten de bougies onder de olie
want heb blok komt uit een wagen die over de kop is gegaan
en wrs wat land onderste boven gelegen
heb nu alles zo een beetje gereinigd met benzine en rondgedraait zonder bougies erin zodat alle smurrie zon beetje eruit is.
maar omdat ik vond da die vonk eem beetje klein is denk ik da er iets is met de onsteking
i live my life for a mx-3
Deze leen ik even van de 'buren': http://www.mx6.nl/phpbb2/viewtopic.php?t=1766
Het is een beperkte meting maar het kan een indicatie geven. Er zijn veel verschillende ontstekingen die elk hun eigen waarden geven die niet bekend zijn.
Het is een beperkte meting maar het kan een indicatie geven. Er zijn veel verschillende ontstekingen die elk hun eigen waarden geven die niet bekend zijn.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Fullsize schreef:Deze leen ik even van de 'buren': http://www.mx6.nl/phpbb2/viewtopic.php?t=1766
Het is een beperkte meting maar het kan een indicatie geven. Er zijn veel verschillende ontstekingen die elk hun eigen waarden geven die niet bekend zijn.
Niet iedereen heeft de toegang om dit te lezen. Misschien een quote?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Ow ja natuurlijk, niet bij stil gestaan. Hier komt ie:
Ik dacht maak er maar een beschrijving van aangezien er met regelmaat onze ontstekingen niet lekker meewerken.
Het betreft dus het doormeten van de primaire en de secundaire zijde van de bobine.
De bobine 'maakt' van 12V ongeveer 18.000V door middel van spoelen welke vlak tegen elkaar liggen. De primaire heeft weinig wikkelingen en de secundaire heeft er veel.De weerstanden uitgedrukt in Ohm zijn dan ook verschillend.
De volgende plaatjes laten zien welke aansluitingen je hebben moet om de meting te kunnen verrichten.
Tussen punt 'C' en 'A' meet je de weerstand van de primaire spoel.
Deze waarde moet tussen de 0,58 en 0,86 Ohm liggen.
Tussen punt 'C' en de aansluiting waar de stift van de verdelerkap in komt meet je de weerstand van de secundaire spoel.
Deze waarde moet tussen de 11,5 en 18,5 Ohm liggen.
![Afbeelding](http://www.mx6.nl/plugins/p17_image_gallery/images/51.jpg)
Ik dacht maak er maar een beschrijving van aangezien er met regelmaat onze ontstekingen niet lekker meewerken.
Het betreft dus het doormeten van de primaire en de secundaire zijde van de bobine.
De bobine 'maakt' van 12V ongeveer 18.000V door middel van spoelen welke vlak tegen elkaar liggen. De primaire heeft weinig wikkelingen en de secundaire heeft er veel.De weerstanden uitgedrukt in Ohm zijn dan ook verschillend.
De volgende plaatjes laten zien welke aansluitingen je hebben moet om de meting te kunnen verrichten.
Tussen punt 'C' en 'A' meet je de weerstand van de primaire spoel.
Deze waarde moet tussen de 0,58 en 0,86 Ohm liggen.
![Afbeelding](http://www.mx6.nl/plugins/p17_image_gallery/images/50.jpg)
Tussen punt 'C' en de aansluiting waar de stift van de verdelerkap in komt meet je de weerstand van de secundaire spoel.
Deze waarde moet tussen de 11,5 en 18,5 Ohm liggen.
![Afbeelding](http://www.mx6.nl/plugins/p17_image_gallery/images/51.jpg)
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering