@WhiteFinish KLDE 1e keer gelopen

Hier kunt u praten over de auto's e.d. van "Leden". (zie menubalk "LEDEN" voor online profielen)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
DJ_MIKE
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1852
Lid geworden op: 19 okt 2005, 16:05
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: amersfoort

Re: @WhiteFinish Poedercoat, Cusco platen, adapterringen

Bericht door DJ_MIKE »

Gefeliciteerd met je verjaardag Robert
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Re: @WhiteFinish Poedercoat, Cusco platen, adapterringen

Bericht door WhiteFinish »

En weer even verder aan de gang geweest.

Mijn onderstel aan de voorkant alles vastgezet.

Stuurstangen etc
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook een setje Ford Escort ZX2 trailing armen (in Nederlands??) ontvangen. Redelijk verschil in dikte.
Durf niet zeker te zeggen hoeveel het helpt maar vind het gewoon cool om te hebben :cool1:

Afbeelding

Mx3, wel op de smalle kant gemeten
Afbeelding

Zx2
Afbeelding

Uiteinden over elkaar.
Hier moet ik nog eens naar kijken. Vind het vreemd dat de mx3 breder is.
Afbeelding


Hoofdremcilinder een foutje waarbij ik de 2 leidingen verkeer(dom) had zitten.
Afbeelding

Nieuw stukje kabel gekocht om de audio bedrading goed en veilig af te maken.
Afbeelding
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Donchaid
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 okt 2014, 23:29
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1993
Locatie: Zoetermeer

Re: @WhiteFinish Poedercoat, Cusco platen, adapterringen

Bericht door Donchaid »

Effe een vraagje waarom worden dit soort dingen niet zelfgemaakt lijkt me een stuk goedkoper en dan kun je bouwen wat je hebben wilt
Ik bedoel zodra men rug het toelaat ga ik me er wat meer in verdiepen en een hoop van die dingen zelf maken
Motorsteun bv vind ik veel te duur om te kopen voor een paar tientjes maak ik ze zelf en op zen minst net zo sterk en mooier afgewerkt
Gebruikersavatar
WesleyK
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 151
Lid geworden op: 23 okt 2011, 13:31
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Re: @WhiteFinish Poedercoat, Cusco platen, adapterringen

Bericht door WesleyK »

Maar je moet er maar net wel de ruimte/materiaal en gereedschap voor hebben. Dat hebben de meeste niet. Dan is er ook nog het stukje tijd natuurlijk, want daar gaat er best wat van in zitten als je alles zelf maakt ;-).
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Re: @WhiteFinish Poedercoat, Cusco platen, adapterringen

Bericht door JForce »

WhiteFinish schreef:
Uiteinden over elkaar.
Hier moet ik nog eens naar kijken. Vind het vreemd dat de mx3 breder is.
Afbeelding


Dat gaat zeker een probleem zijn, als je dat zo monteerd krijg je enorm veel positief camber. Misschien kan je dat verhelpen met cusco platen.
Gebruikersavatar
sjaakk91
Pilot
Pilot
Berichten: 908
Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Baarn

Re: @WhiteFinish Poedercoat, Cusco platen, adapterringen

Bericht door sjaakk91 »

Oké maar die van de mx3 zijn recht en die andere gebogen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Re: @WhiteFinish Poedercoat, Cusco platen, adapterringen

Bericht door WhiteFinish »

Niet iedereen is even handig om alles zelf te maken :)

Ook, waarom een wiel uitvinden als het al bestaat.


Het stuk van de zx2 is smaller, maar dat is enkel de kant van het wiel. Niet de chassiskant.
Zolang de uitlijning maar recht is heb je enkel een kortere bout nodig.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Re: @WhiteFinish Poedercoat, Cusco platen, adapterringen

Bericht door JForce »

sjaakk91 schreef:Oké maar die van de mx3 zijn recht en die andere gebogen.


Hmm, ja dat is waar.

WhiteFinish schreef:Niet iedereen is even handig om alles zelf te maken :)

Ook, waarom een wiel uitvinden als het al bestaat.


Het stuk van de zx2 is smaller, maar dat is enkel de kant van het wiel. Niet de chassiskant.
Zolang de uitlijning maar recht is heb je enkel een kortere bout nodig.


Voor mijn wytbushing kit had ik wel een spacer nodig van 6mm, om oem camber te behouden. Dat kon ook met kortere bout, en dat is ook gewoon rijdbaar, maar gaf wel meer positief camber.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Re: @WhiteFinish Poedercoat, Cusco platen, adapterringen

Bericht door WhiteFinish »

Ik heb geen idee hoe mijn hele camber eruit komt te zien.

Alles is of er onderuit geweest of vervangen voor iets nieuws/beter.
We zullen zien.


In de tussentijd bezig geweest met mijn audio, samen met DJ Mike alles proberen zo veilig mogelijk te maken qua aansluitingen, zekeringen etc.
Bijlagen
20150227_IMG_5744.JPG
20150227_IMG_5743.JPG
20150227_IMG_5742.JPG
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
DJ_MIKE
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1852
Lid geworden op: 19 okt 2005, 16:05
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: amersfoort

Re: @WhiteFinish Poedercoat, Cusco platen, adapterringen

Bericht door DJ_MIKE »

goed bezig .
word dus snel rijden .
Plaats reactie