Oliedruksensor storing

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Oliedruksensor storing

Bericht door SstennizZ »

Ik heb voormijn oliedrukmeter een oliedruksensor op een adapterplaat aangesloten. (samen met een olietemperatuur sensor)
Deze oliedruksensor geeft volgens mij problemen.
Zodra ik het contact aan zet, staat de naald netjes op 0 bar, maar zodra ik de auto start springt hij naar maximaal. De massa op de sensor is goed, want deze zit ook aan de olietemperatuur sensor en deze werkt wel gewoon goed. Is het nou de sensor die een propleem geeft of iets anders?
Afbeelding
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Waarschijnlijk heb je hem dan niet goed op de sensor aangesloten.

Als je hem namelijk helemaal niet op de sensor aansluit slaat ie ook uit naar max.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

Nouja ehh zowel de massa als het draad naar de meter zitten gewoon aangesloten. :? Morgen maar even na proberen te meten dan..
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tiga
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 490
Lid geworden op: 09 mar 2004, 03:02
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Tiga »

Misschien hele domme opmerking, maar vaak zitten er op die sensoren 2 aansluitingen. 1 voor de meter en 1 massa. Nu heb ik al een paar keer gehad dat er bij 1 vd aansluitingen een mooie M staat. Dat is dus NIET de massa, maar de aansluiting voor de meter.
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

Tiga schreef:Misschien hele domme opmerking, maar vaak zitten er op die sensoren 2 aansluitingen. 1 voor de meter en 1 massa. Nu heb ik al een paar keer gehad dat er bij 1 vd aansluitingen een mooie M staat. Dat is dus NIET de massa, maar de aansluiting voor de meter.


Haha nu je het zegt, er staat bij de ene niets en bij de andere een G. Was er vanuit gegaan dat die G ground is. Ik ga vanavond even kijken wat er gebeurt als ik ze andersom doe! :P Het zou nl ook Gauge kunnen zijn..
Afbeelding
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

Er is ook een bekend probleem met de geanodiseerde (vaak in mooie kleuren te krijgen) adapterring voor de sensoren.

Deze ring fungeerd ook als een massa. Echter door de productie van die ringen (vaak bij gekleurde modellen) komt het wel eens voor dat de massa functie dus niet goed werkt. Je zult dan de ring goed moeten opschuren.


Maar ik denk dat jou probleem idd in de aansluiting zit aangezien hij gelijk naar het max gaat. Dat duidt er vaak op dat hij geen signaal krijgt van de sensor.
Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

Blacksheep, dit is alleen zo als er geen massakabel bij de meters is aangesloten. Bij mij kon ik de massa namelijk zelf aansluiten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

Het heeft nog niet zo zeer met je meters te maken maar met de sensoren. Als je geen massa op je sensor hebt dan pakt ie de massa van het blok.

Dat er dan vervolgens wel een massa op je meter zit dat is weer voor de werking en elektronica in de meter zelf.
Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

Meters als in sensoren bedoel ik dan, maar inderdaad.
Afbeelding
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

welk type meters heb je?

meters waar op de sensor een aarde kabel apart moet aangelegd worden hebben inderdaad vaak 2 schroefaansluitingen waar je bijv een kabeltje met oogje op vast kunt maken.

feit dat de temperatuurmeter het wel doet maar de druksensor niet kan wijzen op een probleem met de sensor. heb je ze vastgemonteerd in de adapterring met loctite oid? misschien is er iets voor de sensoropening gekomen
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Plaats reactie