lekkage in kofferbak

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
tweaker2001
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 jan 2008, 12:14
Locatie: Amsterdam

lekkage in kofferbak

Bericht door tweaker2001 »

Al een tijd heb ik last van condens en nu het weer wat kouder wordt 's nacht krijgt het weer een hoge irritatiefactor.
De lekkage zit ergens linksachter, waar zich een plasje water verzamelt in de koffferbak, in het gedeelte onder het linkerachterlicht. Dat loopt vanzelf over naar het reservewielcompartiment dus als ik ff niet oplet heb ik een flink aantal liters achterin. Nu dacht ik t laatst te hebben opgelost door een open ruimte tussen de achterspoiler en het raam dicht te kitten, maar nog komt er water in. Voorlopig ligt er nu een handdoek die ik na regen uitwring om vocht te beperken en heb wel minder last van condens nu.
Het komt ergens van bovenaf, omdat ik sinds het dichtkitten geen meter gereden heb, dus het lijkt niet van spatwater te komen.
Heeft iemand een idee wat ik nog meer na kan kijken of een truukje hoe ik achter de lekkage kan komen? Behalve dan zelf in de kofferbak te gaan liggen wachten tot het weer gaat regenen? :clown:
PaTjE
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 434
Lid geworden op: 07 feb 2008, 18:48
Locatie: L-City

Bericht door PaTjE »

mischien ff het achterklepafsluitrubber bekijken of deze nog goed is, of de beplating(plastic delen) uit je kofferbak halen er in gaan liggen en iemand er met een tuinslang op laten spuiten en kijken of je het ergens vandaan ziet komen :)
Laatst gewijzigd door PaTjE op 21 okt 2008, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Anders kan je iemand binnenin de auto laten zitten en iemand anders de tuinslang erop zetten. Misschien dat je zo ziet waar het vandaan komt.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
PaTjE
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 434
Lid geworden op: 07 feb 2008, 18:48
Locatie: L-City

Bericht door PaTjE »

WhiteFinish schreef:Anders kan je iemand binnenin de auto laten zitten en iemand anders de tuinslang erop zetten. Misschien dat je zo ziet waar het vandaan komt.




*mischien ff het achterklepafsluitrubber bekijken of deze nog goed is, of de beplating(plastic delen) uit je kofferbak halen er in gaan liggen en iemand er met een tuinslang op laten spuiten en kijken of je het ergens vandaan ziet komen* het zelfde wat ik dus al voorgesteld had ;)
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

WhiteFinish schreef:Anders kan je iemand binnenin de auto laten zitten en iemand anders de tuinslang erop zetten. Misschien dat je zo ziet waar het vandaan komt.


Dit lijkt mij ook het beste, alleen zou ik zelf ik de kofferbak gaan liggen
om te kijken waar het dan wegkomt ;)

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
tweaker2001
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 jan 2008, 12:14
Locatie: Amsterdam

Bericht door tweaker2001 »

Bedankt voor de replies luitjes :duim1:
Zal dus idd toch zelf in de kofferbak moeten kruipen aangezien ik altijd de kleinste ben :roll: Nu nog een tuinslang regelen of anders met een gieter aangezien ik hier op 4 hoog geen tuinslang heb die mn auto ergens in de straat bereikt :cry:
tweaker2001
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 jan 2008, 12:14
Locatie: Amsterdam

Bericht door tweaker2001 »

Lijkt er toch op dat het rubber ter hoogte van het slot gescheurd is, maar komt daar dan toch zoveel water terecht dat het in de kofferbak loopt?( Ben nog niet in de gelegenheid geweest om in de kofferbak te kruipen overigens.)
Plaats reactie