Teflon -- loctite?

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Teflon -- loctite?

Bericht door WhiteFinish »

Ik moet dus een aantal amerikaanse onderdelen monteren en nu zeiden ze dat ik "teflon paste" nodig had. Dit is voor het monteren van pijpdelen (metalen)

Nu vroeg ik mij af of de juiste vertalen hiervoor een soort loctite is?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

teflon paste heeft dezelfde werking als teflontape alleen is de pasta moderner.
tape - omheen wikkelen, koppelingen in elkaar draaien en klaar. (niet meer uit elkaar halen anders moet je em opnieuw intapen)
pasta- eerst ontvetten daarna insmeren in elkaar draaien en nog eens wachten tot het droog is voor gebruik.
maar het id erachter is een water/luchtdichte verbinding te maken.
Voor zover ik bekend ben met dit materiaal.
Met loctite ben ik niet echt bekend maar volgens mij heb je daar toch weer verschillende varianten in?
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Riesh
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 06 jan 2007, 12:15

Bericht door Riesh »

ook van loctite is er een variant die hiermee vergelijkbaar is. weet zo snel ff het nr niet maar die gebruikten wij ook om gaspijp in elkaar te zetten voor blusinstallaties. ouderwetse hennep kan natuurlijk ook :mrgreen:
www.nicosport.nl - tuning en onderstel
www.brandblusserexpert.nl - voor de goedkoopste brandblussers
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

MZD Styling schreef:ouderwetse hennep kan natuurlijk ook :mrgreen:


jezus riesh, het is geen 1834 meer :mrgreen: wordt dat spul nog steeds gebruikt joh...

maar wat moet je vastzetten robert? als het cruciaal is dat het vast blijft zitten zou ik gewoon flesje loctite halen.. kost wel wat maar je kunt het voor zoveel dingen gebruiken bij je auto, ik heb altijd een flesje liggen just in case
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Nee moet een aantal fitting van nitrous vastzetten met Teflon.

Bij mijn locale automaterialenhandel keken ze me aan of ik de weg vroeg naar Egypte ofzo.

Maar zo te horen kan je het dus gewoon (Teflon) in nederlandse winkels krijgen.

Vervolgvraag: Wat voor winkels?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

ik weet dat er teflon tape is..

gezien het om een gasvorm gaat, en je bij gasfittingen ook teflontape kunt gebruiken zou dat gewoon moeten kunnen.

weet niet hoeveel bar er op die fittingen komt te staan, NOS leiding of huisgasleiding zal wel wat verschillen qua gasdruk
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Riesh
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 06 jan 2007, 12:15

Bericht door Riesh »

Zoals ik het lees gaat het dus inderdaad om de koppelingen van de leidingen. Dan kun je dat inderdaad het makkelijkst met teflontape doen. Verkrijgbaar bij de lokale bouwmarkt. Over de druk hoef je je geen zorgen te maken, wij gebruikten het ook met 200 bar en meer.

@Turb:
Bij dikkkere gas leidingen (2 duim) is hennep nog steeds gebruikelijk (gasblusinstallaties). Het geeft een betere afdichting dan teflontape in dit soort grove schroefdraad. bij dun spul wordt idd teflontape toegepast
www.nicosport.nl - tuning en onderstel
www.brandblusserexpert.nl - voor de goedkoopste brandblussers
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Bij de instructies raden ze TEN ZEERSTE af om Teflon Tape te gebruiken.

Ik denk dat ik dat advies maar volg ;)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
M3nace
Pilot
Pilot
Berichten: 554
Lid geworden op: 25 jun 2007, 21:24

Bericht door M3nace »

wij gebruiken hennep bij zeer hoge temperaturen. maar teflon tape lijkt me voldoende. en van loctite zijn er idd ook afdichtingen voor pijpverbindingen... zal ik morgen op het werk eens kijken welke je nodig hebt?
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Beter iets er tussen dan niets. Als je de aluminium fittingen in elkaar draait zonder smerend medium (teflon) dan vreten de delen op elkaar in en dan heb je een probleem. Niet dicht, kapot schroefdraad en een FPR die je weg kan gooien als je geen gereedschap hebt om het draad op te zuiveren.
Zolang je teflon goed gebruikt en niet zodanig dat je resten aan de benzine kant krijgt (verstopping) dan is er weinig op tegen.
Verder heeft locktite (is een merk en maakt niet alleen draadborgende middelen) ook spul dat je voor deze toepassing kan gebruiken.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Plaats reactie