Probleem met starten MX3
Moderator: Moderators
Probleem met starten MX3
hallo ik ben nieuw hier en heb sinds 1,5 maand een Mazda mx3 1.8 v6 bouwjaar 1993
maar nu heb ik sinds de laatste 2 weken een probleem
soms tijdens het rijden slaat mijn toerenteller in een keer terug en slaat mijn moter in een keer af (maakt niet uit hoe hard ik rijd) en krijg hem dan met moeite aan, soms slaat ie weer gewoon aan als de toerenteller in een keer omlaag slaat (in 1 tik naar de nul) en kan ik weer gewoon rijden maar soms doet ie helemaal niets meer en wilt ie ook niet meer starten
als ik hem dan wil starten hoor je wel maar hij wil hem niet pakken (ik ben een leek op het gebied van auto's, maar volgens mij is het de start moter die ik hoor of zoiets) maar dan wilt de moter gewoon niet aan slaan
en soms hoef ik alleen maar te wachten tot dat mn startonderbreker gaat branden (knipperen) en dan kan ik hem wel weer starten, maar ook al een paar keer gebeurt dat ik een half uur loop te kutten voordat ie weer aan slaat
ik ben er nog niet mee naar de garage gegaan want misschien dat jullie weten wat er aan de hand is en of het bekend klinkt
volgens m'n pa is het een elektrische storing en dat ie geen vonk meer krijgt of zoiets
ik hoop dat jullie me wat meer op weg kunnen helpen
Mvg, D.B.
maar nu heb ik sinds de laatste 2 weken een probleem
soms tijdens het rijden slaat mijn toerenteller in een keer terug en slaat mijn moter in een keer af (maakt niet uit hoe hard ik rijd) en krijg hem dan met moeite aan, soms slaat ie weer gewoon aan als de toerenteller in een keer omlaag slaat (in 1 tik naar de nul) en kan ik weer gewoon rijden maar soms doet ie helemaal niets meer en wilt ie ook niet meer starten
als ik hem dan wil starten hoor je wel maar hij wil hem niet pakken (ik ben een leek op het gebied van auto's, maar volgens mij is het de start moter die ik hoor of zoiets) maar dan wilt de moter gewoon niet aan slaan
en soms hoef ik alleen maar te wachten tot dat mn startonderbreker gaat branden (knipperen) en dan kan ik hem wel weer starten, maar ook al een paar keer gebeurt dat ik een half uur loop te kutten voordat ie weer aan slaat
ik ben er nog niet mee naar de garage gegaan want misschien dat jullie weten wat er aan de hand is en of het bekend klinkt
volgens m'n pa is het een elektrische storing en dat ie geen vonk meer krijgt of zoiets
ik hoop dat jullie me wat meer op weg kunnen helpen
Mvg, D.B.
- MarcX3
- Super-Pilot
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
- Locatie: omgeving v Doetinchem
- Contacteer:
ja t kan ook de ontsteking zijn
denk toch na t verhaaltje van jou beter doorgenomen te hebben dat t de ontsteking is.
hij stopt er namelijk mee als die warm is, meestal ontsteking kwaaltje
moet je even van deijne autosloop bellen, die hebben denk ik nog wel een nieuwe liggen.
kijk gelijk even naar je bougies en bougiekabels, die zijn vaak de oorzaak van een kapotte ontsteking.
denk toch na t verhaaltje van jou beter doorgenomen te hebben dat t de ontsteking is.
hij stopt er namelijk mee als die warm is, meestal ontsteking kwaaltje
moet je even van deijne autosloop bellen, die hebben denk ik nog wel een nieuwe liggen.
kijk gelijk even naar je bougies en bougiekabels, die zijn vaak de oorzaak van een kapotte ontsteking.
Driven by a sixpack
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Ik ben het redelijk eens met Marc
Ik zou toch wel eerst kijken naar je bougiekabels en je bougies. Tevens een mogelijke startonderbreker. Het is veel makkelijker om deze opties te bekijken en kost je geen extra geld (ontsteking kost gauw weer 150+ euro)
Ik zou toch wel eerst kijken naar je bougiekabels en je bougies. Tevens een mogelijke startonderbreker. Het is veel makkelijker om deze opties te bekijken en kost je geen extra geld (ontsteking kost gauw weer 150+ euro)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
tsja..
typisch gevalletje ontsteking lijkt dit weer.
heb precies hetzelfde gehad, daarnaast miz is het zo met een startonderbreker ''hij doet het of hij doet het niet''
startonderbreker problemen komt niet vaak voor bij de mx3, zeker niet bij de PRE facelift, latere modellen hebben een chipje in de sleutel en ja, die kan soms wel voor problemen zorgen.
bougiekabels in iedergeval doormeten ja, de langste mag max weerstand hebben van 15Kohm, alles daarboven is niet goed.
startonderbreker eruit kan een optie zijn om het uit te sluiten, maar als dit soort problemen altijd voorkomen als de motor op bedrijfstemperatuur is dan hoef ik niet meer te weten
typisch gevalletje ontsteking lijkt dit weer.
heb precies hetzelfde gehad, daarnaast miz is het zo met een startonderbreker ''hij doet het of hij doet het niet''
startonderbreker problemen komt niet vaak voor bij de mx3, zeker niet bij de PRE facelift, latere modellen hebben een chipje in de sleutel en ja, die kan soms wel voor problemen zorgen.
bougiekabels in iedergeval doormeten ja, de langste mag max weerstand hebben van 15Kohm, alles daarboven is niet goed.
startonderbreker eruit kan een optie zijn om het uit te sluiten, maar als dit soort problemen altijd voorkomen als de motor op bedrijfstemperatuur is dan hoef ik niet meer te weten
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
er zit sinds mei een nieuwe ontsteking in gaat wel snel kapot dan en de bougie kabels zien er in ieder geval ook nieuw uit
ik ga zoiezo eind deze maand de distributie riem laten vervangen en denk dat ik er daar ook maar meteen naar laat kijken (word zoiezo toch wel een dure grap)
vandaag had ik het weer vandaar dit topic toen ik weg wilde rijden deed alles het gewoon zoals behoren en had hem ergens geparkeerd en toen ik na een uur terug kwam wilde die niet starten en toen ie het na iets langer dan een half uur weer deed viel die na 10 min weer uit maar toen wilde die wel weer in een keer starten
de temp was toen ik weg wilde rijden in ieder geval niet laag (1/3 van de balk)
Mvg, D.B.
ik ga zoiezo eind deze maand de distributie riem laten vervangen en denk dat ik er daar ook maar meteen naar laat kijken (word zoiezo toch wel een dure grap)
vandaag had ik het weer vandaar dit topic toen ik weg wilde rijden deed alles het gewoon zoals behoren en had hem ergens geparkeerd en toen ik na een uur terug kwam wilde die niet starten en toen ie het na iets langer dan een half uur weer deed viel die na 10 min weer uit maar toen wilde die wel weer in een keer starten
de temp was toen ik weg wilde rijden in ieder geval niet laag (1/3 van de balk)
Mvg, D.B.
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
check de faq maar even, daar staat redelijk veel info over de ontstekingsproblemen in
http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=5296
ik zou persoonlijk niet te lang wachten met het opsporen van het probleem want stel dat het de ontsteking is, er komt een keer een moment dat hij het helemaal niet meer wil doen. ( als je dan 5km van huis bent is dat geen drama, maar als je verder wegbent wordt het wel vervelender.
je moet gewoon voor jezelf uitsluiten waar het probleem zit
* ontstekingsgerelateerd:
check of er nog een vonk is nadat de motor weer is afgeslagen/niet wil starten, even met zn 2en, eentje start de auto, de ander houdt de bougiekabel tegen kleppendeksel aan om te zien of er een goeie stevige vonk overspringt
mocht dat wel het geval zijn, maar wil hij niet starten dan wordt het iets minder en zal het probleem in of de benzinetoevoer zitten of de luchttoevoer
http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=5296
ik zou persoonlijk niet te lang wachten met het opsporen van het probleem want stel dat het de ontsteking is, er komt een keer een moment dat hij het helemaal niet meer wil doen. ( als je dan 5km van huis bent is dat geen drama, maar als je verder wegbent wordt het wel vervelender.
je moet gewoon voor jezelf uitsluiten waar het probleem zit
* ontstekingsgerelateerd:
check of er nog een vonk is nadat de motor weer is afgeslagen/niet wil starten, even met zn 2en, eentje start de auto, de ander houdt de bougiekabel tegen kleppendeksel aan om te zien of er een goeie stevige vonk overspringt
mocht dat wel het geval zijn, maar wil hij niet starten dan wordt het iets minder en zal het probleem in of de benzinetoevoer zitten of de luchttoevoer
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
turbulence schreef:check de faq maar even, daar staat redelijk veel info over de ontstekingsproblemen in
http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=5296
ik zou persoonlijk niet te lang wachten met het opsporen van het probleem want stel dat het de ontsteking is, er komt een keer een moment dat hij het helemaal niet meer wil doen. ( als je dan 5km van huis bent is dat geen drama, maar als je verder wegbent wordt het wel vervelender.
je moet gewoon voor jezelf uitsluiten waar het probleem zit
* ontstekingsgerelateerd:
check of er nog een vonk is nadat de motor weer is afgeslagen/niet wil starten, even met zn 2en, eentje start de auto, de ander houdt de bougiekabel tegen kleppendeksel aan om te zien of er een goeie stevige vonk overspringt
mocht dat wel het geval zijn, maar wil hij niet starten dan wordt het iets minder en zal het probleem in of de benzinetoevoer zitten of de luchttoevoer
het topic in de link heb ik even gelezen en de symptomen die je aangeeft is precies waar ik last van heb
ik ben gelukkig niet afhankelijk van een auto dus heb hem sinds ik dit topic heb geopend laten staan
gelukkig heeft mn pa er wel een beetje verstand van hij was vroeger auto monteur en ga ik van de week als ik vrij ben effe de kabels doormeten en kijken voor een nieuwe ontsteking en een HEI module en die er zelf in plaatsten
Mvg, D.Blokker