Probleem met starten MX3

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

D.B.C.
New member
New member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 okt 2008, 17:30

Probleem met starten MX3

Bericht door D.B.C. »

hallo ik ben nieuw hier en heb sinds 1,5 maand een Mazda mx3 1.8 v6 bouwjaar 1993

maar nu heb ik sinds de laatste 2 weken een probleem

soms tijdens het rijden slaat mijn toerenteller in een keer terug en slaat mijn moter in een keer af (maakt niet uit hoe hard ik rijd) en krijg hem dan met moeite aan, soms slaat ie weer gewoon aan als de toerenteller in een keer omlaag slaat (in 1 tik naar de nul) en kan ik weer gewoon rijden maar soms doet ie helemaal niets meer en wilt ie ook niet meer starten
als ik hem dan wil starten hoor je wel maar hij wil hem niet pakken (ik ben een leek op het gebied van auto's, maar volgens mij is het de start moter die ik hoor of zoiets) maar dan wilt de moter gewoon niet aan slaan
en soms hoef ik alleen maar te wachten tot dat mn startonderbreker gaat branden (knipperen) en dan kan ik hem wel weer starten, maar ook al een paar keer gebeurt dat ik een half uur loop te kutten voordat ie weer aan slaat
ik ben er nog niet mee naar de garage gegaan want misschien dat jullie weten wat er aan de hand is en of het bekend klinkt
volgens m'n pa is het een elektrische storing en dat ie geen vonk meer krijgt of zoiets

ik hoop dat jullie me wat meer op weg kunnen helpen
Mvg, D.B.
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

denk dat t in je startonderbreker zit, zijn hier al veel die er gezeik mee gehad hebben, dus probeer die maar s door te lussen
Driven by a sixpack
D.B.C.
New member
New member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 okt 2008, 17:30

Bericht door D.B.C. »