Pagina 1 van 2

Chip

Geplaatst: 05 okt 2008, 00:37
door Louis
Is er ook een chip te krijgen voor de KLZE?

Het is nu een maandje terug dat ik de swap naar de KLZE heb laten doen. (echt een aanrader voor iedereen)

Vraag me af of er ook een chip is voor dit blok. Eigenlijk gaat het nu hard zat maar nog meer vermogen is altijd leuk :)

gr Louis

Geplaatst: 05 okt 2008, 00:57
door Louis
Of zijn er ook nog andere manieren om er nog iets meer pk's uit te trekken?

Geplaatst: 05 okt 2008, 17:25
door M-Xtreme
meer pk's kan altijd.

als je een laag compressie blok heb en je wilt (veel) meer vermogen kan je gaan kijken voor een turbo of lachgas.

heb je de 200pk versie kan je minder, een aantal dingen die wat pk's zullen vrijmaken zijn:
-spruitstuk
-katvervanger
-middendemper vervanger (vooral grotere diameter)
-underdrive pulley
-vliegwiel afdraaien.
-openluchtfilter
-PBV
-thermal spacers

en als je dieper in de buidel wilt tasten kan je ook gaan voor een stroker kit

Geplaatst: 05 okt 2008, 17:40
door Louis
Ja ik heb de 200 pk versie.

Middendemper is helemaal weg. Heb alleen nog orginele kat en freeflow demper. De rest is 1 pijp.
Cai is ook besteld.

-spruitstuk
-katvervanger
-underdrive pulley
-vliegwiel afdraaien.
-PBV
-thermal spacers

en als je dieper in de buidel wilt tasten kan je ook gaan voor een stroker kit.

Welke winst is hier ongeveer mee te halen en ongeveer de kosten?
De klze ligt er net in dus het geld is wel een klein beetje op. Maar dan heb ik een idee hoeveel ik moet gaan sparen en hoeveel winst ik ermee pak.

Geplaatst: 05 okt 2008, 18:51
door turbulence
Louis schreef:-spruitstuk ( 300 euro )
-katvervanger ( 90 euro )
-underdrive pulley ( 80 euro)
-vliegwiel afdraaien. ( beter voor fidanza gaan 300 euro)
-PBV (100 euro, als je een goeie neemt tenminste)
-thermal spacers (120 euro)

en als je dieper in de buidel wilt tasten kan je ook gaan voor een stroker kit. (geloof losse stroker kit 1200 dollar, maar dan ben je er allesbehalve al)

Welke winst is hier ongeveer mee te halen en ongeveer de kosten?
De klze ligt er net in dus het geld is wel een klein beetje op. Maar dan heb ik een idee hoeveel ik moet gaan sparen en hoeveel winst ik ermee pak.


zowieso moet je even onderscheid maken tussen waar je PK mee wint en waar je het makkelijker mee vrijmaakt

dingen als een UDP en een lichtgewicht vliegwiel zorgen voor 0,0PK winst, ze maken het alleen makkelijker om je aanwezige vermogen vrij te maken

dingen als de Thermal spacers sta ik persoonlijk erg sceptisch tegenover.. de kostprijs die het met zich meebrengt en de winst die het dan weer oplevert is echt marginaal en is het miz niet waard.

open lucht filter KAN altijd helpen voor betere ademing van de motor. bij verkeerde plaatsing zuig je echter teveel warme lucht aan ( die minder zuurstof bevat) met als gevolg dat de verbranding niet optimaal is

zorg gewoon dat de motor goed kan in en uit ademen ( dus goeie air intake, goeie uitlaat)

zorgt voor goeie ontbranding, dus goeie bougies en goeie bougiekabels. evt combineren met een HEI module en een externe coil ( voor krachtigere vonk)

dit soort kleine dingen doe je vaak niet meer om echt vermogen mee te winnen maar meer om de motor zo efficient mogelijk te laten draaien, daarom ga ik ook geen nummers er aanplakken ( dus bijv KVV= 5pk) want dat is en blijft natte vinger werk en elke modificatie die je doet kan weer invloed hebben op een ander; positief of negatief

Geplaatst: 05 okt 2008, 20:12
door MarcX3
snap alleen nog steeds niet waarom iedereen een katvervanger en freeflow neemt en eventueel de middendemper ook nog weghaalt

tis geen turbo motor.

de 2,5 heeft tegendruk nodig maar stow je er een katvervanger en freeflow onder heeftie veel minder tegendruk.

reden waarom die meestal vervangen worden is omdat men denk dat je met een freeflow opeens 20 pk erbij hebt maar t enige wat je er meestal bij krijgt is een bult geluid.

De meest optimale uitlaatsetup voor de 1.8 is de orginele setup van de fabriek. 2,5 zul je even moeten kijken hoe en wat maar helemaal demperloos heeft totaal geen nut, haal dan de piping weg vanaf de onderpijp heb je tzelfde effect en gelijk een puur v6 geluid

Geplaatst: 05 okt 2008, 20:43
door martinenijenhuis
Marc :bier: :bier: Hij snapt het helemaal ;)

Groetjes M&M

Geplaatst: 05 okt 2008, 20:48
door Louis
Oke bedankt!! Erg duidelijk!

Het is ook niet de bedoeling om alles uit de auto te halen wat mogelijk is maar was wel nieuwschierig. Het moet ook haalbaar zijn en geen schade toebrengen.
Ik weet nu wat nog mogelijk is en zal het op me verlanglijste plaatsen. De cai komt volgende week binnen en de kvv komt er iig binnenkort ook nog onder en de rest zou nog even geduld moeten hebben.

Geplaatst: 05 okt 2008, 20:58
door Louis
MarcX3 schreef:snap alleen nog steeds niet waarom iedereen een katvervanger en freeflow neemt en eventueel de middendemper ook nog weghaalt

tis geen turbo motor.

de 2,5 heeft tegendruk nodig maar stow je er een katvervanger en freeflow onder heeftie veel minder tegendruk.

reden waarom die meestal vervangen worden is omdat men denk dat je met een freeflow opeens 20 pk erbij hebt maar t enige wat je er meestal bij krijgt is een bult geluid.

De meest optimale uitlaatsetup voor de 1.8 is de orginele setup van de fabriek. 2,5 zul je even moeten kijken hoe en wat maar helemaal demperloos heeft totaal geen nut, haal dan de piping weg vanaf de onderpijp heb je tzelfde effect en gelijk een puur v6 geluid


Ik heb nooit gedacht dat ik van de freeflow 20 pk winst pak en hij zat er al onder toen ik de mx kocht. Ook de midden demper was er al onderuit. De kvv wil ik graag omdat er gezegd word dat er toch iets winst mee word behaald. Voor het geluid hoef ik het niet te doen, ik rij al met een db killer anders word je gek. Over je verhaaltje tegendruk weet ik eigenlijk niet, je zou zo maar eens gelijk kunnen hebben. Krijg ik volgens jou verlies met een kvv??

Geplaatst: 05 okt 2008, 21:03
door DJ_MIKE
ja met een kvv krijg je wel degelijk verlies