Advies KL-ZE swap
Moderator: Moderators
- Dikkekobus
- Co-Pilot
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
- Locatie: Sappemeer
srry voor off topic maar mijn k8 blok is in de soep gedraaid heb nu het blok eruit gelepelt en ben nu aant sparen voor een klze ben alleen benieuwd, naar wat de kosten allemaal zijn, heb begrepen dat er een andere koppeling in moet, maar hoezo moeten direct alle pakkingen vervangen worden?? en de riemen? als je een klze neemt mag ik er toch wel van uit gaan dat dat blok geen 2 ton op de teller heeft staan? dus het zou handig zijn als iemand mij kon vertellen wat ik precies allemaal nodig heb en wat dat allemaal kost. e-mail van bastian zou ook goed zijn
alvast bedankt
alvast bedankt
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
Dikkekobus schreef:srry voor off topic maar mijn k8 blok is in de soep gedraaid heb nu het blok eruit gelepelt en ben nu aant sparen voor een klze ben alleen benieuwd, naar wat de kosten allemaal zijn, heb begrepen dat er een andere koppeling in moet, maar hoezo moeten direct alle pakkingen vervangen worden?? en de riemen? als je een klze neemt mag ik er toch wel van uit gaan dat dat blok geen 2 ton op de teller heeft staan? dus het zou handig zijn als iemand mij kon vertellen wat ik precies allemaal nodig heb en wat dat allemaal kost. e-mail van bastian zou ook goed zijn
alvast bedankt
alle pakkingen vervangen is nu niet nodig, maar je kunt er nu makkelijker bij.. oa bijvoorbeeld de inlaatpakking en de achterste kleppendekselpakking.
je weet niet hoe lang de motor in opslag heeft gelegen, het feit dat ze overzees verscheept worden (combinatie zoute lucht etc) allemaal factoren die nadelig kunnen zijn voor de pakkingen
zelfde geldt voor de riemen, je weet niet hoe lang de motor stil gestaan heeft, ik zeg eerder ''better safe then sorry''
het zijn de extra kosten niet, maar als je de motor erin hebt en dan na een maand ofzo al weer dingen moet vervangen schiet ook niet echt op
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- Dikkekobus
- Co-Pilot
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
- Locatie: Sappemeer
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Ik zou je aanraden dit topic even door te lezen
http://www.mazdamx-3.nl/?url=/forum/viewtopic.php?t=624
Er zijn gewoonweg een aantal essentiele dingen:
- Motorblok
- ECU
- (koppeling)
Daarnaast kan je kiezen voor iets waarover ik persoonlijk gene risico zou lopen
- Waterpomp
- Distributieriem
- Loop en spanrollen
- Vloeistoffen
http://www.mazdamx-3.nl/?url=/forum/viewtopic.php?t=624
Er zijn gewoonweg een aantal essentiele dingen:
- Motorblok
- ECU
- (koppeling)
Daarnaast kan je kiezen voor iets waarover ik persoonlijk gene risico zou lopen
- Waterpomp
- Distributieriem
- Loop en spanrollen
- Vloeistoffen
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- Dikkekobus
- Co-Pilot
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
- Locatie: Sappemeer