Advies KL-ZE swap

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
mathijs
New member
New member
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 apr 2008, 13:45
Locatie: Almelo

Advies KL-ZE swap

Bericht door mathijs »

Zoals ik al eerder had gepost wil ik over een tijdje mijn mx-3 verkopen.

Het is dan de bedoeling om een mx-3 v6 weer te halen met het oude type dashboard en stoelen. Eentje met een kilometerstand van ongeveer 200000 of 220000, en wil dan graag deze direct om laten bouwen naar een KL-ZE.

Heb hier op het forum al veel informatie via de zoek functie kunnen vinden, over wat er allemaal aangepast moet worden en wat ongeveer de kosten zijn.

Maar kunnen jullie mij vertellen waar je de mx-3 het beste kunt laten ombouwen, en dan niet alleen de motor maar ook de koppeling, waterpomp, ecu, enz. En wat jullie ervaringen er mee zijn.

Heb al een paar keer gehoort dat Bastian de swap doet, en heb ook een mail naar Jeroentje.nl gestuurt om meer informatie en een prijsopgave te verkrijgen.

Ik hoop dat jullie mij wat meer informatie kunnen geven, kan eigenlijk niet wachten om die andere mx om te laten bouwen :mrgreen:

Groetjes, Mathijs
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

dacht dat fullsize ook doet swappen
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
M-Xtreme
Pilot
Pilot
Berichten: 673
Lid geworden op: 13 feb 2005, 18:30
Locatie: Driel
Contacteer:

Bericht door M-Xtreme »

ik heb hem door bastiaan laten inbouwen. hij doet ook de koppeling en water pomp riemen bougiec etc. etc. hij zal je ook advies geven over welke spullen je het beste kan kopen of aanpassen. de swap compleet deed hij voor 500 dacht ik. en ik heb er geen omkijken meer naar gehad. hij geef ook garantie op de inbouw zelf trouwens. ik weet niet of die er nog steeds druk mee is heb hem zelf al een tijdje niet gesproken maar eerst was het lopende band werk voor hem.
Auto is te koop!! PM of MAIL
Afbeelding
Gebruikersavatar
mathijs
New member
New member
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 apr 2008, 13:45
Locatie: Almelo

Bericht door mathijs »

Heb je toen de koppeling en de rest van de onderelen allemaal zelf moeten regelen of doet Bastian dat ook?

Het zal wel mooi zijn als Bastian die motoren nog ombouwt. Albergen is voor mij maar een paar minuten rijden.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

bastian kan naast de motor ook alle benodigheden wel leveren...

wat je gewoon moet vervangen met de swap is

* koppeling
* riemen en rollen
* vloeistoffen
* filters
* waterpomp
* ecu
* headers ( zou ik wel doen, want nu kom je er makkelijker bij)
* pakkingen ( scheelt je later boel zorgen)

en dan zijn er vast nog wel wat meer kleinigheden die ik nu vergeet..

je kunt altijd eens horen of hij het nog steeds doet....
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
M-Xtreme
Pilot
Pilot
Berichten: 673
Lid geworden op: 13 feb 2005, 18:30
Locatie: Driel
Contacteer:

Bericht door M-Xtreme »

mathijs schreef:Heb je toen de koppeling en de rest van de onderelen allemaal zelf moeten regelen of doet Bastian dat ook?

Het zal wel mooi zijn als Bastian die motoren nog ombouwt. Albergen is voor mij maar een paar minuten rijden.


deze heeft bastiaan toen voor mij geregeld ik heb zelf alleen maar hoeven zeggen wat ik wilde hebben en hij heeft het gemonteerd.
Auto is te koop!! PM of MAIL
Afbeelding
Gebruikersavatar
apiXx
New member
New member
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 sep 2008, 09:08
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door apiXx »

Hij doet het nog steeds heeft die van mij 2 weken terug ook gedaan.
1995 MAZDA 323F BA KLZE 2.5L v6
=================================

http://mazda.p-united.nl
http://www.youtube.com/watch?v=UkUR4OCPxEA
Gebruikersavatar
mathijs
New member
New member
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 apr 2008, 13:45
Locatie: Almelo

Bericht door mathijs »

En hoe lang waren jullie de auto kwijt? Weten jullie nog welke onderdelen jullie hebben laten vervangen en wat ongeveer de kosten waren.

Is het ook echt nodig om de motor steunen op te laten vullen, merk je dat echt zo goed?


groetjes
Gebruikersavatar
M-Xtreme
Pilot
Pilot
Berichten: 673
Lid geworden op: 13 feb 2005, 18:30
Locatie: Driel
Contacteer:

Bericht door M-Xtreme »

mathijs schreef:En hoe lang waren jullie de auto kwijt? Weten jullie nog welke onderdelen jullie hebben laten vervangen en wat ongeveer de kosten waren.

Is het ook echt nodig om de motor steunen op te laten vullen, merk je dat echt zo goed?


groetjes


het is zeker aan te raden deze op te vullen ik had het niet direct gedaan en merkte toen dat het blok erg kantelde bij rustig optrekken erg vervelend in filerijden.. betreft onderdelen zal ik even kijken wat ik allemaal precies had en voor welke prijs heb de bon nog ergens liggen.
Auto is te koop!! PM of MAIL
Afbeelding
Gebruikersavatar
Louis
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 jul 2006, 23:14
Locatie: Harderwijk

Bericht door Louis »

Heb je het tel nr van bastian? Hij kan je alles precies vertellen. Hij heeft bij mijn mx-3 een paar weken terug de swap gedaan en ik moet zeggen PERFECT!!!! ben er erg tevreden over.
Plaats reactie