Fuel Pressure Regulator

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

Tja maar hoe weet je dan wat een goede is? 200 euro vind ik weer wat veel van het goede. Ik vind die van fordprobestore.com wel mooi! die heeft turb ook volgens mij. Wil daar sowieso nieuwe (oem) remschijven halen, is maar 140 euro! 340 als je sportschijven wilt, jammer dan...
Afbeelding
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

(goede) tuning is nu eenmaal niet goedkoop.

Goede merken zijn cosmo racing, aeromotive (volgens mij heeft jeroen deze ook), probestore's fpr, aem

Helaas heb je daar gelijk in, meeste zitten 150 euro +
Uiteraard staat iedereen hier vrij in om te beslissen wat ze ermee doen, ik probeer alleen iedereen hier zoveel mogelijk in voor te lichten.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

WhiteFinish schreef:
woytek schreef:
De regelaar is gelijk aan die van het merk Aeromotive.


Is dus een kopie ;)

Ik heb even op ons forum gezocht naar het verschil tussen een power boost valve en een fuel pressure regulator. Blijkt dat voor stock motoren een PBV overkill is, en dat je gewoon een FPR kan nemen.

Ik wil er wel een voor 50 euro, even marktplaats/ebay afzoeken dus. :mrgreen:


Ik raad je dit toch echt af.

Tenzij je een wideband hebt zodat je continue je mengsel kan controleren zou ik geen goedkoop ebay/marktplaats ding kopen. Deze zijn al vaker kapot gegaan waardoor je zo je motor de soep in laat lopen.


Zo lang je je orginele drukregelaar ertussen houd kan er niks gebeuren als de aftermarket fpr kapot gaat.
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

maar waarom zijn er dan kitjes op de markt waarbij de stock regulator komt te vervallen?

dit zal ook wel een reden hebben...

als je redelijk denkt zou je zeggen dat de benzine op hoge druk de fuelrail ingespoten wordt.

de pressure regulator verlaagt deze druk naar een aanvaardbare druk waarna het afgevoerd wordt naar de benzinetank.

op het moment als je de stock FPR laat zitten zal deze de druk verlagen, waarna de afpr de druk weer iets moet verhogen aangezien je anders naar mijn idee totaal geen winst zal boeken.

het feit dat de druk vanaf de benzinerail hoger is als wat er na de FPR uitkomt lijkt mij het persoonlijk zo dat een AFPR NA de originele FPR plaatsen totaal geen winst zal geven of hij moet zo geforceerd werken dat hij van een lagere input druk een hogere output druk moet creeren wat miz weer ten nadele komt van de duurzaamheid van de AFPR
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

turbulence schreef:maar waarom zijn er dan kitjes op de markt waarbij de stock regulator komt te vervallen?

dit zal ook wel een reden hebben...

als je redelijk denkt zou je zeggen dat de benzine op hoge druk de fuelrail ingespoten wordt.

de pressure regulator verlaagt deze druk naar een aanvaardbare druk waarna het afgevoerd wordt naar de benzinetank.

op het moment als je de stock FPR laat zitten zal deze de druk verlagen, waarna de afpr de druk weer iets moet verhogen aangezien je anders naar mijn idee totaal geen winst zal boeken.

het feit dat de druk vanaf de benzinerail hoger is als wat er na de FPR uitkomt lijkt mij het persoonlijk zo dat een AFPR NA de originele FPR plaatsen totaal geen winst zal geven of hij moet zo geforceerd werken dat hij van een lagere input druk een hogere output druk moet creeren wat miz weer ten nadele komt van de duurzaamheid van de AFPR


Dat je een adapter erbij krijgt is enerzijds denk ik omdat t netter is om de orginele te verwijderen, en omdat als je lagere druk wilt je de orginele wel zal moeten verwijderen want anders blijft de orginele druk gehandhaafd door de OEM fpr.

En de druk word opgebouwd vanaf de FPR niet vanaf de pomp, zou je de fpr verwijderen zal er geen tot weinig druk opgebouwd worden met als resultaat dat er druppels uit de injectoren komen ipv nevel, dus een slecht mengsel.

wat betreft de AM fpr plaatsen na de OEM FPR maakt niet zoveel uit mits je de aftermarket op een hogere druk hebt staan, de OEM fpr zal namelijk open blijven staan doordat die de druk wil afvoeren maar dat word weer tegengehouden door de fpr die erachter zit.
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
Louis
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 jul 2006, 23:14
Locatie: Harderwijk

Bericht door Louis »

Hey apiXx, Ik heb dezelfde fpr als jou, mag ik vragen waar jij hem vandaan hebt en wat hij gekost heeft?? En heb je hem er al in zitten??
Gebruikersavatar
apiXx
New member
New member
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 sep 2008, 09:08
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door apiXx »

Louis schreef:Hey apiXx, Ik heb dezelfde fpr als jou, mag ik vragen waar jij hem vandaan hebt en wat hij gekost heeft?? En heb je hem er al in zitten??


Psy pro van 323F forum had hem voor me besteld in zo'n groupbuy eerste instantie zou die een cosmo racing voor ons halen maar bleek dat het te lang duurde dus heeft ie ze ergens anders vandaan zou niet weten waar vandaan. Maar volgens mij hebben wij zo;n chinees kutding maarja moet hem er nog steeds inzetten weekend was beetje druk. Maar als ik hem erin heb zal ik me bevindingen wel ff plaatsen.

greets,
1995 MAZDA 323F BA KLZE 2.5L v6
=================================

http://mazda.p-united.nl
http://www.youtube.com/watch?v=UkUR4OCPxEA
Plaats reactie