Fuel Pressure Regulator

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Eigenlijk moet je de oude verwijderen en een soort adapter plaatsen.

Hoe je hem versteld, eerst de bout losdraaien, dan kan je de schroef verstellen. Vervolgens weer bout vastdraaien ;)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Louis
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 jul 2006, 23:14
Locatie: Harderwijk

Bericht door Louis »

Is het echt nodig om de oude te verwijderen? Bastian (die bij mij de klze heeft geswapt) zei dat je de orginele gewoon kon laten zitten. Ik heb er gister 1 gekocht en wou hem vandaag aansluiten maar dan is het wel handig om te weten. Iemand antwoord?? En misschien een kleine snelle how to??
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

oude kun je laten zitten.

kleine how to:

je trekt t (kleine) vacuumslangetje van de oude fpr en sluit m aan op de nieuwe, de slang die van de oude fpr gaat sluit je aan op de uitgang van de nieuwe fpr.

Dan zet je een slang tussen je oude en de ingaande kant van de nieuwe fpr en klaar.

metertje even met loctite of gastape intapen en indraaien en klaar ben je
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
Louis
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 jul 2006, 23:14
Locatie: Harderwijk

Bericht door Louis »

Duidelijk! Bedankt voor de info!!!

Dus dat de orginele er gewoone gewoon blijft zitten komt niet te nadelen van de werking van de nieuwe druk regelaar?
Gebruikersavatar
apiXx
New member
New member
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 sep 2008, 09:08
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door apiXx »

Louis schreef:Duidelijk! Bedankt voor de info!!!

Dus dat de orginele er gewoone gewoon blijft zitten komt niet te nadelen van de werking van de nieuwe druk regelaar?


Haha ik heb jou wagen volgens mij zien staan bij Bastian. Jij werd voor mij geholpen met de swap die van mij is erna geweest :P. Maar wat ik van andere heb vernomen maakt het niet uit of de originele er nog zit.

Als je hem hebt geplaatst ken je dan wat foto's plaatsen ben benieuwd hoe je hem hebt vastgemaakt ik heb namelijk totaal geen ruimte meer over daar alleen met een verlengstuk maar heb nog geen tijd gehad om ff naar de gamma te gaan :P

iig succes!
1995 MAZDA 323F BA KLZE 2.5L v6
=================================

http://mazda.p-united.nl
http://www.youtube.com/watch?v=UkUR4OCPxEA
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

ik denk dat het ligt aan de kwaliteit van de diverse FPR

ik heb hier nu eentje liggen van fordprobestore welke gewoon wel de adapterplaat erbij heeft.

ik ben vanavond begonnen met installeren en foto's maken, denk dat ik een klein faqje morgenavond wel online heb
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
V6peter
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1551
Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:07
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Bericht door V6peter »

Die oude moet je gewoon er tussen vandaan halen.

Waarom zou je een FPR zetten die meer kan dan je standaard FPR terwijl je de oude laat zitten?

Je kunt de nieuwe FPR wel op 5Bar willen zetten,maar als je standaard FPR rond de 3Bar staat zal er ook echt nooit meer als 3Bar op blijven staan.
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

V6peter schreef:Die oude moet je gewoon er tussen vandaan halen.

Waarom zou je een FPR zetten die meer kan dan je standaard FPR terwijl je de oude laat zitten?

Je kunt de nieuwe FPR wel op 5Bar willen zetten,maar als je standaard FPR rond de 3Bar staat zal er ook echt nooit meer als 3Bar op blijven staan.

Das niet waar hoor peter. De druk zal nooit lager kunnen worden dan de standaard druk, wel hoger.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Gebruikersavatar
V6peter
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1551
Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:07
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Bericht door V6peter »

Fullsize schreef:
V6peter schreef:Die oude moet je gewoon er tussen vandaan halen.

Waarom zou je een FPR zetten die meer kan dan je standaard FPR terwijl je de oude laat zitten?

Je kunt de nieuwe FPR wel op 5Bar willen zetten,maar als je standaard FPR rond de 3Bar staat zal er ook echt nooit meer als 3Bar op blijven staan.

Das niet waar hoor peter. De druk zal nooit lager kunnen worden dan de standaard druk, wel hoger.


Correct me if I'm wrong,de standaard FPR houdt dan toch de druk tegen die je op je after-market FPR instelt?

Of zie ik het nu helemaal verkeerd?
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

V6peter schreef:
Fullsize schreef:
V6peter schreef:Die oude moet je gewoon er tussen vandaan halen.

Waarom zou je een FPR zetten die meer kan dan je standaard FPR terwijl je de oude laat zitten?

Je kunt de nieuwe FPR wel op 5Bar willen zetten,maar als je standaard FPR rond de 3Bar staat zal er ook echt nooit meer als 3Bar op blijven staan.

Das niet waar hoor peter. De druk zal nooit lager kunnen worden dan de standaard druk, wel hoger.


Correct me if I'm wrong,de standaard FPR houdt dan toch de druk tegen die je op je after-market FPR instelt?

Of zie ik het nu helemaal verkeerd?


Je ziet t verkeerd, Fullsize heeft gelijk, tis een beetje verkeerd om denken maar als je de druk hoger insteld bij de fpr zal de orginele fpr continu open blijven. Zou die de druk tegen houden zou t betekenen dat de druk alsnog hoger word.
Driven by a sixpack
Plaats reactie