Fuel Pressure Regulator

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
apiXx
New member
New member
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 sep 2008, 09:08
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Fuel Pressure Regulator

Bericht door apiXx »

Hey weet iemand misschien hoe je de psi kan veranderen bij een FPR van cosmo racing? Ik heb geprobeerd een schroef wat losser of vaster te draaien maar als ik hem losser draaide werd de psi 0 en strakker bleef die op stock staan namelijk 25 psi. Misshien doe ik iets fout maar de schroef die ik bedoel is deze op de foto te zien :
Afbeelding

De FPR ziet er zo uit :

Afbeelding
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

lijkt mij wle de goede ja.

gewoon de moer losdraaien en dan met inbus verstellen, ben je klaar draai je de moer weer vast.

en wil je de volgende x jou fotos verkleinen want dit is echt heel onoverzichtelijk
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
apiXx
New member
New member
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 sep 2008, 09:08
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door apiXx »

Ja sorry maar meestal doet het forum dat automatisch zodat je er op kan klikken als je hem groter wilt maar dit forum doet dat niet :P. Ah ok zal is ff proberen dan maar.
1995 MAZDA 323F BA KLZE 2.5L v6
=================================

http://mazda.p-united.nl
http://www.youtube.com/watch?v=UkUR4OCPxEA
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Hoe heb je de fpr aangesloten? Was er geen adapterplaatje bij want ik zie je originele fpr nog zitten namelijk. Welke slang zit op de onderkant aangesloten en welke op de zijkant?
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

op hoeveel Bar/psi moet zo'n aftermarket FPR staan eigenlijk op een v6???
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
cristof19
Pilot
Pilot
Berichten: 616
Lid geworden op: 26 jul 2004, 12:04
Locatie: Belgie

Bericht door cristof19 »

Fullsize schreef:Hoe heb je de fpr aangesloten? Was er geen adapterplaatje bij want ik zie je originele fpr nog zitten namelijk. Welke slang zit op de onderkant aangesloten en welke op de zijkant?



moet die er tussenuit dan :p
mijne zit er ook nog tussen neem ik aan dan
i live my life for a mx-3
MX3Powerr
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 205
Lid geworden op: 18 aug 2005, 14:50

Bericht door MX3Powerr »

Wat is eigenlijk het nut van zo'n ding?
Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

turbulence schreef:op hoeveel Bar/psi moet zo'n aftermarket FPR staan eigenlijk op een v6???


standaard pomp doet ongeveer 3bar, voor winst iets daarboven dus..
even a broken clock gets to be right twice a day.
Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

Tot hoe ver kan je daarmee gaan dan, qua druk... en heeft het ook echt nut of moet je dan eerst weer laten rangen ?
Gebruikersavatar
apiXx
New member
New member
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 sep 2008, 09:08
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door apiXx »

Fullsize schreef:Hoe heb je de fpr aangesloten? Was er geen adapterplaatje bij want ik zie je originele fpr nog zitten namelijk. Welke slang zit op de onderkant aangesloten en welke op de zijkant?


Ja had al eerder gevraagd aan iemand en die zei dat de orginele gewoon kon blijven zitten.

Dit ik heb erbij gekregen :

Afbeelding

Ik heb de benzineslang van de orginele op de output gedaan van de nieuwe regulator en daarna een nieuwe slang op de oude gedaan en die doorverbonden naar de input van de nieuwe regulator. Vacuumslang is van de oude regulator afgehaald en op de nieuwe gezet en verbonden met de KLZE motor.
1995 MAZDA 323F BA KLZE 2.5L v6
=================================

http://mazda.p-united.nl
http://www.youtube.com/watch?v=UkUR4OCPxEA
Plaats reactie