How to: Civic projectors installeren in je MX-3

Uitleg over veel gestelde vragen, en "How to's".
Plaats hier uw bericht in overleg met een Moderator

Moderator: Moderators

Gesloten
mx almere
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1788
Lid geworden op: 24 mei 2004, 13:52
Locatie: Almere

How to: Civic projectors installeren in je MX-3

Bericht door mx almere »

Deze How-to is geschreven door Alex. Alex, bedankt voor deze uitstekende beschrijving en dat ik hem hier mag plaatsen! :bier:

-------------------------------------------------------------------
Persoonlijk vind ik dat Angel Eyes als deze ervoor zorgen dat de MX-3 Jonger oogt. In ieder geval reden genoeg voor mij om dit project te starten.

Afbeelding

Hiervoor heb ik: Honda Civiv 2001 type Projector lampen voor gebruikt.
Het specifieke type is:
Civic 2001-2004 - 2/4 deurs Angel Eyes black.

Zo komen de lampen uit de verpakking

Afbeelding
Afbeelding

Hiermee heb ik het plastic gesneden. Dit gaat veel beter dan met de dremel omdat je nu geen last hebt van stof vorming. Alleen 1 groot nadeel die onwijse stinklucht die dr afkomt, goeie afzuiging is dus heel belangrijk.

Afbeelding

Begonnen met de onderzijden, dit is meteen het grootste stuk. Dit moet eraf omdat op deze plek de bumper verstevigingsbalk zit.

Afbeelding

Hier een foto zonder dat stuk plastic kap.

Afbeelding

Dit stuk is van de onderkant.
Afbeelding

En hiero stuk van de buitenzijde.
Afbeelding

Voor de duidelijkheid: ik haal de lamp niet helemaal uitelkaar, hij bestaat namelijk uit 3 delen.
dit heb ik bij de eerste lamp wel gedaan omdat ik dan 1voor 1 kon passen en het niet in een keer kon verkloten.

Bovenkant van de lamp raakt de motorkap vandaar deze amputatie.
Afbeelding

Puntje.. en watvoor zou dit eraf moeten
;)
Afbeelding

Dit is de zooi die dr tot nu toe vanaf gesneden is
Afbeelding

**Voordat je dicht gaat maken eerst bepaalde plekken van de achterkap induiden doormiddelvan feun.**

Ik heb het grote gat aan de onderkant dicht geplakt met tape. Daaroverheen heb een laagje glasmatjes gelegd en doordrenkt met 2comp. epoxie.
Afbeelding
Afbeelding

*Tip* Vooral wanneer je werkt met epoxie shit is de kans op krassen, druppels op je glas groot. Daarvoor; plak je glas af met Keukenfolie.
Afbeelding

*Tip2* Gebruik zwarte flexibele KIT.. dit valt veel minder op dan transperante kit.. Naast de kitspuit op de foto ligt de 2compo. Hars..
Afbeelding


Alex had nog geen beschrijving van het monteren en aansluiten. Ik heb hem gevraagd dit aan te vullen. Anders zal ik de informatie en foto's van mx-3.com toevoegen.
Laatst gewijzigd door mx almere op 21 apr 2005, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
mx almere
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1788
Lid geworden op: 24 mei 2004, 13:52
Locatie: Almere

Bericht door mx almere »

nog wat pics:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier een foto van de lichtbundel van de projectors
Afbeelding
Gesloten